Ekstra opdate på; brug for råd {{forumTopicSubject}}
Godaften BG.
Jeg lagde et indlæg ind den anden dag omkring smerter i maven og ubehag..
I nat ved 2 tiden vågnede jeg med rigtig slemme smerter i underlivet og blev rigtig dårlig, min kæreste vælger i panikken at ringe 112, da jeg slet ikke ku holde det ud.. Ambulancen kommer ca 5 min efter. De ligger div drop (vand) og gir mig noget smerte stillende så jeg kan holde det ud, det tar den konstante smerte, så det går over i kraftige veer/plukveer ( som gør skide ondt ). Kommer ind og får kørt en strimmel på lillemanden og veerne. De sagde at de var dybt underlige kraftige lange og meget uregelmessige. En jordemoder mærker på min livmoderhals, der er under 1 cm. Får avide at når man er over 34 uge som jeg så stopper man ikke noget eller gir lungemodner.. Når men natten går med div prøver og målinger. Her til formiddag får jeg så taget blodprøver for at se om jeg har nogen former for infektion i kroppen. ( heller ikke det er der). Så kommer der en læge der skal scanne mig (gammel sur dame), hun siger så at min livmoder ikke fejler noget og er så lang som den sku. Hun syns så at jeg skal have en kur mod blærebetændelse, hvilket jeg tænker; hmm hvorfor behandle noget der ikke er?? Har fået to urinprøver og ingen af dem viser noget.. Hun fik mig virkelig til at føle mig dum og idiotisk, måden hun talte ned til mig og jeg var ung og alle de fordomme.. Fik lavet en strimmel i morges også, der har jeg fuldstændig regelmessige veer, dog er der ikke ret meget kraft i dem. ( var lige vågnet ). Mens jeg ventede på svar på blodprøver begyndte smerterne at tage til igen, hård mave, blød mave osv. Blev en lille smule dårlig.. Omkring ved halv 12 tiden kommer jordemoderen så ind med nogle piller for blærebetændelse og siger at nu kunne jeg godt tage hjem og spise dem de næste 3 dage..
Er sindsyg splittet aner intet. Har stadig forfærdelige plukveer/veer og kan dårligt gå, rejse eller vende mig. Den ene mener jeg kan føde når som helst, den anden at jeg bare er ung og førstegangsalg fødende..
Blir sendt hjem med smerter, plukveer/veer og besked om at spise de piller også kunne jeg jo spise 2 panodil til. Hmm !!
Også ikke for det skulle være løgn så blev de skide sure over at vi havde ringet 112, for hvis alle gravide med bare ondt i maven ringede 112, ville de jo aldrig have tid til "seriøse" udrykninger. Så vi lune godt vendte en regning på kørsel.. Vi har i forvejen 45 min til en time til sygehuset. Jeg tænker så bare hvad nu hvis der sker noget mens min mand er på arbejde ?? Han er ikke altid lige i nærheden også plus en time til sygehuset. Må jeg så ikke ringe 112?? Blev så forarvet, de lukker alle sygehuse, vi betaler skat men vi må ikke ringe efter hjælp.
Sorry er ret splittet af følelser og forviringeri øjeblikket
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Synes slet ikke de har behandlet dig retfærdigt.
Håber da du er ok, og at bebs venter lidt med at komme ud. Eller, hvor langt er du henne?
Jeg sender i hvert fald et cyper-kram til dig! Det tror jeg du har brug for!
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Hvis du ikke har nogen i nærheden af hvor i bor der vil kune køre dig og manden har langt hjem fra arbejde, så tror jeg at jeg ville oprette et akutkørsels abbonnement hos Falck. Så kan du ALTID ringe til dem, og så kommer de og kører dig på sygehuset. Samt du har kvalificeret hjælp hele vejen, da de højst sandsynligt vil sende an ambulance hvis der er risiko for fødsel eller du siger du simpelthen ikke kan holde ud at sidde op grundet veer.
Til den behandling du har fået, så syntes jeg den er skuffende... Det er aldrig fedt at blive "betjent" af en gammel sur madamme, og slet ikke når de så ikke engang giver nogen ordentligt svar. Det er ringe du har fået medicin mod blærebetændelse, hvis du ikke har det. Nærmest bare en "her så har vi gjort noget - smut så" løsning...
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 204
Fat mod.
dec 2011
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 59
Jeg er i 34 uge. Jeg har nu her til aften stadig de samme smerter og plukveer/veer som da jeg forlod sygehuset. Ved ikke om det er veer eller plukveer, på kurven i morges var de regelmessige som veer bare ikke kraftige. Jeg er godt nok skuffet over dem, som en havde beskrevet det en general løsning, her er nogle pille mod noget du ikke fejler og smut så hjem..
Men der er jo ikke så meget at gøre andet bare slappe og se tiden an og håbe på en ordentlig natte søvn.
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 59
Kan da huske de engang stillede min mor videre til Lægevagten, da hun ringede 112 i panikkens gang..
Men nej selvfølgelig ringer vi ikke 112 igen, da vi jo nu ved hvordan vi skal forholde os..
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Jeg havde en lorte graviditet, og havde virkelig ondt, og ikke om jeg nogensinde havde i tankerne at ringe efter en ambulance.. Jeg ringede konsekvent til fødegangen snakkede med en jordemoder, også er det deres opgave at vurdere hvad du kan og skal.. Jeg er to gange blevet hentet med udrykning, blå blink og lægeambulance, men det var fordi jordemoderen mente det var nødvendigt!
Ekstra opdate på; brug for råd