Spørgsmål til de erfarene HJÆLP !! {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med :
Det skal lige siges at jeg ikke er bekendt med om jeg er gravid endnu eller ej.
i begyndelsen af en gravidetet :
1. Kan man godt opleve hedeture og træthed lige efter ?
2. Kan man godt menstruere på nogenlunde normal vis ( dvs, været lidt spring med nogle dage hvor der nogen gange har gået en uge længere eller kortere mellem menstrautionen) ???
3. hvornår ville man kunne tage en test som kan vise et næsten 100% sikkert resultat ? hvad enten man er gravid eller ej.
4. Hvilke symptomer har DU oplevet fra begyndelsen til midten og til slutningen af DIN(e) Gravideteter ??
Jeg vil rigtig gerne høre jeres oplevelser omkring de 9 mrd.
dog i sær fra starten til midten af gravideteten.
Håber at i kan hjælpe mig:)
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Lige efter hvad?
Lige efter sex/befrugtning, eller når man er gået over tid?
2:
Ja, nogen har der mens selvom de er gravide.
3:
Vil du være sikker på resultatet, så skal du vente til du er gået 2 dage over tid. Udebliver mens stadig og gentagne negative tests, så ville jeg kontakte lægen for evt. blodprøve.
4:
Med Mikkel havde jeg let kvalme der startede da jeg var 5 / 6 uger henne, men ikke værre end bare jeg spiste en kiks eller 2 inden jeg stod op, så var det det.
Midtvejs fik jeg bækkenløsning som blev værre og værre gennem graviditeten.
Til slut fik jeg virkelig meget vand i benene (ca. 10liter) og jeg sluttede af med at blive sat igang da jeg var 38+0 grundet jeg havde fået svangerskabsforgiftning.
Denne gang startede min kvalme med dag jeg burde have fået min mens. Har haft så voldsom kvalme at der intet har kunnet gøres ved den
Kvalmen varede 24/7 frem til jeg var omkring 28uger henne, så er den stilnet af, men har den stadig nogen dage (er nu 36+3) Er indenfor de sidste par uger begyndt at have en del halsbrand om aftenen. Og ja, så har jeg lidt endnu værre af bækkenløsning denne gang, den er startet tidligere og er værre end sidst - men kunne jo forventes når jeg havde det med Mikkel.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Lige efter hvad?
2. Kan man godt menstruere på nogenlunde normal vis ( dvs, været lidt spring med nogle dage hvor der nogen gange har gået en uge længere eller kortere mellem menstrautionen) ???
Det mener jeg sagtens man kan.. Har ikke selv oplevet det.
3. hvornår ville man kunne tage en test som kan vise et næsten 100% sikkert resultat ? hvad enten man er gravid eller ej.
Man skulle kunne teste på forventet mensdag.. Nogle kan dog først teste sent positiv, og nogle tester faktisk slet ikk positiv.. Der kan det kun ses ved en blodprøve.
4. Hvilke symptomer har DU oplevet fra begyndelsen til midten og til slutningen af DIN(e) Gravideteter ??
I den første graviditet var der kun lidt kvalme i starten, men ikk noget der ikk kunne klares med en kiks.. Da jeg nåede ca 14 uger hen måtte jeg sygemeldes med smerter i lænden og ned i begge ben.. Det viste sig at være min iskiasnerve der lettere satte sig i klemme nu når alt gav sig.. Havde smerter resten af graviditeten.. Her anden gang har jeg haft kvalme siden 3+.. Det er ikke slemt mere nu, men det forekommer stadig.. Oss denne gang bøvler jeg med iskiasnerven og blev oss relativt tidligt sygemeldt.. Dog er det ikk så slemt denne gang da jeg nu ved hvor langt jeg kan gå før jeg er sengeliggende dagen efter..
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
det med plus minus nogen dage mellem mens kan man jo altid have også hvis man ikke er gravid.
har ikke haft de vildeste symptomer. ingen brystspænding, ingen kvalme osv. faktisk har jeg kun haft udebleven mens (bortset lige der fra nr 3 jo) og så halsbrand i slutningen.
men vi er jo alle forskellige og det er graviditeter også
okt 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 40
Der menes, om man godt kan have hedeture lige efter befrugtningen...dvs. nogle dage / uger efter ?
Jeg har det sådan her lige nu :
Min krop er træt og tung, den føles som om jeg har været på flere km maratonløb
jeg har haft hedeture de sidste par dage ( 2-3 dage )
Jeg har dog haft min menstraution hver mrd, dog har den været lidt ureglmæssigt ...dvs. lidt forskudt, så er den kommet en uge før, eller en uge efter forventet dag.
jeg har øget tissetrang
jeg spiser og drikker normalt, dog med hang til søde sager
Det skal lige siges at jeg er 28 år .....det vel forhåbenligt ikke overgangsalderen allerede ?
Jeg havde min menses for 10 dage siden.
jeg ved at jeg har haft æggeløsning i starten af mrd.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Har også læst flere der har skrevet at de har kunnet bløde en lille smule når det er sket... altså sådan lidt pletter.
Har ikke selv erfaring med det.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
Spørgsmål til de erfarene HJÆLP !!