{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Venner og Graviditet {{forumTopicSubject}}

Thomas:

Hej alle her på BG...

vi er nok ikke de eneste som oplever dette. Men vil meget gerne høre hvordan i andre har oplevet ligende og om i har gjort noget ved det el. bare lad det gå sin gang.

Min kæreste er lidt ked af at hendes venner på sigt har svigtet hende lidt efter hun både er flytte og blevet gravid. Og nu er hun blevet så sur, at hun bander dem langt væk, da de først viste stor interresse, og nu det faldet helt hen.
Oplever i det samme?
For mig, tror jeg det kan hænge meget sammen med dem som smutter i svinget, er mest dem som stadig lever "ungdoms livet" hvis man kan kalde det, det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venner og Graviditet
  • #1   26. aug 2012 Er ked af at sige det.. Men sådan er det nok bare..
    Lige så snart man ikke er på samme stadie som de er, ja så forsvinder de..

• #2   26. aug 2012 Ja, ikke nok med flytningen (fra kbh til Jylland), men er kun blevet værre med tiden desværre... Og hun gider ikke være den som kontakter dem hele tiden, som så også er ret forstående.

• #3   26. aug 2012 Jeg kan udemærket godt forstå hende smiley
    Men bare rolig! Der kommer nye til smiley

• #4   26. aug 2012 Ja, og hun skal jo også i en mødregruppe på et tidspunkt. Det kan vel være der kan skabe kontakter på den måde, som er lidt på samme stadie smiley

• #5   26. aug 2012 Mødregruppe er en rigtig god start til nye bekendtskaber smiley

• #6   26. aug 2012 Puha har det på samme måde, de synes åbenbart ikke jeg er sjov at være sammen med når jeg ikke bare spontant kan tag med i byen og drik...

Jeg har det fint med det, selv om jeg nogen gange savner at være sammen med andre på min egen alder end kæresten.. men tror så, kæresten har sværere ved det, han er meget mere social anlagt end jeg er, men han kan også godt tag med i byen end til videre.. så glæder jeg mig bare til at se hvordan det bliver når den lille kommer.. smiley (mig og kæresten, har stor set den samme venne kræs, da vi er vokset op sammen..)

• #7   26. aug 2012 Ja, okay. Gør det vel lidt nemmere at have den samme vennekreds går jeg udfra? Men ja, vi må se hvordan det bliver når den lille kommer ud. Dog bliver man lidt fastlagt personligt selv, når de ikke er der nu, hvorfor skal de så have lov at være der når den lille kommer?

• #8   26. aug 2012 Her har vi ikke oplevet det i forbindelse med graviditet. Men jeg kan nemt mærke, at kontakten bliver mindre og mindre til de, der flytter. Jeg har nok også lidt den holdning, at det er dem, der flytter væk, der bør tage kontakt oftest smiley

• #9   26. aug 2012 Synes faktisk det gør det lidt sværere, på en måde. For føler jo lidt i de har dumpet mig, men kæresten føler sig jo ikke dumpet, endnu hvertfalde.. det kan også være svært at sige til ham, vis man gerne vil havde han bliver hjemme en aften.. han mener jeg bare savner at kan drik og ha det sjovt, og at det så skal gå udover ham.. :s men savner ikke at drikke og plejer heller ikke at drikke særlig meget når det er.. og har glemt det med at tag med til fester, gider ikke havde afvide hver gang af "vennerne" at jeg er kedelig fordi jeg gerne vil hjem at sove ved en 1-2tiden om natten.. men håber da det bliver bedre, ellers bliver jeg skør ;p og ja er også sikker på at en møder gruppe hjælper meget. Glæder mig hvertfalde til at komme i en.

• #10   26. aug 2012 Det er desværre en naturlig ting. Hun har jo også selv sat sig længere væk, da I er flyttet og hun så ændrer hele sin livsstil. Kan man følges ad med kærester og børn bevares venskabet ofte, men kan man ikke det, går det nemt i stykker.

Jeg havde to gode veninder da jeg blev gravid. De var begge meget meget glade på mine vegne. Så fødte jeg, og efter relativt kort tid, blev det desværre skåret ned til een rigtig god veninde. Jeg har stadig ikke helt styr på hvad der skete, men sådan gik det altså.

Til gengæld facebooker jeg med en masse af mine gamle veninder, som følger meget med i min søn og min hverdag. Men det er ikke nogen jeg ses med.

Sådan går livet desværre bare.. Hun må håbe på at finde nogle i mødregruppen, eller måske nogle herinde fra som bor i nærheden og også har mindre børn eller venter sig? Min veninde (og også den tidligere) fandt jeg på hundegalleri smiley Det er ofte nemmest at finde nye venner via jobbet, eller en fælles interesse.

• #11   26. aug 2012 Folk der flytter, er ikke nogle som svigter andre. Men som tager familie livet i første række. Og i bund og grund er det jo også det vi alle gerne vil have. Nogle før end andre. Så syntes langtfra at bare fordi man er dem som flytter, så det os der skal tage kontakten.
    Det har min kæreste dog gjort, men når den ikke er helt gengældt, så gider hun sku ikke at blive ved, og så føler man sig vel også lidt til grin at blive ved.

Men ja, kan da godt forstå man bliver (føler), sig lidt halv skør til sidst, hvis man ingen socialiteter har til sidst. Det har vi alle brug for.
    Og ja, det er nok nemmere for din kæreste (Kate E), at tage ud end for dig, nu når det er jer piger der er Gravide.
    Jeg har dog sagt til min kæreste at jeg tager ingen steder. At vi må støtte hinanden nu hvor mange er gået fra, og bare fordi jeg måske har flere kontakter end hende, vil jeg have det dårligt med hun bare sidder derhjemme. Men det jo også bare mig smiley

Men ja, tror også kæresten glæder sig til mødregruppen. Og Jeg glæder mig også til det på hendes vegne.

• #12   26. aug 2012 Min kæreste har/haft nogle gode veninder som hun har prøvet at lave nogle aftaler med, da de selv spurgte om de måtte komme. Men det blev ændret i sidste øjeblik, og sådan har det været de sidste par gange. og så kan jeg godt forstå man mister lidt interressen tilbage.
    Og jo, hun bruger også facebook meget til den slags. Bare synd det hele skal gå over nettet frem for telefonen el. i virkeligheden. Men ja, sådan er det vel, som i andre også skriver det smiley

Men ja, kunne da være hyggeligt at finde nogle enlige såsom par, som også bor heroppe af (Jammerbugt)(Aalborg), som cirka er lige så langt henne af. smiley

• #13   26. aug 2012 Vil give Thomas ret, bare fordi man flytter skal det ikke kun være dem der tager kontakten. Vil føle mig rimelig ligegyldigt for de mennesker, vis det var mig der skulle kontakte dem ALTID. Har selv prøvet det. Har ikke Så meget imod at han tager ud så længe han holder sine aftaler.. smiley selv om man hurtig kan komme til at savne en herhjemme, når han så tager ud..

• #14   26. aug 2012 Ja, men så længe i har det godt på den måde i gør det på. Det er det vigtigste smiley
    Nu er damen fra kbh af også, så hun kender ikke så mange heroppe endnu. Så har det lidt skidt med bare at tage ud smiley

• #15   26. aug 2012 Jeg siger heller ikke, at det altid er dem, der flytter, der skal ta kontakt. Og da slet ik hvis hun har gjort det mange gange, og at aftalerne så bliver brudt. Så må man nok bare se i øjnene, at de såkaldte 'veninder' ikke er værd at samle på - og at deres interesse for at mødes ikke er så forfærdelig stor. Selvom det er ærgerligt og svært at acceptere.

Mht. at de der flytter, bør tage kontakt, så mener jeg bare, at jeg forventer, at mine veninder, der er flyttet til Aarhus/Kbh kontakter mig, hvis de har tid/lyst til at ses, når de er på besøg hos deres familier. Jeg har ingen jordisk chance for at vide, hvornår de aflægger Nordjylland et besøg, medmindre de fortæller mig det. Jeg skal nok skrive og ringe til dem, som jeg plejer, men hvis de ik giver det samme tilbage, fordi de har travlt med deres nye tilværelse, så svinder kontakten automatisk.

• #16   26. aug 2012 Har ikke oplevet det i forbindelse med graviditet. Men for fire år siden da jeg blev skilt! Hold da op en brat opvågning jeg fik, fandt den gang ud af hvem der var mine rigtige venner.

Derudover har jeg en del gode veninder, hvor der godt kan gå år i mellem at vi se. Men når vi så mødes er alt ved det gamle og vi kan snakke som var det kun en uge siden sidst. Så man kan sagtens ha rigtig gode venner, uden man behøver at sidde lårene af hinanden:)

• #18   26. aug 2012 Vi har haft to aftaler med to af hendes veninder at de skulle komme. Men begge aflyste i sidste øjeblik. Og Julie har haft skrevet en del til dem på face, og sms, hvor der ikke bliver besvaret tilbage. Og der kan gå 3 uger før hun for en sms retur. Så det kan jeg nu godt forstå at hun er godt træt af. Og hun har nu valgt ikke at skrive overhovedet, og se hvor lang tid der går før hun høre noget. Og nu er der gået 2 månedere. Det tætteste hun har hørt fra dem er "Syntes godt om" på face. Og det er tit det der er den nemmeste og "hurtigste" løsning ser det ud til.

Da vi var i kbh, for at besøge hendes og min familie, havde vi også en aftale med en af hendes veninder, hvor det var lige før hun aflyste aftalen, men blev til 30mins besøg istedet for, selvom det cirka var 8 månedere siden sidst de sås, for så skulle hun noget andet.
    Jeg syntes personligt det viser en del uinterresse fra deres side allerede der.

Tror vi begge er kommet lidt til det sted, at det ville være bedst at finde nogle/par, som var i samme sted, med mere modenhed. For Julie kan sakkens være et sted hvor de drikker og det ene og andet, selvom hun er på vanden.

• #21   26. aug 2012 Ja, det er dog tit sværre at finde nye jo ældre man bliver smiley

Jeg mistet selv mange venner fra min tidligere forhold, da vi havde mange fællesvenner, og de valgte hendes parti fremfor mit... Så kender det selv alt for godt.

Men ja, en mødre gruppe glæder jeg mig til at høre om hvordan det kommer til at gå fra damen af smiley
    Lyder til der er flere "mødre"/"kommende mødre". som har det lidt på samme måde smiley

• #23   26. aug 2012 Tanja**

Hvordan det? smiley
    andre børns forældre tænker du på? smiley

• #25   26. aug 2012 Okay smiley
    Kan være vi er ligeså heldige så smiley

Ellers gemmer der sig ikke nogle fra Aalborg omegn herinde? smiley
    vi bor selv i Pandrup smiley

• #26   26. aug 2012 Altså, vi er fra Aalborg. Oprindeligt Aabybro og Brovst, som vi også tidligere har snakket om smiley

Et andet alternativ ku være, at hun oprettede en profil på minmave.dk, tilmelder sig en terminsgruppe og får nogle kontakter derigennem. Jeg har f.eks. været ude og spise på café med et par piger fra min terminsgruppe derinde smiley

• #27   26. aug 2012 ah okay smiley
    Det Rigtigt Charlotte... Jeg jo mand, så glemmer ret hurtigt (siges der) smiley hehe.

Vil prøve sige til Julie hun lige kan prøve oprette sig derinde smiley

Kommentér på:
Venner og Graviditet

Annonce