Opdatering af JM besøg ! {{forumTopicSubject}}
Ja som nogle ved skulle jeg til JM idag, hvor vi skulle snakke lidt om en vægt skanning og måske igang sættelse af fødsel...
Men lige et lille side spring til at starte med, i forgårs mærkede jeg ikke den bette så meget og slog det bare hen, dette er sket før uden at have noget at sige, men så igår morges kunne jeg ikke på gang i den overhoved, så jeg ringede ind på fødeafdelingen og de ville gerne se mig.. Tog så der ind og fik kørt en strimmel og alt var bare fint og imens jeg lå der inde kom der gang i sagerne.. Da alt er tjekket snakker jeg lidt med JM som undersøger mig om at jeg gerne vil sættes i gang snart da jeg er meget gerneret efterhånden og at min egen JM også har snakket lidt om det pga. str. på den lille... Hun siger at hun også synes det er en god ide og vil lige prøve at finde en læge som vi kan diskutere det hele med..
Få snakket med en læge, som synes det også kunne være en fin ide, men at hun først synes det skal være i næste uge, da de ikke har gode erfaringer med igang sættelse (ved ikke hvad hun mener med dette), men hun vil gerne løsne hinder på mig hvis det var noget, jeg takker selvf. ja da dette jo kan sætte det hele i gang..
Hun mærker mig indvendigt og konstatere at jeg er 1 cm. åben og meget blød og at hun tydligt kan mærke den lilles hoved.. Hun løsner hinder og siger at hun håber der nu sker noget... Tager hjem og det bløder lidt men der kommer ingen gang i sagerne...
Så kommer jeg til JM idag og fortæller hende selvf. om mine oplevelse fra igår, vi bliver enige om at en vægtskanning er en god ide da både hun, plus læge og JM fra igår er enige om at den bette vejer omkring 4000 g. Jeg har så fået en tid i morgen til vægtskanning kl. 13:30.. Hun mener så at er der ikke sket noget i weekenden vil jeg blive sat i gang på mandag....
Det er bare så dejligt med den besked, håber virkelig at der enten sker noget inden mandag eller at jeg som min JM sagde bliver sat i gang mandag....
Håber nogle vil krydsefinger og evt. sende en masse vee støv så der sker noget..
Sorry at det blev så langt.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Jeg var oppe at få kørt strimmel i går aftes, da jeg ikke havde mærket liv som jeg plejer og heller ingen plukveer havde i går. De har skønnet ham til ca 3200 gram, måske lidt mere. Havde en plukve på 3 min som jeg ikke mærkede... men han boksede rundt og var MEGET aktiv....
Men skal da forresten lige love for jeg har haft plukveer i dag...var lige ved at ringe efter Morten i morges og bede ham komme hjem igen..men så gik det i sig selv igen....ØV!
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Babyer: 2 Emner: 218 Svar: 858
aug 2008
Hvem kan få det gjort? Og hvorfor?
mar 2008
okay jeg er dårlig til at forklare det
aug 2008
Ved ikke om min JM vil gøre det ved mig. Max står ikke fast med hovedet jo. Så er det jo slet ikke sikkert de kan....
mar 2008
aug 2008
aug 2008
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Asferg det var da rigtig ærgeligt at hun ikke lige kunne komme til det, men der er jo desvære heller ikke nogen garangti for at det virker, nu kan du jo bare så på mig, der er inetet sket desvære...
Mette skal se om jeg kan forklare det da jeg nu har prøvet det.. JM tager en finger eller to (det føltes dog som det meste af hånden, Morten sagde at det også så sådan ud) så finder hun åbnngen, hvis du har en og så stikker hun en finger eller to der op og drejer rundt, hiver og skubber og så er det sådan set klaret... Dette gør en smugle ondt men ikke noegt man ikke kan klare..
Tror at alle kan få det gjort når de er ved termin, men at man skal have åbnet sig lidt plus at barnet skal stå fast...
Det med at du synes det er noget pjat hvis vandet gå og de muligvis henter dig i ambulance, er lidt dumt.. Hvis vandet gå og den bette ikke stå fast kan den bette blive kvalt mener jeg, den kan i hvertfald dø af det.. Så synes du skal tage det seriøst..
Ved ikke om du kan huske den episode jeg havde hvor jeg blev indlagt, da jeg ringede ind på fødegangen og troede at vandet var gået fik jeg at vide at jegg skulle ligge mig, da jeg ikke viste om hoved stod fast.. Og det var for at den bette ikke kom tilskade...
Skal lige se om jeg ikke kan finde noget om det på googel..
Jane ja det bliver bare så dejligt, men håber selvf. at det hele gå i gang af sig selv, det ville jo være det bedste.. Ja nu må alle de der november børn godt komme, men synes nu at vi lige skal tage dem i rækkefølge hehe..
aug 2008
Håber faktisk lidt at vandet går på sygehuset...synes det er lidt skræmmende at vandet eks går i sofaen med et ordentligt plask.....men self hvis det vare siver lige så stille, er det ok....
mar 2008
Ved ikke hvordan det forholder sig hvis den lille stå lavt, men det er jo altid rart at være på den sikre side..
aug 2008
Håber bare at vandet går sent.....men at det snart sker....
mar 2008
Hehe ja du satser bare på at få veer første og når de er på fødegangen gå vandet hehe..
Jeg vil helst at vandet gå og jeg så få veer, for så er jeg sikker på at det er nu..
mar 2008
Omvendt er der risiko for navlesnorsfremfald, som kan opdages ved undersøgelsen. Navlesnorsfremfald er en tilstand, hvor barnets navlestreng passerer helt eller delvist gennem livmoderhalsen, hvor den afklemmes. Dette kan betyde, at blodforsyningen til fosteret kompromitteres, og kan være livsfarligt for barnet.
Man kan evt. udføre en ultralydsundersøgelse, hvilket vil vise, at der er mindre vand end normalt i livmoderen. Vigtigere informationer ved ultralyd omhandler barnets tilstand. Her kan ultralyd vise, om hjertet slår, og om der er blodgennemstrømning i navlesnoren.
En hyppigere undersøgelse og overvågning af fosteret, såfremt der er risiko for, at det er truet, er en kardiotokografi.
Der podes fra fostervandet, dvs. der tages en prøve fra til mikroskopi og dyrkning, således at kan man undersøge, om der har været tale om infektion.
Fandt dette på googel, der stå godt nok ikke noget med at man skal ligge sig ned, men kan man nok finde hvis man søger videre, eller også er det bare en gammel skrøne..
aug 2008
Tror jeg holder mig helt til hvad min JM siger. Så går det hele nok glat..
mar 2008
aug 2008
aug 2008
mar 2008
Mnage siger til mig at det bliver nu på fredag at jeg føder, der skulle jo komme "snestorm" er der nogle som siger plus min mor holder raseption (staves) i den hal hun arbejder i som halbestyre.. Hun skal med til fødslen og har sagt at gå jeg i fødsel der skal hun ikke være med til sin egen fest hehe..
Men så har min svigerfar også sagt at det bliver nu på lørdag kl. 14:35 tror jeg han sagde for det havde han set i sin glas kugle...
Men har dog en teriori om at han har været ved sådan en der kan spå fremtiden og så.. Det har han nemlig været til før så kunne godt forstille mig at han havde fået det at vide der hehe..
mar 2008
Hehe kunne være sjov hvis den bette kom midt i bollebagningen eller sådan hehe
aug 2008
jeg er efterhånden ligeglad med hvornår han kommer....der er jo indtil nu ingen der er blevet derinde... Men glæder mig alligevel til han kommer.
Meeen det skulle da ikke undre nogen at han kommer når det vælter ned med sne i weekenden. Jeg blev født under en snestorm, så hvorfor ikke?
aug 2008
Var da lige ved at ringe ham hjem i går, men i dag: intet sket..... surt!!
mar 2008
Var jo il vægt skanning idag og der sagden den ca. 3800 g. som jo er en pæn str. så begynder jeg at snakke om igang sættelse på mandag hvis intete er sket og hende som skanner mig kigger bare mærkeligt på mig.. Hun siger så at hun helst ikke vil sætte mig til i gang sættelse til på mandag da hun ikke kender mit forløb eller mig og derfor vil være ked af at tage den beslutning, og hun siger at skulle hun vidersende mig til en igangsættelse skulle hun havde haft et eller andet fra min egen JM som lige som forklarede det eller hvad man nu skal sige.. Så fik den besked at jeg måtte vente og se og så kontakte min egen JM her på onsdag når hun har åben.. Dette er jeg meget træt af og ked af da jeg jo lige som havde en forventning om at skete der ikke noget resten af ugen eller weekende ud skulle jeg sættes igang mandag for det var hvad min JM havde sagt men nu må jeg vente til onsdag hvis ikke der sker noget inden...
Håber du forstå meningen....
mar 2008
Har også lidt et pres og stort ønske fra Morten om at den godt må komme snart og meget meget gerne inden onsdag.. Han vil nemlig gerne til sådan messe i tyskland den 29 og det kommer han kun hvis jeg har født, men han vil jo gerne at den bette er en dags tid eller 2 før han køre.. Det er selvf. kun 1 dag han er væk men alligevel...
mar 2008
Tror hun kun har konsultation en gang om ugen fordi vi er ude på landet og så er der kun åben den ene gang om ugen..
Han forstå godt at jeg inetet kan gøre, men derfor synes han alligevel at jeg skal løbe på trapper o.s.v. og det er bare mega træls for det hjælper ikke med alle de gode råd.. De kommer når de vil de små..
mar 2008
Nej jeg har ingen ny tid ved min JM for hun sagde netop lige før vi er færdige at jeg ikke få en ny tid, da hun regner med at jeg bliver sat i gang mandag hvis ikke det er sket automatisk.... Såå hun har jo nok troet at hun havde gjort alt rigtig men desvære nej...
Ja Morten og jeg ville også havde prøvet med sex igår, men så har jeg stadig lidt rester af stikpillerne mod svamp i mig og det synes vi ikke var så fedt, så det blev ikke rigtig til noget desvære...
tror faktisk morten er ved at være lidt træt af mig, er jo lidt negativ da jeg ikke har det super og meget gerne vil føde plus det at jeg jo gerne vil have det overstået så han kan tage til messe, ved jo hvor meget det betyder for ham at prøve det plus at han skal være sammen med nogle gode venner og hygge sig......
aug 2008
Snakkede med min søster i går. Hun har født 5 børn, og sagde at amerikansk olie havde sat veerne i gang ved 2 af børnene. Så tror jeg vil lade tvivlen komme det til gode og prøve det. Afprøvede hendes råd i går om stærk mad. Vi fik pizza med masser af chili og hvidløg på..men heller ikke det hjalp.
Sex har vi efterhånden prøvet nogle gange nu. I alle mulige stillinger,på alle mulige tidspunkter....også mens jeg havde plukveer. Men heller ikke det hjalp noget. Skal til JM på mandag hvis der ikke snart sker noget. Men håber i mit stille sind han snart vil komme....synes 22.11. lyder pænt...det er også mine to lykketal.
Men skal vi ikke lige krydse fingre for hinanden for at det bliver her i weekenden?
mar 2008
Ja de kære homoner køre bare rundt, det ene tidspunkt kan man være super glad og det næste ked og næsten utrøstelig.. Har dog ikke oplevet det så meget selv, men ved at det sker for mange...
Men man bliver nok også nemmer frustreret nu hvor man er gået over tid, og især når alle skriver og spørger har du ikke født o.s.v.
Men krydser finger for at du når at føde inden mandag...
Mette jo er helt frisk på at krydse finger for dig og Jane, synes vi har tjent vores pligt som gravide nu og så må vi godt bare blive mødre...
hehe tror ikke prøve det der amrikanske olie, nogle siger man bliver rigtig skidt af det, så held og lykke med der..
I øvrigt er jeg begyndt at tro at man kan gøre hvad man vil for at få dem ud, vil de ikke ud kommer de heller ikke ud, så jeg er holdt op med at forsøge, nu venter jeg bare og håber at der sker noget, ellers håber jeg at blive sat i gang onsdag..
Opdatering af JM besøg !
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside