{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Harresyge og Kaniner {{forumTopicSubject}}

Hej alle vi kom lige til at snakke om haresyge i dag og jeg har en lille kanin indendør.. og jeg har selv skiftet bur..
nu har jeg været inde og søge rundt omkring og Nogle steder siger de at Kaniner ikke kan smitte med harresyge og at det kun er katte der kan. og andre steder siger de at de godt kan
HJÆLP!! bliver helt nervøs nu? er der nogle er jeg der havde kaniner da i var / er gravid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harresyge og Kaniner
  • #1   13. dec 2008 Det med kattene er en MEGET lille procent riciko for.. dog lidt højre hvis det er en udekat, da de får det fra mus osv..

Din tamkanin burde ikke have det..

Vær dog opmærksom på ikke at smage på råt kød (fx frikadelle fars) da man også kan få det fra råt kød..

Jeg har dog ladet min kæreste blive i troen om at katte smitter, for så slipper jeg i 9 måneder for at skifte kattebakke smiley

• #2   13. dec 2008 tak for svaret

• #3   13. dec 2008 hej .. jeg har også en kanin , og en kat , og ja min kæreste ordner kattebakke, men at gøre rent i et kaninbur skader ikke smiley det sagde min læge.. jeg skulle bare lade kæresten tømme kattebakken, jeg mugede også ud ved hesten i starten af graviditeten ....

• #4   13. dec 2008 tak dejligt at vide

• #5   13. dec 2008 Harer render blandt hinanden og får ofte sådanne sygdomme ligesom ræve og rotter og andre dyr gør, så tror ikke din tamkanin er til nogen fare, plus som du bla. har fundet ud af nogen steder at de ikke kan smitte men at den samtidig ikke er udsat for smittefare fra andre.
    Jeg tror at når jordemødre og læger advarer om katte, at hvis kaninen havde været til fare også mht. haresyge så havde de også nævnt kaniner som nogen man burde holde sig fra.

chancen for at du HAR haft toxoplasmose er størst og så er du immun, så mange gravide der egentlig kunne have været blevet smittet har allerede haft det så det har nok også en del at sige om hvorfor der ikke er så mange der får toxoplasmose lige i graviditeten.
    Men nu ved jeg at jeg er en af de få der ikke har haft det så jeg tager lidt større forbehold.

ud over det der er nævnt så vask hænder efter du har haft med jord at gøre og rå grøntsager skal også vaskes godt eller skrælles. Så hvis det var sommer burde du heller ikke gå ud i haven og hive gulerødder op af jorden, børste dem af i bukserne og spise dem

• #6   14. dec 2008 Dolly A - hareskår er ikke det der er snak om her smiley Men det der toxo noget man kan få fra bla. harer og i sjældne tilfælde kattebakker

• #7   14. dec 2008 Hejsa jeg har 1 kat som kæresten gør rent ved, jeg har også 2 kaniner De står dog ude i stalden dem gør jeg selv rent ved 2 gange i ugen og jeg har også selv 2 heste som jeg har muget ud ved hver dag i hele graviditeten *SS* og det der med kaninerne så siger min læge også at det må man gerne, men kattebakken må jeg ik, men den tager kæresten jo også *GG*

Kommentér på:
Harresyge og Kaniner

Annonce