{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Åh disse smerter (12+1) {{forumTopicSubject}}

Jeg har de vildeste smerter i hele maven+underliv. Det gør så ondt, at jeg får kvalme af det. Jeg kan ikke andet end at tude, så ondt har jeg. Jeg kan ikke finde en behagelig stilling. Hvis jeg ligger ned gør det ondt, hvis jeg sidder gør det ondt, hvis jeg går eller står gør det ondt. Har taget 2 tbl paracetamol uden effekt. Wth do i do? Er der andre der har prøvet det?
Vi var til NFS igår, hvor bebe havde det super godt. Selv tænker jeg legimentsmerter, men kan de virkelig gøre SÅ ondt????

Vil du vide mere om din sundhed?
Altomsundhed.dk er et nyt sundhedssite som giver dig information og artikler om alt fra hårvask til influenza og smertestillende medicin. Her kan du bl.a. https://altomsundhed.dk/paracetamol/læse om paracetamol[/url] som smertestillende middel og om, hvordan det virker. God bedring på Altomsundhed.dk.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh disse smerter (12+1)
  • #1   5. dec 2013 Hvis du er nervøs for om der er noget galt, så ring hellere en gang til lægevagten ... jeg havde omkring uge 15 ondt i maven og underlivet, hvor det var krampeagtig og nev, men det forsvandt igen efter et par dage smiley

• #3   5. dec 2013 Tak for jeres svar. De smertestillende er begyndt at virke en lille smule. Hvis smerterne vender tilbage når tabletternes virkning aftager, så ringer vi til akut telefonen1813. Kan være man skal spørge søster lystig om man kan låne hendes varmepude?!

• #5   5. dec 2013 Det gør det også. Min søster havde dog ikk nogen varmepude, så har måtte fylde en frysepose med varmt vand. Men uanset hvad så lindre det. Tak for det gode råd smiley

• #6   5. dec 2013 En varmedunk hjalp også mig rigtig meget sidste gang, det kan kun anbefales smiley

• #7   5. dec 2013 Du må næsten have termin i juni - er du interesseret i en invitation til terminsgruppen? smiley

• #8   5. dec 2013 Det har jeg også. Er blevet sat til d 11 juni :). Du må meget gerne sende en invitation smiley

• #10   5. dec 2013 Jeg fyldte en halv liters flaske med varmt vand smiley og lange varme brusebade smiley

• #11   6. dec 2013 Ja varme hjalp en del, men har stadig ondt nederst i maven. Hvor længe havde i smerter ad gangen og i hvor lang en periode fortsatte det? Nu har mit stået på siden igår formiddags! Efter det varme vand er det blevet til at holde ud når jeg ligger stille, men bare set jeg skal ligge mig om på den anden side, så hover det i hele maven. Jeg kan slet ikke ligge på maven, og når jeg rejser mig får jeg desideret kvalme pga smerter i maven og føler generelt ubehag.

• #12   6. dec 2013 Uddyber lige: smerterne har været non-stop siden igår formiddags. De var aftagende da jeg brugte varmt vand, men aldrig helt væk. Jeg har søgt lidt om det på nettet, og kan se andre har haft smerter i 15-45 minutter af gangen. Mine har stået på i snart 24 timer i et træk. Er der andre der har prøvet det?

• #13   6. dec 2013 Jeg syntes du skal kontakte din læge og blive undersøgt for en sikkerhedsskyld smiley

• #15   6. dec 2013 Ok tak det vil jeg gøre.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #16   6. dec 2013 Det kan være en blærebetændelse du har, så synes du skal blive tjekket smiley

• #17   7. dec 2013 Det er ikke en blærebetændelse :). Jeg har nemlig haft samme tanke. Derfor har jeg taget en u-stix, og der var hverken udsving på blod eller leucucytter eller noget andet :).

• #18   7. dec 2013 Smerterne har også aftaget rigtig meget. Jeh kan holde ud at være mig, og nu følels det næsten bare som ømme mavemuskler, men tænker det er meget naturligt efter at ligamenterne har været på overarbejde?!

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

#19   7. dec 2013 Så tyder det på ligamentsmerter smiley de kan også gøre nas

• #20   7. dec 2013 Malene K- kan kun sige amen to that :D. Kan ikke ikke mindes at jeg havde ligende smerter under min første graviditet. Men de kloge siger jo også, at der ikke er to graviditeter der er ens smiley

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

#21   9. dec 2013 Nej det er der heller ikke. smiley i min først graviditet havde jeg hammer ondt hver gang livmoderen voksede når ligamenterne gav sig, men mærkede intet i 2 graviditet smiley

• #22   9. dec 2013 Syntes generelt jeg har oplevet mere ubehag i denne graviditet end jeg fjorde i den første. Den første var jo nærmest barneleg smiley . Denne gang harket været plaget af daglig ubehag-ikke helt kvalme, men heller ikke "ikke-kvalme". Kan ikke forklare det bedre ;). Oppustethed, moderate mavesmerter, og nu meget kraftige ligamentsmerter, har også fyldt godt i hverdagen, og forhindret mig i at udføre mit arbejde. Sjovt der følsom være så stor forskel smiley

• #23   2. jan 2014 Min svigerinde troede at hun havde bækkenløsning, det var så "bare" ligamentsmerter, hun endte med en sygemelding.

Jeg startede selv ud med kraftige ligamentsmerter og endte med bække løsning, av!

• #24   6. jan 2014 Jeg fik bækkenløsning sidst jeg var gravid, så var godt klar over det ikke var det. Jeg har dog ikke oplevet samme slags smerter siden da, men døjer med andre smerter, især når jeg står/går for længe, cykler for meget eller rejser mig for hurtigt op mm. Alt sammen noget som jeg laver i løbet af min arbejdsdag i hjemmeplejen. Men min læge siger at hun ikke kan gøre noget ved det, og hun mener ikke hun behøver at blande sig i om jeg er syg. Det mener jeg jo så at hun gør, for sygedagende hober sig op fordi jobbet ikke vil fritage mig for de ting som jeg har svært ved.
    Jeg er ydermere begyndt at kunne mærke nogle af de gener som jeg havde under første graviditet med bækkenløsning. Såsom at det føles som om mit bækken ikke kan holde kroppen stabil. Bækkenet føles løst, og jeg føler at jeg "taber" mit underliv. Jeg har svære ved at side overskrævs på en saddel, da det giver ubehag og (indtil videre) "kun" lette smerter. Så før eller siden [i]bliver hun nød til at "blande" sig i om jeg er syg, for så skal det skrives en lægeerklæring!

Kommentér på:
Åh disse smerter (12+1)

Annonce