{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Hvordan går det med jer?? :o) {{forumTopicSubject}}

Ja som der står, så kunne jeg da godt tænke mig at høre hvordan det går jer alle der har termin i Juli?

Det går helt fint her, lillepigen sparker løs og det er da bare så super dejligt.. Det eneste jeg døjer med, er at når jeg går så får jeg en ømhed i skambenet, som om det hele sidder helt nede i skridtet, føler lidt jeg går som en and, tror bare ikke man kan se det... Har i det problem og gad vide hvorfor?

Knus Mette E

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan går det med jer?? :o)
  • #1   2. apr 2009 jeg har heldigvis ikke ondt i skambenet, det siges at gøre rigtig ondt. men jeg har lidt problemer med lænden denne gang så jeg er glad for at jeg ikke arbejder.
    var til tjek i går på sygehuset da de troede at forstervandet sev med det gjorde det heldigvis ikke. alt så rigtig fint ud og min livmorhals var 4 cm.
    sidst jeg var til scanningen troede jeg at jeg kunne se at det var en dreng men lægen sagde i går at han troede det var en pige men han var ikke sikker da den lå med samlet ben og navlesnoren imellem, så det bliver rigtig spændende når vi når til terminen.

• #2   2. apr 2009 Altså altså, de problemer vi går og har ;o)
    Det lyder dejligt, at det går så godt.. Typisk at barnet ligger med benene samlet, så man intet kan se, men på den anden side, så bliver det spændende at se hvad der kommer ud ;o)

• #3   2. apr 2009 Det går stille og roligt bliver bare tykkere *gg* døjer med begyndende bækkenløsning så håber bare det ikke bliver slemt denne gang.Skal vist også til 2 graviditets udersøgelse i næste ugen engang:O)
    Mærker også den bette nu da moderkagen har ligget forran denne gang. Så det er jo rigtig dejligt =O)

• #4   2. apr 2009 Renate B: Nu skal jeg lige høre, hvordan føles det bækkenløsning der, jeg har ikke haft ved de to andre, men døjer som sagt meget med skambenet når jeg går osv?
    Moderkagen har oz ligget foran ved mig denne gang, og heldigvis mærker jeg oz meget nu;o)

• #5   2. apr 2009 Jeg har meget ondt i skambentet og til tider kan jeg næsten ikke gå eller komme ud af sengen, eller vende mig rundt.
    Og det stikker meget i lenden og gør ondt ned ad mine ben når det er slemt. Havde bækken løsning i de 2 andre graviditeter og håbet bare ikke det kom denne gang oså ,men så heldig skulle jeg nok ikke være *gg* Skal ha snakket med lægen om det når jeg skal til kontroll her i uge 24"25" Men skal lige siges det ikke er så slemt endnu men det når sikkert at komme og da kan jeg slet ikke gå og har bare monster ondt i bækkenet og ryggen.

• #6   2. apr 2009 Åhhh det lyder ikke for godt, håber det går.. Nårh, så er det nok bare lidt ingenting jeg har ;o)

• #7   2. apr 2009 Smerterne ved bækkenløsning er hyppigst ved kønsbenet (ca. 70%), men de kan også optræde i et eller begge SI led (40-45 %). Af og til er halebenet også ømt. Er alle tre led i bækkenet smertefulde og provokationsømme er tilstanden selvfølgelig noget mere alvorlig, end hvis det kun er det ene led. Smerterne kan være dybe og borende, og mere eller mindre konstante. Oftest er smerterne kraftigst ved aktivitet, som når man vender sig i sengen, rejser og sætter sig, går på trapper, går og står i lang tid eller ved samleje. Smerterne kan imidlertid også optræde, når man hviler.

fandt jeg lidt hehe

• #8   2. apr 2009 piv min smærte er konstant :S lige som om jeg har fået et søm i skambenet.. indtil videre :S

• #9   2. apr 2009 Betragt smerten som et signal om, at bækkenet af en eller anden årsag er overbelastet. Undgå så vidt muligt alt, der gør ondt.
    Forsøg at find ud af, hvad der giver dig smerterne, og prøv at ændre det. En stresset hverdag kan øge smerterne.
    Forsøg at find ud af, hvad der lindrer når du har ondt, og ret dig efter dette.
    Forsøg at ændre på måden du arbejder på derhjemme og på jobbet, og forsøg at skære ned på et højt arbejdstempo. Det er en god ide at fortælle kollegaerne om problemerne. Således kan der indlægges nogle pauser i løbet af dagen, hvor du evt. kan ligge ned og hvile dig.
    Allier dig med familie og venner, der eventuelt kan hjælpe med forskellige praktiske ting.
    I nogle tilfælde kan det være nødvendig med en hel eller delvis sygemelding - for en kortere eller længere periode.
    Det er vigtigt at passe på. Men brug alligevel dig selv fysisk i den udstrækning du kan, da kroppen ellers svækkes. Husk, at ingen øvelser må gøre ondt, mens du laver dem.
    Vandgymnastik. At bevæge sig i dybt vand (i vand til brystet) mindsker belastningerne på bækkenet, da man ikke vejer så meget i vand. Her kan man lave alle de øvelser, der gør ondt på "land". Gå fx forlæns, baglæns, sidelæns, løb, hop og hink. Læg dig ved kanten af bassinet, spræl med benene eller lav mange øvelser med armene.

• #10   2. apr 2009 For at belaste bækkenet mindst muligt er det vigtigt:

Undgå at vride kroppen
    Sid aldrig med benene over kors eller i skrædderstilling
    Stå med lige vægt på begge ben
    Undgå at løfte og bære tunge ting
    Undgå at bøje dig forover, lad andre ordne støvsugning og gulvvask!
    Tag ikke for store skridt
    Sæt dig baglæns ind i bilen og drej rundt med parallelle ben. Brug evt. et stykke silke, nylon eller plastik- her vil en indkøbspose kunne hjælpe- uden varer!
    Brug stødabsorberende sko (gummisåler)
    Hvil dig ofte
    Husk at sex kan foregå på mange måder - her kan man jo bruge fantasien, bare det ikke gør ondt
    Tag trappen et trin ad gangen
    Vend dig i sengen med parallelle ben - brug en stor pude mellem benene
    Sørg for at dine bevægelser er symmetriske.

• #11   2. apr 2009 Det gør "kun" ondt når jeg går, og syntes det måske kan blive lidt svært at ændre på noget der ;o) Engang imellem gør det en anelse ondt i lænd og balle når jeg sidder ned..

Pyha, bor alene med mine børn, så det er svært ikke at overbalaste engang imellem, men man må prøve... Ved heller ikke hvor "slemt" det skal være før man går til lægen, for føler måske at jeg er lidt hypokonder hvis jeg gør?? ;o)

• #12   2. apr 2009 nej slet ikke man skal bare lytte til sin krop =O)

• Carina
    Carina Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 91
    #13   2. apr 2009 Jeg har også lige været ved lægen igår for at snakke om de steder hvor jeg har ondt.
    Jeg har nemlig ondt i skambenet, lysken, hoften, ryggen og lænden. Føler mig nemlig også som en hypokonder, fordi jeg synes jeg render til lægen hele tiden. Men han siger at jeg skal huske at lytte til min krop og komme alle de gange jeg føler der er noget.

Mig og lægen blev enige om at jeg skulle deltidssygmeldes, så har snakket med min chef her idag om det. Er glad for at de er så søde herude, så der var slet ingen problemer.

Har også utrolig ondt når jeg går. Især når mig og kæresten er ude og gå en tur, han fare jo afsted synes jeg, imens jeg lunter bagved som en gammel dame. Ligefør de er hurtigere end mig. smiley

Men ellers har prinsessen det vist godt. Hun pjasker ihvertfald rundt føler jeg. smiley Jeg mærker hende hver evig eneste dag smiley Og maven den vokser helt vildt synes jeg.

• #14   2. apr 2009 Jeg må prøve at slappe lidt mere af, og håbe på at der ikke kommer flere tegn på noget..

• #15   2. apr 2009 Lige p.t. er jeg meget forkølet, men det forsvinder jo heldigvis igen, ellers har jeg også ondt i skambenet (eller tissekonebenet, som jeg kalder det *G*) og det får jeg primært når jeg går meget rundt, når jeg så slapper af, så forsvinder det lige så stille igen.

Ellers sparker bebsen dagligt, skønt.

På lørdag skal vi til trivselsscanning og vi glæder os helt vildt.

Den 20. er det jordmoderbesøg og så skal jeg ha bestilt tid til glykose-test, eller hvad det nu hedder.

Den 4. maj er der ekstra scanning, da min moderkage også ligger foran.
    Synes det er vildt med alle de foranligggende moderkager, synes at ha læst at det kun er omkring 1% af gravide der har det.

• #16   2. apr 2009 er første gang jeg har oplevet den ligger forran... har det nemlig ikke gjort med de 3 andre *gg* skulle også tro det er på moden samme som at der kommer rigtig mange pigebørn i år hehe =O)

• #17   2. apr 2009 Jamen det går rigtig fint her .. H*n sparker på livet løs - super skøn følelse !! smiley

Skal have lavet glykosebelastning imorgen , til jordemor igen her den 20 april .. Håbe på at mit blodtryk ikke bliver så højt som det var forleden ... Og håbe på at jeg ikke er ved og få bækkenløsning som jeg tror jeg er ..

Så ja .. Alt i alt går det godt , det er bare lidt hårdt .. smiley Og så føler jeg mig allerede som en flodhest .. Så jeg er spændt . hehe

• #18   2. apr 2009 Jeg er også glad for at jeg ikke arbejder denne gang, føler at babyen er ved at falde neden ud, det r den jo selvfølgelig ikke :0)
    jeg føler mig også rigtig bred denne gang, kan slet ikke mærke mine hofter, så min mor tror det bliver en pige. hun havde ret sidste gang med at det var en dreng, da var jeg nærmest slank og havde en kugle på maven :0)

• #19   2. apr 2009 Her går det faktisk rigtig fint.. den lille sparker på livet løs..

Har ikke rigtigt nogle smerter eller noget kun en lille smule ondt i det nederste af ryggen.. men tror nu det er min gamle skrammel af en sengs skyld..:) og ja så bliver jeg forpustet så let som ingen ting.. syntes godt nok at trapperne bliver hårde og hårde hehe..

tænkte på om nogen af jer har prøvet yoga har hørt det skulle være rigtig godt for gravide..?? og hvad gør i ellers for at holde jeres krop igang...??

• #20   3. apr 2009 her går det skam os stille og roligt..
    Jeg her en smule rygsmerter, men det er kun når jeg ikke lan lade støvsugeren og kluden være :o)

Og lille pigen bliver os mere og mere aktiv, nu mærker jeg hende fast ca 3 gange om dagen... Så det er bare helt skønt.

• #21   3. apr 2009 jeg gik til yoga første gang jeg var gravid. det var bare super skønt, havde slet ingen problemer de første 7 måneder af min graviditet.

• #22   4. apr 2009 Katja 26+4 : okey det kunne være man skulle prøve det for syntes ikke rigtigt at fitness er overskuligt mere...

• #23   4. apr 2009 Hvis jeg ikke vidste det og ikke kunne se det ville jeg ikke vide at jeg var gravid. Jeg her ikke det mindste ondt nogen steder og har bare haft det super hele tiden.
    Lille pigen er begyndt at sparke en del og maven er blevet stor... Men ellers har jeg ingen tegn på at jeg er gravid. Så det er bare super fantastisk og har ikke noget at brokke mig over smiley
    Men føler med jer andre.

• #24   4. apr 2009 Vicky: Det er oz svært et eller andet sted at ha det sådan, for de to forrige graviditeter har jeg har det ligesom dig, helt fantastisk faktisk, så lidt noget øv at man lige skal døje med at gå :o/

• #25   5. apr 2009 Ja det kan jeg fandem godt forstå

Kommentér på:
Hvordan går det med jer?? :o)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce