{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Lægetjek {{forumTopicSubject}}

har i dag været til lægetjek uge 32+0.
Alt fint med bebs og den vender stadig ned ad. smiley
Dog tror de jeg har blærebetændelse som jeg ikke selv mærker.
Han kunne ikke komme med skøn på vægt da bebs meget gerne vil ligge træls til det så venter på næste jm besøg. smiley
Jeg er nu 500gram over min før gravid vægt, så har vist ik noget at klage over denne gang. Trods de første to var +30 og +22 kilo. smiley
Oven i det hele tjekkede han mit bækken og blodprøver for jern og d-vitamin som jeg mangler og fik grønt lys for at blive sterreliseret til sommer. Tør ikke blive gravid igen.
Lille Update her fra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • Komfurtilslutning 600 kr.
  • Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægetjek
  • #1   21. feb 2012 Anita - Dejligt at høre. Jeg var til lægeundersøgelse i torsdags, og lillemanden vender også rigtigt. Har han heldigvis gjort i noget tid nu. smiley Så min læge mente ikke der var nogle chancer for at han ville begynde at vende rundt.

Jeg blev vejet og har 'kun' taget 7 kg på. Baby's vægt fik vi ikke snakket om.

Min læge mistænkte min urin for sygdomsfremkaldende bakterier, men dyrkningen viste heldigvis ingen ting.

Jeg skal til jm i dag, så er lidt spændt på hvad hun har at sige..

Rigtig god dag.

• #2   21. feb 2012 jeg skal først til lægetjek på mandag. der var ikke tid før så sådan er det... har ellers bestilt i god tid men min læge er populær smiley

men skal scannes igen i dag, så der finder jeg ud af hvor stor lillebror er nu og om han stadig har det godt og ikke har udviklet blodmangel...

fysisk har jeg det ikke godt for tiden, lider af kvalme, ubehag i kroppen og er meget træt... går på barsel d. 1 marts så det glæder jeg mig voldsomt til smiley

• #3   21. feb 2012 Jeg var til 3 og sidste lægebesøg den 10 feb:) alt gik super godt, selv om jeg har meget jern mangel, har vand i hele kroppen, mit bækken er ved at tage livet af mig ,ligner en flodhest, og har forstoppelse:). Lægen sagde ikke noget ang vægten kun at vores søn har sat sig fast nede i mit bækken, så det er jo super dejligt:).
    Men heldigvis får jeg stadig at vide at min mave sider rigtig flot!:)

• #4   21. feb 2012 mit lægetjek gik også rigtig godt. er pt blevet sygemeldt, så vil bare gå her og glæde mig til Sebastian kommer:) Skal til scannong her den 22 feb pga kløe, så er spændt på at se ham:)

• #5   21. feb 2012 Skønt at høre at de andre bebser også har det godt, min har vendt ned siden uge 27-28. Så der er heller ikke chance for den vender sig. Nu vil jeg bare gerne af med smerterne, har i dag en rgtig træls da med mit bækken.
    Har dog fundet ud af det er godt at sidde i en stor sækkestol når den er oprejst, så får min fødselsdagsgave af svigermor og Svigerfar før tid for at kunne bruge den. ;D
    Er der ik snart april?? Vi eget gerne føde og samtidig se bebs. ( også mellem benene)

• #6   21. feb 2012 Så er mit jm besøg overstået. Lillebror blev skønnet til at veje 2100 g. og han havde fin hjertelyd. Han lå med hovedet ned, og han har ifølge jm sat sig fast.

• #7   21. feb 2012 rigtig dejligt. smiley Glæder mig til M besøg, men det er først den 26/3

• #8   21. feb 2012 Først d. 26??? Det er da sent, jeg skal til jm igen d. 13/3.

• #9   21. feb 2012 mit lægebesøge idag gik fint, har stadig ikke taget på.
    så vægten siger -1,5kg og starede med at tabe 3kg.
    Den lille er blevet skønnet til ca. 1800 og er 31+5.
    har meget halsbrand og mit bækken driller stadig en del. så nu skal de sidste 2 mdr bare begynde at gå hurtigt.
    Mit næste jdm er den 23/3 og skal scannes den 20/3 så har lige 1 måned hvor jeg ikke skal til nogle besøg.

• #10   21. feb 2012 jeg er 3. gangs fødende... smiley

• #11   21. feb 2012 Anita - Er det mindre jm besøg 3. gang end 2. gang da?

• #12   21. feb 2012 Regina - Dejligt at besøget hos lægen gik godt.. smiley

• #13   21. feb 2012 det tror jeg ikke, men troede du var første gang.. smiley
    har fået svar fra lægen på blodprøver:
    jern depot 8= alt for lidt...
    d-vitamin 20, det skal min ligge på 50.

• #14   21. feb 2012 Anita - Nææ, er 2. gang smiley
    Hvad vil det sige at dine tal ligger så lavt, skal du have special præparater eller hvordan? Jeg er nemlig faldende i min blodprocent, så lægen bliver ved med at prædike om at jeg skal spise jern, er bare ikke helt så god til de der vitamin lignende piller. smiley

Hvilken betydning kan det have at du ligger så lavt?

• #15   21. feb 2012 det ved jeg faktisk ikke. jeg spiser alt hvad jeg kan og må af d-vitamin, men jern kan jeg ikke spise, da det giver mig forstoppelse.. og har prøvet en del forskellige.
    skal ringetil lægen mellem 8 og 9 i morgen og se hvad han siger.
    Håber bare ikke jeg skal derind for skal op og besøge min storebror som kommer på ledsaget udgang.

• #16   21. feb 2012 Anita - Okay, så må du lige give en update når du har snakket med lægen smiley Held og lykke i morgen, med dit besøg.. smiley Kan da godt forstå du ikke gider bruge tiden hos lægen, når du kan se din storebror. Mon ikke du kan rykke lægen til torsdag, hvis det er.

• #17   21. feb 2012 Mange tak, det er i hvert fald min plan. smiley
    Jeg skal nok updatere.

• #18   22. feb 2012 snyd så mange har været afsted allerede...

Men dejligt at det går fremad hos jer og at bebs ligger rigtigt...

Her skal jeg først afsted den 7 marts til lægetjek hos egen læge - den 6 kommer terapuet og sygeplejeske herud igen - 13 marts til jm og den 15 marts til special læge... Så endnu en travl mdr for os...

Har lige haft sp på besøg her til formiddag og straks derefter kom terapuet og sygeplejesken på besøg.

Har også mega meget halsbrand og må ofte nærmest sidde op og sove, og dertil alle de halsbrande ture i hverdagen - irv...

Her ligger lillefis stadig ikke fast og da slet ikke med hovedet den rigtige vej, som om hun ved at hun alligevel skal ud ved pks.

• #19   22. feb 2012 Linda - Kan da godt være hun ikke gider ligge med hovedet ned af, når hun nu alligevel ikke skal ud den vej.. smiley Puha, halsbrand har jeg også døjet med, det er heldigvis gået lidt væk igen. Det kommer kun hvis jeg får spist noget sødt, men heldigvis hjælper et par piller.. smiley

• #20   22. feb 2012 Mia F..

Kan mærke hendes hoved nøjagtig samme sted og side som med frederic, så tror jeg er bygget til at få 'på tværs' baby'er... Må side skråt og med en hånd trykket ind ved ribbene, for at holde hende lidt væk derfra og få hvilet ribbene bare lidt. Men som tak går hun amok med arme og ben, så ved snart ikke hvad der er værst...

Har ikke fået piller mod det, men alt der bare ligner frugt - har frugt saft eller lign så starter det forfra... Og mig der elsker æbel juice og hjemmelavet frugt salat med; revet æble og gulerod, 1 banan og 2 appelsiner's saft trykket ud oveni...

• #21   22. feb 2012 Linda - Ja, kan godt huske hvor meget det kunne trykke på ribbenene, det gjorde min datter også. Og avs det gjorde ondt.

Jeg skal helst holde mig fra sukker ting, meget søde ting og stærk mad samt meget fedtet mad. smiley Det giver mig ekstrem meget halsbrænd. Og jeg ELSKER altså alt sødt, samt meget fed mad.

Syntes også bare jeg har en trang til at spise konstant, men kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg har lyst til. Så spiser bare ALT jeg kommer i nærheden af.. smiley

• #22   22. feb 2012 mia

ja det er helt vildt, havde ikke regnet med at skulle opleve det igen. Men hold op det er pestilens når man sidder i lastbil - har bilen på ryggen og kunden sidder inde i lastbil og hun så går amok. Så prøver jeg diskret at trykke hende tilbage.

Og det at ligge og rode under en bil er også ved at være svært, bare det at komme helt derned...

• #23   22. feb 2012 linda - Ja, kunne godt forestille mig at det ikke er det nemmeste job du har dig. Jeg havde ikke klaret det, kan dårligt nok klare at tage strømper på mere.. smiley

• #24   23. feb 2012 Jeg har snakket med lægen og der er ik rigtig noget at gøre. Jeg skal spise godt af alt det med jern og d-vitamin i. Så det skal jeg have undersøgt. Jeg skal komme igen om 3-4 uger og få taget nye prøver, hvis jeg får det skidt skal jeg også komme og så bliver jeg indlagt indtil fødsel. Der er sku lang tid til med to små børn her hjemme, så håber jeg kan gøre noget for det.

• #25   23. feb 2012 Ja der er da godt nok lang tid til.. Håber da ikke det kommer til at gå så vidt, for så bliver vente tiden da alt for lang..

• #26   23. feb 2012 Nej nok ikke det nemmeste, men hver evige dag er en ny dag - nye opgaver - kunder og problemer der skal løses...

Jeg kan stadig godt tage strømper af/på og passer også stadig samme bukser, men hold da op hvor den mave er i vejen en del gange om dagen...

• #27   23. feb 2012 Det gør jeg desværre ikke mere, jeg har måtte indse at jeg denne gang er blevet noget større end jeg var med min datter. For kan ikke lukke mine bukser mere, så selvom jeg svor at jeg ALDRIG skulle eje et par graviditetsbukser, så har tanken om at anskaffe mig et par, da strejfet mig nu.. smiley

Ja, kunne godt forestille mig at det ikke var et kedeligt job at have. Der sker jo altid noget nyt.

• #28   23. feb 2012 thi hi....

kan du ikke finde et par lavtaljed bukser der sidder under maven? Har kun amme bluser - bh'er - undertrøjer. Og nogle graviditet's bluser fra dengang vi vented frederic...
    Oh jo, manden har vist købt en pink graviditets bluse hvor der på maven står; er der nogen der har set mine fødder? Har ikke brugt den endnu...
    Den eneste forskel mht arbejde er at jeg har skiftet fra alm arbejds bukser, til smæk bukser....

Det er kanon arbejde og arbejds plads... Men har luret at de fra kontor'ert af ikke giver mig de tunge opgaver mere..

• #29   23. feb 2012 Linda - Desværre hjælper det ikke rigtigt, da mine almindelige bukser er lavt taljet. Syntes simpelthen det er forfærdeligt, min mave hænger ikke eller noget. Og kan også med nød og næppe lukke dem, når jeg står op. Det kan bare slet ikke lade sig gøre at sidde ned eller bevæge mig i dem.. Griner

Ej, hvor har han købt den bluse? Sådan en burde jeg have mig, føler mig virkelig som en strandet hval denne her gang. Ved ikke lige hvad der er gået galt.

Dejligt at de automatisk tager hensyn til dig, så du ikke skal kæmpe med det. Lyder som et rigtig rart sted du arbejder.

• #30   23. feb 2012 Ja så kan jeg godt se det..

Har en del af de der fiske bukser, de er jo i one size og bliver bundet med snor. En dejlig striktrøje ud over og svigermors hjemmestrik, der passer i med striktrøjen. Men har så også mest de der hængerøvs bukser fra trs. Men har også været i de gamle alm cowboy bukser..

Her hænger maven heller ikke, men lige som med frederic ligner det jeg har slugt en fodbold.. Så klager skam ikke...

han bestilte den sammen med den bluse til frederic hvor der var et håndaftryk foran med ordene; give me high five og på ryggen står der; jeg skal være storebror..

Mener det var www.lillemille.dk.

De laver alt med tryk...

Vi kender hinanden alle rigtig godt derude, da dem der har stationen er en familie. Så ham gamle chef der started autohjælp op for mange år siden, havde sin søn der kører stor bjærger (lastbiler- bus mm) og den ældste datter sad på kontor. Han overdrog det til børnene for snart 6 år siden, men han sidder stadig deroppe og passer stationen indtil de møder hver morgen. Så sønen kører stadig bjærger - den ældste datter er blevet øverste chef og den yngste datter sagde sit gamle job op og sidder nu som kontor dame. Dertil er vi jo kun 10 fast ansatte, som alle kender en eller flere fra før arbejde eller fritid..

• #31   23. feb 2012 Jeg har også et par hængerøvsbukser jeg kan bruge, syntes bare ikke det ser så fikst ud. De er også blevet godt slidt nede ved benene, så det er ikke lige favorit bukserne, men bedre end r*ven bar.. smiley

Jeg ligner også en der har slugt en fodbold, eller måske nærmere en badebold.. Griner. Dog siger min familie hele tiden at jeg har sådan en fin lille mave. Og er altid ved at kløjes i ordet lille. Syntes bestemt ikke den er lille.

Fedt at det er sådan et lille sted, så folk kender hinanden i stedet for at det 'bare' er kollegaer.

• #32   23. feb 2012 De har godt nok mange fine ting på den hjemmeside.. smiley

• #33   23. feb 2012 he he... badebold...

Jeg kan ikke finde ud af om jeg er større eller mindre end sidst... De fleste siger at jeg er mindre denne gang, men aner det ikke...

Ja det er en farlig hjemmeside at surfe rundt på...

• #34   23. feb 2012 Jeg er helt sikkert større denne gang end sidst. Sidst kunne jeg nemlig passe mit tøj hele vejen igennem. Allerede nu er jeg større end jeg nogensinde var med min datter.

• #35   25. feb 2012 Jeg var ved lægen i torsdags, puha det var en hård omgang smiley skulle have den der glukose belastning bvadr ..
    Og i tirsdags blev jeg scannet og baby blev skønnet til 2000 gram, ska til jm den 14/3 og går på barsel den 16/3 glæder mig vildt meget,

50 dage til termin jubiiiii, tror bar ik jeg går fuldt ud smiley

• #36   25. feb 2012 Maria - Du har simpelthen talt dagene smiley

Ja, der er altså ikke lang tid til mere, håber virkelig tiden går stærkt.

Jeg tror heller ikke jeg går fuldt ud, men spørg mig ikke om hvorfor jeg ikke tror det. Drømte forleden nat at han kom til verden 5 uger for tidlig, nøj hvor var han lille og fin. Hehe og han havde en blå hue på da min mand stod med ham.. Griner.

• #37   25. feb 2012 Mia - det er den mail jeg får hver dag som tæller dagene hihi

• #38   25. feb 2012 Maria - Nåå for søren... smiley Smart.

• #39   25. feb 2012 mia - jeps smiley

• #40   25. feb 2012 he he... har også på baby.dk en tidslinje/signatur med hvor langt jeg er henne - hvor stor hun er og hvor mange dage der er tilbage...

• #41   25. feb 2012 Linda - syntes det er morsomt smiley

• #42   25. feb 2012 Hehe.. Så er det kun mig der er totalt bagud.. smiley

• #43   25. feb 2012 mia - jep

Kommentér på:
Lægetjek

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce