{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.548 visninger | Oprettet:

Belinda W
Belinda W
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Så fik vi lungemodner - 27+1 {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
jeg har haft sivende fostervand siden uge 18, så vi er bare så lykkelige for at vores dejlige dreng, er stærk og stædig og er blevet derinde så længe.

Er dog rigtig ked af behandlingen på hospitalet og har bedt om at komme til scanning på Rigshospitalet...

Idag fik vi dog lungemodner sprøjte og skal have det igen imorgen.. Og så skal vi vente på at hører fra Rigshospitalet...

Er der nogle af jer der har erfaring med lungemodner og tidlig fødsel; evt på Rigshospitalet??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så fik vi lungemodner - 27+1
  • #1   10. apr 2013 Altså jeg har født i uge 28+5. Det var dog i Herning, men dejligt jeres dreng er blevet der inde så længe. Hvornår regner de med at tage ham ud ?

• #2   10. apr 2013 vi fik lungemodner og vehæmmende drop i uge 29+2.. det lykkes os at holde babyen i maven indtil uge 37+3, på trods af at lægerne var helt sikre på at det slet ikke var en mulighed at hun blev derinde til uge 30.. bagefter sagde de at vi helt sikkert ikke ville nå til uge 34..
    er det evt bivirkninger du er nervøs for ved lungemodneren, eller? smiley
    efter at Thea havde fået lungemodner, voksede hun pludselig ekstremt hurtigt i maven, hun tog omkring 400 g på om ugen i de første tre uger efter vi havde fået lungemodneren, og hun blev vurderet til at ville veje knap 5 kilo hvis hun blev født til termnin.
    men vi fik at vide på sygehuset at det er en af de positive ting ved lungemodner, at det får babyerne til at udvikle sig hurtigere, og vi fik at vide af en læge på neo at babyer der har fået lungemodner, er ca 2 uger længere fremme i udvikling end babyer der ikke har fået det..

• #3   10. apr 2013 Jeg fik foretaget et akut kejsersnit på riget.
    Ankom fra Næstved lørdag, og søndag tog de hende ud da jeg fik det skidt.
    Hun vejede kun 895 gram.
    Vi fik lungemodnene i uge 29.

Hun fik hjælp til at trække vejret det første døgn, ellers klarede hun det selv smiley
    De er dygtige derinde. smiley

• Belinda W
    Belinda W Tilmeldt:
    aug 2012

#4   10. apr 2013 Det er bare så dejligt at hører fra andre der har gennemgået det samme med chancer for og tidlig fødsel smiley tusind tak for tilbagemeldingerne smiley

de siger at de tager ham ud senest i uge 34, men det er i Næstved, er spændt på at hører hvad de siger på Riget smiley

Janni S, ej jeg var slet ikke klar over at de også kan fremskynde deres vækst, de skuffende han til 810, så han er jo lidt lille nu, ville da være fantastisk hvis han bliver større og stærkere også :)))

• #5   10. apr 2013 jeg havde sivende fostervand i uge 28, blev indlagt på gentofte og lå der to døgn, blev så overflyttet til riget, hvor jeg fik lungemodner og lå i to uger til det faktisk stoppede smiley
    Hos mig var det en lille brist på hinden, om var skyld i det sev, og man kan være heldig at det lukkes igen..
    Jeg fødte dog heldigvis først uge 39

• #6   10. apr 2013 Ja de vil jo ikke tage imod babyer under 1000 gram i Næstved.
    Vi kom allesammen tilbage til Næstved efter en uge på riget.

Jeg var også mere tryg ved at det skulle ske på Rigshospitalet

• #7   10. apr 2013 Generelt var jeg heller ikke tilfreds i Næstved - der var mange ting der ikke var iorden synes jeg.

• #8   10. apr 2013 Nej, det er helt fantastisk, at det lige giver deres udvikling et "turbokick".. hver uge der gik talte jeg to uger længere frem, så da jeg nåede uge 32 var jeg så lykkelig, for så ville hun udviklingsmæssigt svarer til en baby i uge 34, hvilket jo er ugen hvor det er "ok" at man føder smiley
    jeg kan helt klart anbefale dig at oprette en bruger på babyxplore.dk, der er et forum for folk der har født for tidligt, og jeg havde stor glæde af at læse om andres beretninger derinde, og de er allesammen så søde og svarer hellere end gerne på spørgsmål smiley

• Belinda W
    Belinda W Tilmeldt:
    aug 2012

#9   10. apr 2013 Hende L - hvordan vidste de at dit lukkede igen?
    Fik du mere fostervand?

Charlotte - nej jeg er også meget ked af at komme på Næstved faktisk, vi har står helt alene med det og føler ingen støtte, tværtimod...

Janni S - super tak, den side vil jeg finde smiley

Hvor er i søde, tusind tak for svarene :))

Kommentér på:
Så fik vi lungemodner - 27+1

Annonce