{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Ekstra opdate på; brug for råd {{forumTopicSubject}}

Godaften BG.

Jeg lagde et indlæg ind den anden dag omkring smerter i maven og ubehag..

I nat ved 2 tiden vågnede jeg med rigtig slemme smerter i underlivet og blev rigtig dårlig, min kæreste vælger i panikken at ringe 112, da jeg slet ikke ku holde det ud.. Ambulancen kommer ca 5 min efter. De ligger div drop (vand) og gir mig noget smerte stillende så jeg kan holde det ud, det tar den konstante smerte, så det går over i kraftige veer/plukveer ( som gør skide ondt ). Kommer ind og får kørt en strimmel på lillemanden og veerne. De sagde at de var dybt underlige kraftige lange og meget uregelmessige. En jordemoder mærker på min livmoderhals, der er under 1 cm. Får avide at når man er over 34 uge som jeg så stopper man ikke noget eller gir lungemodner.. Når men natten går med div prøver og målinger. Her til formiddag får jeg så taget blodprøver for at se om jeg har nogen former for infektion i kroppen. ( heller ikke det er der). Så kommer der en læge der skal scanne mig (gammel sur dame), hun siger så at min livmoder ikke fejler noget og er så lang som den sku. Hun syns så at jeg skal have en kur mod blærebetændelse, hvilket jeg tænker; hmm hvorfor behandle noget der ikke er?? Har fået to urinprøver og ingen af dem viser noget.. Hun fik mig virkelig til at føle mig dum og idiotisk, måden hun talte ned til mig og jeg var ung og alle de fordomme.. Fik lavet en strimmel i morges også, der har jeg fuldstændig regelmessige veer, dog er der ikke ret meget kraft i dem. ( var lige vågnet ). Mens jeg ventede på svar på blodprøver begyndte smerterne at tage til igen, hård mave, blød mave osv. Blev en lille smule dårlig.. Omkring ved halv 12 tiden kommer jordemoderen så ind med nogle piller for blærebetændelse og siger at nu kunne jeg godt tage hjem og spise dem de næste 3 dage..

Er sindsyg splittet aner intet. Har stadig forfærdelige plukveer/veer og kan dårligt gå, rejse eller vende mig. Den ene mener jeg kan føde når som helst, den anden at jeg bare er ung og førstegangsalg fødende..
Blir sendt hjem med smerter, plukveer/veer og besked om at spise de piller også kunne jeg jo spise 2 panodil til. Hmm !!

Også ikke for det skulle være løgn så blev de skide sure over at vi havde ringet 112, for hvis alle gravide med bare ondt i maven ringede 112, ville de jo aldrig have tid til "seriøse" udrykninger. Så vi lune godt vendte en regning på kørsel.. Vi har i forvejen 45 min til en time til sygehuset. Jeg tænker så bare hvad nu hvis der sker noget mens min mand er på arbejde ?? Han er ikke altid lige i nærheden også plus en time til sygehuset. Må jeg så ikke ringe 112?? Blev så forarvet, de lukker alle sygehuse, vi betaler skat men vi må ikke ringe efter hjælp.

Sorry er ret splittet af følelser og forviringeri øjeblikket

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstra opdate på; brug for råd
  • #3   28. apr 2012 Sikke en skrækkelig oplevelse!
    Synes slet ikke de har behandlet dig retfærdigt.

Håber da du er ok, og at bebs venter lidt med at komme ud. Eller, hvor langt er du henne?
    Jeg sender i hvert fald et cyper-kram til dig! Det tror jeg du har brug for!

• #4   28. apr 2012 Ringe 112 "kan" du ikke gøre. Det er til akutte / livstruende tilfælde, hvilket veer jo ikke er. Får du det skidt o.l. så er det som regel fødegangen man ringer og snakker med om situationen. Eller hvis i har "kend jordemor" ordningen, så det nummer du har fået til hende, som hun kan fanges på døgnet rundt.

Hvis du ikke har nogen i nærheden af hvor i bor der vil kune køre dig og manden har langt hjem fra arbejde, så tror jeg at jeg ville oprette et akutkørsels abbonnement hos Falck. Så kan du ALTID ringe til dem, og så kommer de og kører dig på sygehuset. Samt du har kvalificeret hjælp hele vejen, da de højst sandsynligt vil sende an ambulance hvis der er risiko for fødsel eller du siger du simpelthen ikke kan holde ud at sidde op grundet veer.

Til den behandling du har fået, så syntes jeg den er skuffende... Det er aldrig fedt at blive "betjent" af en gammel sur madamme, og slet ikke når de så ikke engang giver nogen ordentligt svar. Det er ringe du har fået medicin mod blærebetændelse, hvis du ikke har det. Nærmest bare en "her så har vi gjort noget - smut så" løsning...

• #5   28. apr 2012 Ts, jeg forstår dig og har skide ondt af dig. Var selv taget på sygehuset for havde meget ondt og var seriøst dårlig. Blev skannet og betjent af de sureste trunter. Havde veer de sagde var pluk. Blev sendt hjem. Havde under et minut i mellem og efter en halv time skreg jeg af smerte. Kørte ind igen, skreg HELE vejen, måtte bæres ind. Lille manden er født mindre end tre timer efter de sendte mig hjem. Deres direkte ord: du er ikke i fødsel of vi sætter dig igang om en uge.

Fat mod.

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #7   28. apr 2012 Jeg synes det var okay, du ringede 112.... Havde du vidst, hvorfor du havde ondt, (veer / plukveer) havde I forhåbentlig ikke gjort det, men ens værste frygt er jo netop, at der er noget galt med barnet... Man ved jo aldrig hvad der kan ske inde i maven, det kunne jo være alt lige fra pinefuld luft i maven til at baby har lavet rav i den og måske er i fare...

• #8   28. apr 2012 Min kæreste ringede til 112 i panikken, for egentlig bare at få avide hvad han sku gøre, da jeg skreg af smerte, se sendte en ambulance med det samme. Havde de sagt at vi sku køre selv eller sendt og vidre til Fødegangen, havde vi jo selv kørt ind..

Jeg er i 34 uge. Jeg har nu her til aften stadig de samme smerter og plukveer/veer som da jeg forlod sygehuset. Ved ikke om det er veer eller plukveer, på kurven i morges var de regelmessige som veer bare ikke kraftige. Jeg er godt nok skuffet over dem, som en havde beskrevet det en general løsning, her er nogle pille mod noget du ikke fejler og smut så hjem.. smiley
    Men der er jo ikke så meget at gøre andet bare slappe og se tiden an og håbe på en ordentlig natte søvn.

• #9   28. apr 2012 vil bare lige sige jeg også havde meget grimme plukveer og smerter i uge 35 og jeg fik også blærebetændelse medicin selvom de ikke kunne se noget, det hjalp i løbet af et døgn... den ene jordmor var også sikker på jeg havde veer mens den anden sendte mig hjem jeg var som du forvirret og splittet... jeg gik min tid fuldt ud og helt til 41+3 håber det hjælper dig lidt smiley

• #10   28. apr 2012 Havde selvfølgelig ikke ringet 112 hvis jeg vidste at det "bare" var.. Men vil da mene at alarmcentralen kunne havde sagt han skulle ringe til Fødegangen eller stillet ham om..
    Kan da huske de engang stillede min mor videre til Lægevagten, da hun ringede 112 i panikkens gang..

Men nej selvfølgelig ringer vi ikke 112 igen, da vi jo nu ved hvordan vi skal forholde os..

• #11   28. apr 2012 Plukkeveer kan sagtens være regelmæssige, jeg havde regelmæssige plukkeveer fra uge 28 og frem over flere gange, og jo tættere du kommer på fødslen jo kraftigere bliver de, det kaldes modningsveer

• #12   28. apr 2012 Ang 112, self. Sender de en ambulance hvis de kan høre du skriger i smerte i baggrunden, så tror de jo der er noget alvorligt galt..
    Jeg havde en lorte graviditet, og havde virkelig ondt, og ikke om jeg nogensinde havde i tankerne at ringe efter en ambulance.. Jeg ringede konsekvent til fødegangen snakkede med en jordemoder, også er det deres opgave at vurdere hvad du kan og skal.. Jeg er to gange blevet hentet med udrykning, blå blink og lægeambulance, men det var fordi jordemoderen mente det var nødvendigt!

Kommentér på:
Ekstra opdate på; brug for råd

Annonce