{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.024 visninger | Oprettet:

graviditetssukkersyge {{forumTopicSubject}}

I min 1.gravididtet fik jeg konstateret graviditetssukkersyge ved 1. glukosetest,jeg fik en kostplan og skulle måle mit blodsukker 4 gange om dagen.Ved hjælp af kostplanen og motion holdte jeg mit blodsukker nede og min baby blev hellere ikke for stor.Fødte 5 dage før termin en velskabt dreng på 3550 g.
Nu er jeg gravid igen ( 34 + 2 idag) og har fået taget 4 glokusetest,de første 3 lå jeg lige på vippen til at have graviditetssukkersyge igen,de lå alle på 8,9.Derfor blev jeg henvist til en diætist og fik en kostplan igen.
Den 4 gang,som var i mandags,har jeg lige fået resultater af idag og den lå over 12! Så nu er jeg blevet henvist til Skejby Sygehus hvor jeg skal gå til kontrol resten af graviditeten,1.gang i morgen.
Ved ikke hvorfor men jeg er mere nervøs for det denne her gang og meget bekymret for min lille pige.
Er der nogen af jer der har været/er i samme situation og som vil fortælle deres oplevelse med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  graviditetssukkersyge
  • #1   18. apr 2012 Lene. Nu har jeg ingen erfaring men jeg har live været ved sådan en test og fik at vide mit tal var 8,6 efter de to timer som jeg sad der. Og der sagde lægen at det var helt normal.... Så undre det mig bare at dine tal var 8,9 og du siger de var lige på vippen?

MM

• #2   18. apr 2012 må jeg spørge om noget da jeg er en smule nyskerig?

Du havde sukkersyge første gang kom du der til skejby til tjek eller gik du barre ved alm jm og læge?

• #3   18. apr 2012 Michelle,jeg lå lige på vippen med 8,9 fordi den skiller ved 9.Har du 9 eller over er det fordi du har graviditetssukkersyge.
    Fedtmule mor,i min 1.graviditet gik jeg også på Skejby til kontrol,der boede jeg dog i Aarhus,nu bor jeg i Viborg så kan ikke rigtig forstå hvorfor de ikke kan klarer det her.

• #4   18. apr 2012 nåååh okay smiley Jeg skal fra sønderjylland til fyn hvis jeg får det

• #5   19. apr 2012 Sådan her gik det på Skejby :
    Jeg fik lavet en skanning hvor de målte om baby var for stor og hun lå lidt over gennemsnittet ift hvor langt jeg er henne.
    Så fik jeg et apperat med hjem som jeg skal bruge til at måle mit blodsukker 4 gange om dagen,lige før morgenmaden,1,5 time efter morgenmaden,lige før aftensmaden og 1,5 time efter aftensmaden.
    Det skal jeg gøre til på tirsdag hvor jeg har tid på Skejby igen og så vil de baseret på mine målinger tage stillinger til om jeg skal have insulin.Og der skal jeg også snakke med en diæist.
    Jeg skal have skanninger hver 14.dag frem til min termin for at følge baby's vægt,hvis hun kommer tæt på de 4 kg skal jeg regne med en igangsættelse tæt på termin.Og så skal jeg være indlagt efter fødslen i min 1 døgn.

Kommentér på:
graviditetssukkersyge

Annonce