en lang mere eller mindre konstant plukve? {{forumTopicSubject}}
hej igen
jeg har nu i uge 30+4 og har intil videre ikke haft en masse plukveer andet end det normale, men de sidste 3 dage har jeg mere eller mindre haft en stor konstant pluvve
altsaa der kommer en plukveer ogsa forsvinder den ikke rigtigt igen , den varer alt fra 30 sek til flere minytter hvor min livmodere er haard og jeg kan slet ikke bukke mig eller nogen uden den vender tilbage hmm?? min datter kom til verden i uge 36 grundet plukvver der har afkortet min livmorderhals, saa bliver alligevel lidt jaa hmm bekymret..
men vil lige hore om andre har oplevet disse underlige plukveer? eller skal jeg kontake fg eller lign?? vil jo heller ikke ringe bare for at ringe til dem:))
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 23 Svar: 478
jun 2011
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
feb 2014
jun 2011
jul 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
Måtte selv en tur på fg i mandags grundet for mange og for kraftige plukveer som ved gåture gav mig mens lignende smerter i underlivet og lænden... Heldigvis var der ingen tegn på at fødslen var igang og spir har det fortsat godt.. Men fik at vide at jeg sku holde mig i ro nogle dage..
Det er dog ik blevet meget bedre.. Har kraftige plukveer så snart jeg bevæger mig, og de fortsætter indtil jeg igen ligger mig
Hvis jeg var dig, ville jeg nok enten ringe til fg eller egen læge imorgen.. Hellere en gang for meget
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Hvis du ikke var så langt henne, ville jeg råde til til at kontakte fødegangen, men når du er 34 uger henne vil de alligevel ikke gøre noget..
Når du fødte for tidligt sidste gang, er der større risiko for at du gør det igen, så sørg for at lytte til din krop og hold dig i ro!
At gå en tur er det absolut dummeste råd jeg nogensinde har hørt mod plukveer. Du skal gøre stik modsat. Læg dig helt flat ned alt det du kan komme afsted med, undgå tunge løft og undgå at sætte dig på hug, da det er en meget belastende stilling for livmoder halsen
feb 2014
men nu er der endelig lidt ro paa igen:)
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
Så synes jeg egentlig du skal ringe til fødegangen i morgen, og bede om at komme til en scanning.
Hvilket sygehus er du tilknyttet?
Er det kun i dag det har været slemt eller har det været i flere dage?
Edit: jeg læser da godt nok for dårligt i dag
Hvordan var forløbet sidst du gik i fødsel?
feb 2014
jamen sidst vaagende jeg bare op tidlig morgen i uge 33 med mange mange plukveer der ringede jeg til fg efter en 5 timer, kom ind fik kort en strimmel som maalte rigtigt mange rimelig kraftige plukveer, efterfolgende fik jeg scannet min livmoderhals, den var 3 cm saa derfor normal, da de ikke havde noget at sammenligne med:) i uge 35 startede det op igen, med hyppige plukvveer og i uge 35+6 og fik jeg veer og fodte 36+2
denne gang fik jeh maalt min livmoderhals i uge 18 til 4,5 saa denne gang kan de om andet se om den afkorter sig???
jun 2011
jul 2011
Jeg er kun 27+5 og mine plukveer har været tiltagende både i styrke og antal siden start januar... Og har jo så især i denne uge været helt gale..
Men der var i mandags ingen tegn på at fødslen var nær - livmoderhalsen var lukket og blev målt til 3 cm..
jun 2011
feb 2014
pluvver er ikke lig med fodsel overhovedet:) saa slap du bare af, du kan evt snakke med dem om at faa malt din livmoderhals endnu en gang,
men nu skal du ikke teanke fuck, det er langt fra reglen at man foder for pga plukveer, vores kroppen er jo ogsaa forskellige nogen gaar over tid selvom de har mange plukveer og er aaaben dernede, saa rolig nu:)
feb 2014
jul 2011
Jeg er normalt ikke en der bekymre mig unødigt, og har da også ellers været helt rolig igennem graviditeten selvom det er første gang og alt derfor er nyt
en lang mere eller mindre konstant plukve?