{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Graviditet 2. Gang. {{forumTopicSubject}}

Hej tøser..
Er lidt nysgerrig efter at høre hvordan jeres graviditet var 2. Gang, ang. Kvalme og træthed...??

Jeg har bare selv været SÅ træt og har små kvalme hele dagen lang, det har jeg snart haft i ca. 2 måneder nu.. Håber bare snart at det høre op da jeg snart er 12 uger henne..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Graviditet 2. Gang.
  • #1   25. jun 2012 Jeg så ikke skyggen af kvalme ved 1. graviditet, men her 2. gang har jeg en konstant kvalme lurende lige om hjørnet.... Er 11+2 idag, så håber også det snart forsvinder! Og så er jeg meget træt, men det var jeg nu også 1. gang....

• #2   25. jun 2012 Ja det lyder lidt som med mig..
    Men jeg havde ikke rigtig kvalme og trætheds problemer 1. Gang heller, kun i en meget kort periode.. Og magter bare ikke rigtig noget for tiden, oh det går mig meget på for når man havde det fint fint 1. gang smiley

• #3   25. jun 2012 Jeg er 27 uger henne nu og døjer stdaig med kvalme. Ud over det er jeg meget mere træt end første gang, jeg har voldsom halsbrand, bliver tit svimmel og har mange plukvver. Første graviditet havde jeg stort set ingen problemer og kvalmen forsvandt i 12 uge ca.
    Sidst fik vi en dreng denne gang venter vi en pige så ved ikke om det har noget at sige.

• #5   25. jun 2012 Min graviditet med Simone var som sagt meget nem, så tror ikke helt på den teori! Så skulle jeg vente mig en endnu større dramaqueen end hende jeg har nu smiley Uhha tør slet ikke tænke tanken!!!!

Måske har vi bare lidt ekstra arbjde denne gang, da der er et barn i forvejen, som skal tilgodeses... Meget af min kvalme opstår helt bestemt af trætheden!

• #6   25. jun 2012 kan kun tilslutte mig, første gang ingen særlig problemer, men lige nu 9+4 kvalme heldigvis ingen opkast, men så er jeg sindsyg træt...

• #7   25. jun 2012 Første gang ingen voldsom kvalme eller træthed - men fenne gang et jeg så træt at jeg ikke kan holde mine øjne åbne.. Kvalmen er Extreme denne gang og intet kan tage det smiley

• #8   25. jun 2012 Første gang en enkel uge med kvalme og lidt træls ellers ingen gener. Jeg blev deltidssygemeldt 2 uger før end jeg skulle på barsel..

Anden gang havde jeg kvalme og kastede op 5-6 gange om dagen de første 17 uger. Var så træt jeg intet orkede og gik rundt og lignede et spøgelse..
    Blev også sygemeldt i uge 17 med bækkenløsning.

vi har fået 2 drenge og mine graviditeter har været så forskellige.

• #9   25. jun 2012 jeg har bare haft 2 rigtigt øv graviditeter, første gang døjede jeg rigtigt meget med kvalme og opkastninger deraf dehydrering kastede op 15-20 gange om dagen og blev sygemeldt allerede uge 12 det var fra uge 6 og frem til fødsel mere eller mindre, så fik jeg så også en let bækkenløsning, og tidligt slemme plukveer, det var rigtigt hårdt og troede ikke det kunne blive værrere..

jeg tog fejl!!!
    anden gang havde jeg kvalme og opkastninger fra uge 8 og fem til fødsel, dog "kun" 4-8 gange om dagen ;O) meeen til gengæld havde jeg pletblødninger (store og små) fra jeg testede positiv og til fødsel det betød mange undersøgelser, jeg fik bækkenløsning ca 17-18 uger henne, 26 uger henne begyndte livmoderhalsen at forkortes, slemme plukveer fra uge 15, en masse bekymringer og sygemelding uge 16.

begge graviditeter gik jeg rundt og havde det af H til hele tiden, men prøvede at sætte en facade op, fordi man jo ikke som sådan kunne se det på mig øv øv....

til trods for dumme graviditeter, er det ikke det der afholder mig fra endnu en, der er bare andre ting i vejen for det ;o)

• #10   25. jun 2012 Synes det lyder til at det er meget normalt at 2. gang er værre, skulle da også være en drøm hvis man havde to helt perfekte graviditeter smiley bare fødslen så bliver lige så let smiley

• #11   25. jun 2012 mine fødsler var begge rimeligt nemme og hurtige

første gang 9 timer fra første ve, 4,5 time fra jeg var i aktiv fødsel, det var spontant dog blev vandet taget ved 9,5 cm da hinderne ikke ville sprænge..

anden gang tog det 5 timer og 39 min fra første spontane ve, og 2,5 time fra jeg var i aktiv fødsel, denne gang blev vandet taget ved 5-6 cm.

anden gang gik 100% efter bogen, første gang stod han skævt og havde navlestrengen om halsen.. så min anden fødsel var den nemmeste..

• #12   25. jun 2012 Er det ikke normalt at 2. gang er lettere? Håber jeg smiley
    1. gang tog det mig 4 timer fra første ve og 40min fra vi var på hospitalet og til ham var født, så hvis det går hurtigere denne gang så når jeg da at føde herhjemme smiley

• #13   25. jun 2012 jo det er normalt, når din første fødsel har været så hurtig, så er det ikke sikkert det går hurtigere denne gang ;o) men som tommelfingerregel hedder det at tiden halveres, altså den aktive del ;o) fra man er 4 cm åben.

• #14   25. jun 2012 I min første graviditet havde jeg ikke den vilde kvalme og opkast. Der var da lidt men ikke noget voldsomt.
    Denne gang var jeg sygemeldt til uge 16 pga opkast konstant! Det blev så afløst af bl som gjorde at jeg blev helt sygemeldt i uge 20. Nu er jeg 38+ og sengeliggende pga mit høje blodtryk og har været ind og ud af hospitalet flere gange....
    Puha godt det snart er overstået.

Kommentér på:
Graviditet 2. Gang.

Annonce