2.548 visninger
|
Oprettet:
Så fik vi lungemodner - 27+1 {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har haft sivende fostervand siden uge 18, så vi er bare så lykkelige for at vores dejlige dreng, er stærk og stædig og er blevet derinde så længe.
Er dog rigtig ked af behandlingen på hospitalet og har bedt om at komme til scanning på Rigshospitalet...
Idag fik vi dog lungemodner sprøjte og skal have det igen imorgen.. Og så skal vi vente på at hører fra Rigshospitalet...
Er der nogle af jer der har erfaring med lungemodner og tidlig fødsel; evt på Rigshospitalet??
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
er det evt bivirkninger du er nervøs for ved lungemodneren, eller?
efter at Thea havde fået lungemodner, voksede hun pludselig ekstremt hurtigt i maven, hun tog omkring 400 g på om ugen i de første tre uger efter vi havde fået lungemodneren, og hun blev vurderet til at ville veje knap 5 kilo hvis hun blev født til termnin.
men vi fik at vide på sygehuset at det er en af de positive ting ved lungemodner, at det får babyerne til at udvikle sig hurtigere, og vi fik at vide af en læge på neo at babyer der har fået lungemodner, er ca 2 uger længere fremme i udvikling end babyer der ikke har fået det..
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Ankom fra Næstved lørdag, og søndag tog de hende ud da jeg fik det skidt.
Hun vejede kun 895 gram.
Vi fik lungemodnene i uge 29.
Hun fik hjælp til at trække vejret det første døgn, ellers klarede hun det selv
De er dygtige derinde.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
de siger at de tager ham ud senest i uge 34, men det er i Næstved, er spændt på at hører hvad de siger på Riget
Janni S, ej jeg var slet ikke klar over at de også kan fremskynde deres vækst, de skuffende han til 810, så han er jo lidt lille nu, ville da være fantastisk hvis han bliver større og stærkere også :)))
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Hos mig var det en lille brist på hinden, om var skyld i det sev, og man kan være heldig at det lukkes igen..
Jeg fødte dog heldigvis først uge 39
mar 2011
Vi kom allesammen tilbage til Næstved efter en uge på riget.
Jeg var også mere tryg ved at det skulle ske på Rigshospitalet
mar 2011
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 230
jeg kan helt klart anbefale dig at oprette en bruger på babyxplore.dk, der er et forum for folk der har født for tidligt, og jeg havde stor glæde af at læse om andres beretninger derinde, og de er allesammen så søde og svarer hellere end gerne på spørgsmål
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Fik du mere fostervand?
Charlotte - nej jeg er også meget ked af at komme på Næstved faktisk, vi har står helt alene med det og føler ingen støtte, tværtimod...
Janni S - super tak, den side vil jeg finde
Hvor er i søde, tusind tak for svarene :))
Så fik vi lungemodner - 27+1