2.394 visninger
|
Oprettet:
Mad idéer til gravide! ;) {{forumTopicSubject}}
Ja. Jeg har skiftet hele køleskabet ud efter jeg testede positiv. Læste lidt om hvad baby har godt af og ja. Besluttede mig for at det er meget vigtigt at baby får alle de gode sager så den kan få den bedste start på livet
Nåh. Jeg er ved at være træt af de samme ting. Og jeg er elendig i køkkenet, hehe. Nogen der har nogle gode links eller idéer til noget lækkert sundt mad?
Skal siges at jeg nægter at indtage usunde ting ;p Af hvad jeg kan læse er det meget vigtigt med en god kost under graviditeten så jeg vil gerne forsøge at komme så tæt på perfekt kost for baby som muligt
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
Det samme mener jeg om makeup og creme nogle rør det ikke hele graviditeten. Lad vær med at vær emsig og lev så normalt som muligt.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
Min datter er sund og rask, mangler absolut intet og får kan ros af læge/sp. Så her har det ihvertfald ikke skadet.
Jeg synes osse man kan blive for hysterisk med alt muligt når man er gravid. Så må man ikke det ene, og så gør man ihvertfald ikke det andet. Jeg tror på baby har godt af at blive udsat for lidt af hvert -både sundt og usundt. Altså den skal på ingen måder udsættes for noget skadeligt (!!!), men fordi man spiser pizza eller drikker sodavand engang imellem det tager dem jo ikke skade af.
Men jeg ved at hos lægen kan du få en bog fuld af tips og ideer, opskrifter og mange flere ting. Den blev jeg tilbudt men sagde nej tak. Der var rigtig mange opskrifter i!
apr 2009
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 170
Jeg får det bedre af det. Min samvittighed føles ren når jeg ved jeg har gjort hvad jeg kan. Og jeg tror næppe det skader baby at få de vitaminer og mineraler den har brug for
Var nu mere idéer til mad jeg søgte
Tania - Ja det har jeg nemlig læst en del om, men synes det er ret svært at finde opskrifter der er gode og indeholder mange af de ting der er sunde for baby
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
apr 2009
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Opskrifter på aftensmad? Middagsmad?
Varme retter? Pålæg?
Betyder det, at du helt vil undgå sukker og/eller ikke-økologiske madvarer?
Der er et hav af anbefalinger til gravide - og der er lige så mange forskellige holdninger til hvad der er sundt/usundt for baby herinde på BG.
Jeg vil anbefale dig at læse Sundhedsstyrelsens anbefalinger til gravide. Så kan du i hvert fald ikke gå helt galt i byen.
Og som en anden skriver, så får man altså lyst til mærkelige og (i nogens øjne) forbudte ting, når man er gravid. Jeg havde den ondeste trang til junk/købemad de første måneder! Især fordi jeg fik brækfornemmelser, når jeg åbnede køleskabet! Så medmindre der var nogen, der ku tilberede maden for mig, så måtte den altså meget ofte stå på pizza, mac, sandwich osv...
apr 2009
Jeg tænkte bare at gravide nok ville have lidt mere info siden det jo er et babygalleri, så ville ha troet at folk gik lidt op i det
Det jeg nok mest søger er retter med masser af grøntsager og eller frugt, retter med æg eller fisk.
Om de er varme eller kolde gør mig ikke meget
jul 2011
Jeg spiser bare, som jeg altid har gjort. Min kost har ikke fejlet noget de første 21 år af mit liv, så jeg kan ik se, hvorfor det bør ændres pga. graviditet. Spiser dog de vitaminpiller, der anbefales - så er jeg i hvert fald på den sikre side
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 660
Jeg åd det jeg havde lyst til og drak kun cola
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 73 Svar: 447
jeg ville nok hvis jeg var dig,spise normalt men tænke over hvor meget fedtstof manbruger idet daglige, det er helt klart mit råd..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
apr 2009
Men det er nu mere opskrifter jeg er intresseret i
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
maj 2008
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 73 Svar: 447
jul 2011
nov 2011
Og det var nogenlunde det samme ved to af mine veninder.
Bare lige for at sige at det med kaffe har en effekt på størrelsen, det nægter jeg at tro på.
nov 2011
Jamen det gør jeg så. Jeg synes tit der bliver snakket om det ene og det andet er så og så skadeligt, men er der rent faktisk beviser på det? Videnskabelige undersøgelser, resultater osv?
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Så bare tag det roligt !
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Du skrev en kop indeholdte 300 mg .
apr 2009
Og ja jeg tror folk har misforstået emnet, det er nu ikke at alle dem der spiser/drikke de ting der ikke er anbefalet at de har dårlige børn.
Men jeg er en af dem der vil være sikker på at jeg har givet baby det jeg kan sådan at når den kommer skal jeg ikke tænke "Hvor god ville baby så være hvis jeg gjorde som jeg burde?". Det betyder noget for mig
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Vores Børn har en madplan på deres side som du måske kan få lidt inspiration fra..
http://voresborn.dk/madplan
maj 2008
for mig ville det blive 9 hårde og trælse mrd
apr 2009
For mig er det en gave at kunne gå op i sin bebs, og ville den bedste fremtid. Kan slet ikke se at jeg skal være hysterisk bare fordi jeg går op i at skulle blive mor. Desuden kan det da næppe skade at jeg spiser sundt
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
apr 2009
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Det er 2 ting der godt kan lindre den søde tand - samtidig med man kan have god samvittighed
Der sælges ofte små bøger med opskrifter i diverse supermarkeder til næsten ingen penge. Jeg selv bruger nu fremgangsmåden; miks hvad end køleskabet tilbyder som jeg kan forestille mig smager godt sammen.
Jeg prøver også at leve sundere - men må da tilstå at der en gang imellem ryger en frysepizza eller ½ liter sodavand indenbords.
Ellers kan jeg varmt anbefale omeletter og tærter - de kan laves på så mange måder og er hurtige og nemme at bikse sammen. Selvfølgelig er der ved tærter selve bunden, men laver man den med groft mel og olie som fedtstof kan jeg ikke se det kan være usundt
Normalt til en tærte køber jeg en rulle dej. Så laver jeg basis-fyld af ½ liter creme fraice, 2-3 æg, lidt revet ost, muskatnød, salt og peber.
Heri blandes hvad end hjertet begærer - spinat og kyllingetern, grøntsager og en krydret salami eller dåsetun og revede gulerødder er da lige et par muligheder.
Derudover kan jeg anbefale porretærter - gerne med lidt skinkestykker i, tomattærter med mozarella.
Tja kun fantasien sætter grænser - køber du dejen færdiglavet tager det ca. 10 min. inden tærten er klar til at blive smidt i ovnen. 30-45 min. senere er der serveret
Hurtigt, billigt, sundt og meget meget simpelt!
apr 2009
Smoothie er helt klart en god idé!
Mad idéer til gravide! ;)