{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Født??
  • #1   6. jan 2012 åhhhh jeg venter også stadig... haar 13 dage endnu...

• #2   6. jan 2012 7 dage tilbage til termin er hvad jeg har, men ingen prinsesse i armene, hun er stadig i maven ^-^

• #3   6. jan 2012 mor til..... det er da bare fustrerende for os det her hahah gdt vi har hinanden...

• #4   6. jan 2012 hihi ja det er så smiley jeg har ingen tålmodighed i forvejen.

• #5   6. jan 2012 er fuldt ud med dig...... har jeg heller ikk... men vi er jo bare tvunget til og holde ud

• #6   6. jan 2012 hehe ja .. ej har heldigvis jm tid på tirsdag hvor vi skal snakke igangsættelse så jeg ikke skal gå for meget over med min bl, kasten op osv smiley

• #7   6. jan 2012 Har 2 dage tibage... vente vente vente smiley

• #8   6. jan 2012 mor til.... også mig jeg har så jm tid mandag jo..... og bliver nok også sendt op til en samtale.... det lovede hun i hvertfald sidst....

trine åhhhh det spændene hva

• #9   6. jan 2012 trine=tina sry er ikk vågen her

• #10   6. jan 2012 Havde termin i går, og bliver sat igang i morgen smiley

• #11   6. jan 2012 ida s---- øv du er gået over tid.... men dejlgit for dig at du bliver sat igang i morgen så

• #12   6. jan 2012 det er heldigvis kun 2 dage over tid, så lige til at overskue smiley

• #13   6. jan 2012 ida s jaaa smiler.... i det mindste ikk 14 dage ss

• #14   6. jan 2012 1 dag tilbage smiley Og her sker der heller ikke en døjt smiley Har prøvet theen og sexe men neej han vil sku ikke ud lige nu smiley

• #15   6. jan 2012 trine træls.... men ikk give op.... smiler bare bliv ved og hoppe på manden og drikke the... igår var jeg ude og gå to gange på trods af slemme bl smerter... var nødt til det da jeg sku hente vores søn og manden igen havde det skidt.... så idag er det the og hvis manden er frisk på det senere en go tur i sengen.....

• #16   6. jan 2012 25 dage tilbage! Men det kan ske hvad dag det skal være nu siger JM smiley

• #17   6. jan 2012 3 uger tilbage.
    Er der nogen der ved hvordan fostervand lugter hehe ?

• #18   6. jan 2012 forstervand lugter fersk, af sæd agtigt smiley

det gav de mig i hvert fald ret i på fg , min sidste fødsel startede vandafgang *g*

• #19   6. jan 2012 Jeg har 3 uger tilbage imorgen, men jeg skal til samtale på sygehuset på mandag da jeg muligvis skal have kejsersnit - da min baby ikke gider vende sig rigtigt.....

• #20   6. jan 2012 Mor til. Hmm så det SQ nok vandet der siver

• #21   6. jan 2012 ej hvor er det altså spændene mischa... så har du måske snart din trold i armene

• #22   6. jan 2012 undskyld men er der nogle der kan beskrive hvordan det føles altså vandet?? jeg fik taget vandet sidste gang og i går troede jeg virkelig vandet sev, men så holdte det op igen kan det det???

• #23   6. jan 2012 hoxer, ja smiley er man i tvivl skal man tage bind på og vente et par timer, er det tungt er det vandet smiley ellers har mange meget udflåd sidst i graviditeten smiley

• #24   6. jan 2012 *****hugget på nettet*******

Nu kommer babyen som regel ikke selvom man gør alle mulige ting for at fremskynde fødselen, men man siger at følgende skulle kunne sætte fødslen i gang: sex (skulle være godt, da sæd indeholder det samme som stikpiller til igangsættelse af fødsel), hindbærbladete (må først drikkes 6-8 uger inden terminsdato), ananas, gåtur, vaske gulv og pudse vinduer, nulre brystvorter, stærk kaffe, drikke amerikansk olie og spise ve-kage eller fødselsfremkaldende pizza. Her er opskriften på en ve-kage og 2 fødselsfremkaldende pizzaer:
    Ve-kage opskrift:
    4 æg
    1 dl sukker
    300 g margarine/smør
    230 g mel
    300 g chokolade
    1 spsk. kakao
    200 g kokosmel
    1 håndfuld rosiner
    1.5 dl stærk kaffe
    1 spsk. Bagepulver

Rør smør og sukker sammen, tilsæt æggene 1 af gangen sammen med 1 spsk. mel. Tilsæt så resten af melet og kakaoen. Smelt ½ af chokoladen i kaffen og rør kokosmel og rosiner i. Rør blandingen i kagen. Kagen bages i en rund springform, ca. 1 time ved 180 grader. Smelt resten af chokoladen og smør det oven på kagen når den er afkølet.

Fødselsfremkaldende Pizza 1:
    Pizzadej:

9 dl hvedemel
    1 pak gær (tør/frisk)
    1 tsk. salt
    3 spsk. olivenolie
    3 dl vand

Lad dejen hæve ca. 30 min
    Pizzafyld:

2 spsk. margarine
    1 stor løg
    500g hakket oksekød
    1 dåse tomater + 2-3 spsk. tomatpuré eller
    1 dåse tomatpuré
    2-3 fed hvidløg (ingen hvidløg - ingen fødsel!)
    1-2 tsk. stødt muskat
    1 tsk. salt
    ½ tsk. peber
    ½ tsk. oregano
    ½ tsk. basilikum
    ca. 2 dl vand
    Revet pizzaost

Bages på 225o i ca. 20 min. til dejen er gyldenbrun og sprød, og osten begynder at smelte og få farve.

Fødselsfremkaldende Pizza 2:
    Pizzadej:

3 dl vand
    1 pak gær
    1 tsk. salt
    3 spsk. olivenolie
    ca. 500g hvedemel

Varm vand og olie til 37 grader,
    og bland det sammen med
    resten af ingredienserne.

Ælt dejen godt, og hæv til
    dobbelt størrelse.
    Pizzafyld:

4-500g hakket oksekød
    4 fed hvidløg (ingen hvidløg - ingen fødsel!)
    salt
    peber
    chilipulver
    1 glas Verona eller Napoli tomatsovs (ikke nødvendig at bruge hele glasset)
    1 glas champignon
    1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul)
    oregano
    revet pizzaost
    ---
    Pres hvidløgene og brun oksekødet sammen med hvidløg, salt, peber og godt med chilipulver.

Rul dejen ud til et rektangel, og lig den i bradepanden. Lad den efterhæve nogle minutter. Forsteges i ca. 5 min. på 225o. Læg fyldet på, og lad pizzaen stege videre på 225o i ca. 20 min.

Sex
    Dette virker ikke altid, men er den bedste metode til at starte fødselen på en naturlig måde.

Lig på ryggen med hovedet og skuldrene godt støttet op af så mange puder som du synes er behagelig. Partneren skal stå på knæ med ansigtet mod dig mellem dine ben. Løft det ene ben så foden hviler på hans skulder. Gør det samme med det andet ben. Selv om denne stillingen ikke er behagelig, så gør den det mulig for penis at trænge så langt ind at penishovedet berører livmormunden.
    Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrækninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veer.
    Nå han har haft sædafgang bør han blive inde i dig i ca. 5 min. og du skal ligge i samme stilling med benene højt i 10-15 min. så livmorhalsen bliver badet i sæd. Det er også vigtig at stimulere brystvorterne med hænderne eller tungen, dette kan give virkning også uden samleje. Ca. 20 min med stimulering afbrudt af andre former for kærtegn passer de fleste kvinder.
    Bagefter: slap af og døs gerne lidt. Selv om du ikke har startet sammentrækningerne i livmormusklerne, har du ganske sikkert hjulpet livmormunden til at åbne sig hurtigere!
    Hindbærbladete
    Hindbærbladete er rigtig godt til at styrke livmodermuskulaturen. Man skal drikke 2-3 kopper om dagen de sidste 6 - 8 uger før termin og så kan man lave en stærk kande til at drikke i løbet af fødslen. Ud over at styrke livmodermuskulaturen, indeholder det en masse gode vitaminer og mineraler, samt øger mælkeproduktionen under amningen. Hindbærbladete er ikke anerkendt i Danmark men lande som Tyskland og USA bliver det anbefalet af praktiserende jordemødre.
    Jeg har selv brugt det under mine 3 graviditeter og har haft meget nemme fødsler - læs her
    HUSK at teen max. må trække i 5 min.

Akupressur
    Jeg kender til 2 akupressur punkter
    •I toppen af munden bag ved kanten, bag ved tænderne.

•Fire fingres længde op fra anklen på indersiden af dine ben (og det er fingrelængden på den person som masser dig) er etupunkt som er lidt ømt. Dette punkt masseres med tommelfingeren i 10 min. 2 gange i timen.
    Sidst nævnte prøvede jeg da jeg ventede nr. 2 og jeg kunne mærke det gav nogle gode plukveer. Min kæreste masserede mig hver aften i en uge før fødslen.
    Ananas
    Flere amerikanske hjemmesider beretter om at ananas er god til at få livmoderhalsen til at modnes. Det menes at være et specielt enzym som er i frugten. Om det virker ved jeg ikke men ananas er jo sundt og smager godt, så hvorfor ikke bare spise løs!
    Amerikansk olie, stærk kaffe, sveskejuice o. lign.
    Amerikansk olie, stærk kaffe, sveskejuice, ve-kage, fødselsfremkaldende pizza o. lign. menes at virker ved at det sætter tarmene i bevægelse og derved fremprovokerer veer.
    Jeg har læst om mange kvinder som har haft succes med Amerikansk olie, men desværre også mange som endte med diarre og var afkræftede når de nåede til fødslen. De øvrige metoder er ikke så kraftige så jeg vil anbefale at man holder sig til dem.
    Visualisering og Hypnose
    Lyt til noget stille musik f.eks. klassisk musik og lig dig og slap af.
    Forestil dig nu at din livmoder har sammentrækninger og se fødslen for dig. Hypnose eller selvhypnose er kendt for at lave mirakler.
    Stimulerer brystvorter
    1.nul brystvorterne mellem fingrene i 2 minutter
    2.hold 3 minutters pause
    3.gentag denne proces i 20 minutter
    Hvis det ikke giver noget resultat i form af veer så prøv at nulre brystvorten i 3 minutter og hold pause i 2 minutter - igen i 20 minutter

• #25   6. jan 2012 Ja håber snart det sker, kan intet mere. Skal nok holde jer opdaterede men lige nu skal jeg holde min datters fødselsdag hehe smiley

• #26   6. jan 2012 mischa rigtig gd fødselsdag til din datter.. også er mine fingre krydsede for diiiiig

• #27   6. jan 2012 hov ja det er da fredag smiley tillykke med hende

• #28   6. jan 2012 fødte den 20 dec xD

• #29   6. jan 2012 jaaaa nadiaa heldige diiig smiler.... så kan vi andre bare gå her og lide videre..... smiler

• #30   6. jan 2012 Nej jeg er nu meget glad for at vente til i år!!! Håber også lidt at jeg kan gå tiden ud, selvom det er hårdt og træls at vente smiley Tillykke med prinsessen...

• #31   6. jan 2012 Jeg har 3 uger igen idag, håber at føde den 22 da det er min svigerfar´s fødselsdag. men på den anden siden vil man sgu også bare gerne ha det overstået NU smiley hehe

• #32   6. jan 2012 Her har jeg lige været oppe og ned af trapperne 40 gange i dag. smiley
    Manden vil helst ikke rigtig sexe smiley Han er bange for at "skade" baby smiley også synes han det følels mærkeligt her til sidst og anderledes. SUK.. Det giver da bare lige et lille hak i selvtilliden. smiley

• #33   6. jan 2012 thihi ;P

• #34   7. jan 2012 trine j såen er der mange mænd der har det.... sådan var min mand også i min første graviditet..... heldigvis er det anderledes denne gang....

gad vide hvorn det står til med mischa???

• #35   7. jan 2012 Har veer, men hun er stadig derinde smiley

• #36   7. jan 2012 mischa ej øv altså.... vores babyer er da vidst nogle der godt kan lide og drille.... jeg troede sku liie igår aftes at nu sku der ske noget men nææææ nej gik i seng fr og sve så jeg ku være frisk til det og bliver først vækket igen af min søn der kom ind i morges...... så heller ingen baby her kun de samme dume veer der ikk kan bruges til en skid..... 12 dage endnu...

• #37   10. jan 2012 Nu har jeg 4 dage til termin og her den 4 januar blev hun vurderet til 3500 g og 4kg + hvis jeg går til termin.... Puha da... Men nu må hun gerne komme, troede den var der i nat for hold da kæft jeg havde plukveer, ikke engang et varmt bad kunne hjælpe så jeg var vågen fra 01.30 til kl ca. 04.30 smiley så har lige sovet nogle timer her til formiddag...

• #38   10. jan 2012 jeg har endelig født... og må for resten sige at det der hindbærblade the har evt hjulpet og ellers er det bare fordi prinsessen er så lille men hverken revnede sprækkede eller noget som helst ikk engang et overfladisk rift... dog slap jeg ikke uden om en kæmpe hæmoride (undskyld detaljen) som det eneste ud over lidt ømhed i underlivet og skeden...

• #39   10. jan 2012 tillykke.... puha tør næsten ikke tænke fødsel endnu.... smiley

• #40   10. jan 2012 hoxer mange tak.... nej kender det alt for godt.... at tænke fødsel er skræmmende men den kommer utroligt pludseligt så det er en god ide alligevel liie og have tænkt lidt over det hvad ønsker du dig af din fødsel og hvad hvis det ikk går som du ønsker det.... hvad vil du med smertelindring og alt det der... jo mere du har tænkt det igennem og samtidig forberedt dig på det måske ikk går som du drømmer om jo nemmere bliver følelserne omkring fødslen bagefter også at håndtere... det er i hvertfald min erfaring....

• #41   10. jan 2012 Nu er det jo mit barn nr. 2 så jeg tror bare man er lidt mere rolig denne gang... Sidste gang fødte jeg jo så hurtigt at jeg ikke fik noget valgt om noget som helst.... fra jeg vågnede og det gik op for mig at nu er det nu og til hun lå på maven af mig gik der 2½ time alt i alt... Jeg vågnede kl 02, gik i seng ca 01.30 smiley og kl 03.15 kom vi ind på fødegangen og kl 04,33 lå hun på min mave smiley

• #42   10. jan 2012 hoxer uha da ja så er det ikke nemt.... smiler er selv stadig lidt i chok over farten denne gang...

Kommentér på:
Født??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce