{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.347 visninger | Oprettet:

Ondt i lænden uge 14 {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle i skønne kvinder!:)

Jeg er i uge 14, og har de sidste uger fået tiltagende ondt i lænden. Især når jeg går ture, står op for længe, og især efter arbejde, hvor jeg stadig har behov for en lang lur når jeg kommer hjem. Derudover har jeg smerter i underlivet/skambenet, men går ud fra det er ligmasmerter.

Jeg har de sidste 3 mdr arbejdet i hjemmeplejen. Det er et hårdt fysisk job, hvor jeg løfter meget, og gør meget rent. Er kun vikar (dog fuldtid) så jeg har ikke teknikkerne med mig, og var først på forflytningskursus i fredags.

Min lænd er begyndt at genere mig så meget, at jeg fx idag har måtte melde mig syg. Så jeg søger lidt råd omkring det, og hvad jeg kan gøre for at aflaste det lidt.

Dejlig dag til jer alle!:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i lænden uge 14
  • #2   11. sep 2012 puha det håber jeg godt nok ikke :-/hvad kan jeg gøre for at stoppe det? og hvordan skal jeg forholde mig til det ift til mit job i hjemmeplejen?

• Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #3   11. sep 2012 Du kan snakke med din læge, om du evt. kan få en henvisning til en fys.
    Evt. snak med dit arbejde, så du får styr på de rigtige teknikker.

• #4   11. sep 2012 Helle:har lige snakket med lægen som også nævnte fys. Har fået en tid til imorgen:)
    Ift. arbejdet har jeg lige været på forflytningskursus, men har jo så arbejdet 3 mdr uden den viden:)
    Men oplever ikke at arbejdet på nogen måde tager hensyn til min graviditet. jeg bliver stadig sendt hen til de tungeste borger.. Så nu vil jeg lige se hvad lægen siger i morgen.

• #5   11. sep 2012 Jeg har også en lænd der genere mig, nogen gange så meget at det er svært at komme op og stå hvis jeg har lagt eller siddet længe. Det gør sommetider også ondt ned i den ene balle og op i skeden. Jeg har ladet mig fortælle at det er iskas nerven der kommer i klemme. Ved mig har det hjulpet med yoga og gravid svømning.

jeg fik at vide, at hvis det var bækken løsning, ville det hovedsageligt gøre ondt "foran" og i skambenet. Men hør hvad din fys siger:)

• #7   11. sep 2012 Ved bækkenløsning føles det som om nogle står og trækker i hver side sf dit bækken.. Når det er ved skambenet er det vidst symfyseløsnig mener jg det hedder.. Men mht lænden, så er det nok fordi det hele vokser og der bliver Press på nogle muskler der normalt ikke er det pres på.. Det fik jeg at vide.. Jeg havde mange smerter direkte i bækkenet, (man er slet ikke i tvivl) og min mænd gjorde også ondt, men det var ikke noget med bækkenløsning t gøre fik jeg at vide.. Men fik nogle øvelser ved lægen der kunne afhjælpe lænden, men desværre kan man ikke gøre noget ved bækkenløsning hvis først det er kommet.. Men se hvad din fys siger.. Håber Dubai fundet en der har "speciale" inden for bækken osv..

• #8   11. sep 2012 Det behøver ik være bækkenløsning. Jeg døjede også med min lænd i starten af graviditeten, men det aftog og har ikke vist sig siden. Så snak med fyssen, inden du bliver nervøs unødvendigt smiley

Kommentér på:
Ondt i lænden uge 14

Annonce