{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Gravid med astma ... {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft meget svær astma og da jeg ventede Ollibebs, blev det til ikke mindre end 4-5 lungebetændelser på 1½ måned - altså i slutningen af graviditeten smiley Regnede med at det var fordi det var vinter (fødte i April 09)

Men nu føler jeg igen at det bliver værre og værre med min astma - og har lidt på fornemmelsen at der er endnu en lungebetændelse på vej.
Har læst mig frem til at barnet kan få for lidt ilt, hvis man får svære anfald og er self. blevet mega bekymret ..

Er der andre herinde med svær astma, som evt. kan komme med nogen råd/ideer til hvad jeg kan gøre ???
Og ved om det virkelig er rigtigt at mit barn kan mangle ilt, når jeg ikk selv kan få luft næsten smiley

Igår var det så slemt at jeg flere gange var ved at falde rundt (regner med at det var af luft/ilt mangel)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid med astma ...
  • #2   3. maj 2012 Ja jeg suger som en vild og voldsom, i lortet ;D Men føler slet ikke det virker den mindste smule ..

• #3   3. maj 2012 Jeg har det hele tiden i meget svær grad og har haft det siden jeg blev født - så mit forsvinder nok aldrig smiley

Det kan godt være, men puha efter jeg læste det med iltmangel - psyko bekymring !!

• #4   3. maj 2012 jeg har også svær astma og jeg døjede med det samme.. fik at vide jeg skulle være opmærksom på liv og vis jeg ikke mærkede til ham skulle jeg køre til tjek så har været afsted nogle gange men hver gang har alt været som det skulle

• #5   3. maj 2012 Okay, men fortsætter det resten af graviditeten ?
    Så det vil sige, at det er okay så længe at jeg bare mærker liv ? smiley

• #6   3. maj 2012 Linda: Alt efter hvor langt du er henne skal du overveje at begynde at løbe. Det hjælper dine lunger til at strække sig ud og styrke sig.. Start i det små så du ikke falder om smiley
    Du kan evt cykle, men løb er bedre.

Sikre dig at dit hjem er skimmelsvamp frit.. Nogen lever med svampen uden egentlig at gøre noget ved det, og det er et STORT problem for mennesker med lunge problemer..
    Da vi flyttede fra vores gamle hus, hvor dette "kun" var i badet, fik både hund og jeg det MEGET bedre !!!

Snak med lægen omkring at prøve en ny inhalator, og efter graviditeten, skal du passe på med at suge for meget i sådan en. Du kan og vil blive imun overfor den hvis du overdriver forbruget..

Selv sætter jeg tempoet ned, holder vejret lidt eller trækker vejret i en lukket pose hvis det kan lade sig gøre.. MEN ! Det er ikke noget jeg vil anbafale til en gravid, det er kun øvelser jeg bruger på mig selv...
    Løb eller cykling ville tilgengæld være godt for både dig og den lille.. Det hjælper også blodet med at komme bedre rundt i kroppen og styrker dit hjerte smiley

• #7   3. maj 2012 det var ihvertfald hvad jeg fik at vide men da elias var lidt af en sove baby de sidste 6 uger mærkede jeg meget lidt til ham.. jeg havde anfald resten af graviditeten og havde også et enkelt under selve fødslen smiley det var virkelg ikke rart

Kommentér på:
Gravid med astma ...

Annonce