{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Nervøsitet og usikker :( {{forumTopicSubject}}

Hej Tøser smiley
Puha ligger herhjemme på sofaen og ja så det der på DR1 med hjælp vi skal føde eller hvad det hedder, og nu synes jeg pludselig tiden er gået alt for stærk...
Har termin til oktober, men efter at have set denne udseendelse, synes jeg pludselig jeg er mega nervøs, usikker på jeg overhovedet er klar eller for den sag skyld kan klare fødsel med alle de smerter man ser på tv, ved godt de måske os overdriver lidt, men alligevel puha...
Ved egentlig ikke hvad jeg vil med dette indlæg, måske håbe nogle vil dele deres erfaringer med første fødsel og lidt beroligende om det evt ikke er så slemt... Skal lige siges jeg virkelig også er en kylling, jeg hader sprøjter, og var ved at dø da jeg var indlagt 9 dage på flensborg sygehus, med drop sprøjte og blodprøve/lårsprøjte dagligt... findes der nogen steder på nettet man kan se en alm fødsel som måske ikke er så smertepåvirket?

Ellers god solvejrsdag til jer alle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøsitet og usikker :(
  • #1   21. aug 2012 Kan da lige linke til min fødsels beretning, jeg fødte dog for tidligt, men det skal du ikk lade dig skræmme af.. Havde en god fødsel.. smiley

http://www.babygalleri.dk/forum/foedsel/6454-min_foedsel

• #2   21. aug 2012 Tror næppe de fødende overdriver he he, sorry men det gør jo altså møg hamrende ondt.

Jeg glæder mig dog sindsygt til jeg skal føde igen og det ville jeg jo ikke gøre hvis det var så uudholdeligt.
    Jeg fik veer kl. 14 og fødte 18.47 som førstegangsfødende så alt i alt en hurtig fødsel.
    Mine veer gjorde ikke sådan rigtig ondt før 2 timer inde i forløbet. Indtil da gik mig og manden bare rundt og snakkede og hyggede. Men da jeg var omkring 7 cm åben var der så meget knald på jeg ikke kunne andet end bare at ligge og råbe og skrige fordi det gjorde så ondt ( fik ikke smertestillende på noget tidspunkt ) Var totalt lukket inde i mig selv, arbejdede med veerne og ænsede ingen omkring mig.
    Selve presseperioden var hurtig overstået og det gjorde vandvittig ondt et par min mens han arbejde sig ud det sidste stykke og fordi de lige moste en kop op for at hjælpe det sidste stykke vej ( flækkede heldigvis overhovedet ikke )

Men vupti er alt smerte væk og man overvældes af lykke og kærlighed og har glemt alt andet end ens lille vidunder. Der er nok ikke nogle der kan fortælle om en fødsel der ikke gjorde ondt men sådan er det jo. Folk reagere jo også såååå forskelligt på smerte så det er jo kun noget du selv kan finde ud af.

Men det er jo det hele værd, først bære du dit barn i 9 måneder og derefter har du en så stor kærlighed resten af dit liv. Så en fødsel er så kort et øjeblik i alt dette så det er ikke noget jeg regner for noget at være nervøs for.
    Glæd dig i stedet, det er en fed oplevelse og man føler sig så sej bagefter smiley

• #3   21. aug 2012 Ja smerter kan man ikke undgå, men tro det er usikkerheden i man ikke ved hvad der skal ske der irritere mest lige nu...

Malena, takker for link, faktisk beroligende at læse med dine smerter ikke har været så længe smiley nu har jeg selv været indlagt pga at jeg var ved at åbne mig, men de fik det heldigvis stoppet, er selv 33+1 i dag, så små 7 uger endnu smiley

Camilie, åhh du har da os været heldig, er egentlig bange for at sprække meget, + jeg er så blufærdig med understellet, så egentlig bange for hvad der evt sker, da jeg slet ikke føler mig ordenlig forbedret endnu...

Jeg sidder dog os med tanken nu, at vi kvinder har født de sidste 100000 år og kvinde kroppen er egnet til dette, men var der nogle af jer der brugte dette olie og smøre sig med i mellemkød??? Har det evt en god virking for huden udvidere sig mere....

• #5   21. aug 2012 Jeg smurte ikke noget olie på mellemkødet, vidste slet ikke man kunne få noget og jeg flækkede som sagt ikke det mindste trods de moste og maste en kop op for at få ham ud til sidst.

Det med afføringsmiddel som Lillemor L skriver behøves man altså ikke det er jo op til en selv.
    Jeg fik ikke noget og det er jeg glad for.
    Min mor har født 4 børn og kun med mig fik hun afføringsmiddel og det resulterede i at hun ikke kunne stoppe igen og ( undskyld detaljer ) derfor fik jeg afføring i hovedet og derefter øjenbetændelse i lang tid som lille nyfødt.

Kommentér på:
Nervøsitet og usikker :(

Annonce