Bli sat igang før tid? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Som overskriften lyder, er der nogen der ved noget om - om man kan få lov at blive sat igang før tid ( før termin).
Jeg er nu i uge 33, jeg er ved at gå til af smerter og ubehag. Har været sygemeldt siden uge 15 pga bækkenløsning, som i den grad kun er blevet meget meget værer. Har et skævt bækken, kan næsten ikke gå, pga smerter og musklerne og følelsen forsvinder i benene. Har de sidste 14 dag haft så ondt i mit underliv og mellem benene. Døjer med slemme plukveer der virkelig gør ondt, så man begynder at tude.. Baby bevæger sig fint, men det gør rigtig ondt, det føles ikke som spark eller slag nærmere som om noget køre på indersiden eller der blir vendt organer.. Jeg sover knapt nok om natten pga slem halsbrænd og jeg ikke kan vende mig uden hjælp.. Jeg kan ikke gøre rent, rydde ret meget op, kan ikk bukke mig og nå ting på gulvet, ja faktisk kan jeg stort set kun side på min flade og vendte på manden kommer hjem og hjælper til.
Jeg har prøvet alt hvad lægen, jordemoderen, fysioterpeuten og alle andre har anbefalet uden nogen ændringer, så er ved at være ret desperat efter at han snart kommer ud.
Nogen der ved om man kan blive sat igang eller et eller andet?? Prøvede at snakke med min læge om det , men hun snakker bare uden om så får aldrig noget svar, er ikke ret glad for hende..
Undskyld det lange og triste indlæg, er ved at være desperat.
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Det sutter røv men det er MEGET sjældent man blir sat i gang før tid , specielt som førstegangsfødende . Du risikere en meget lang og hård fødsel hvis din krop ikke er klar .
Jeg forstår dig udemærket godt , det er slet ikke det - jeg vil bare ikke sætte næsen op efter det .
Du kan være heldig at de sætter i gang på terminsdatoen
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Jeg går ud fra at du tager noget mod halsbrænd og at du kan få et slags glideunderlag til at komme ud af sengen og vende dig ved hjælp af..?
Godt det ikke er mig - eller var mig! Så var Viktor nok blevet enebarn..
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Enten du eller barn skal være sygt (eller noget andet helt galt) for at du bliver sat igang.. Sådan siger de ihvertfald på næstved sygehus
Hvis jeg var dig ville jeg langt hellere forvente 9 ugers graviditet mere, end jeg ville forvente 7 eller en evt. igangsættelse før tid..
Jeg er selv 41+6 idag og de sidste mange uger har virkelig været hårde og med maaange smerter !
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
men nul putte om jeg blev sat igang på trods af mange smerter og meget andet... så som de andre siger er dine chancer for det ikk særlig store...
du må nok desværre holde ud også bare hele tiden minde dig selv om at du får noget helt ubeskriveligt godt ud af dine lidelser i længden....
jeg lover dig at det er det hele værd når først du har baby hos dig...
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
At være gravid er virkelig noget lort, og det er ekstremt smertefuldt.
De sidste månder lå jeg bare på sofaen, og kunne knap rejse mig for at gå på toilettet, hvor jeg så heller ikke kunne rejse mig fra.
Jeg græd og græd og det gjorde bare SÅ ondt.
Men at være gravid er desværre et hårdt job
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Havde også slem bækkenløsning, og dertil omkring 10 liter vand i benene. Var til et par ekstra kontroller hos jordemoderen fordi jeg havde det så skidt, men intet blev gjort ved det før end jeg gik hen og fik svangerskabsforgiftning oveni.
Så blev jeg først indlagt til aflastning og da det ikke hjalp på svangerskabsforgiftningen SÅ blev jeg sat igang, der var jeg 38 uger henne.
jul 2010
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Nu tror jeg mere det er ment som for dem der HAR generne, er en grividitet en smertefuld ting, og det er der bare ikke så meget at gøre ved...
Selvfølgelig er der også dem der intet mærker før den dag de føder, men det er jo knap så aktuelt at snakke om, når du TS allerede har generne.
apr 2008
Jeg er da skide misundelig , min graviditet var et helvede og jeg gør det aldrig igen !
jun 2009
apr 2008
Måske om 5-6 år vil vi tage det op til overvejelse , men ikk før .
jun 2009
jul 2010
apr 2008
En graviditet er lige så forskellig som kvinden der er gravid . Ingen er ens og alle tolere ting på forskellige måde .
- jeg synes det var 9 mdrs lort med enkelte lyspunkter , og man må gerne hade at være gravid så længe man elsker det der kommer ud .
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Det er noget af det værste jeg nogensined har prøvet i hele mit liv. Hold kæft hvor jeg hader at være gravid! Det er simpelthen så forfærdeligt, både fysisk og psykisk.
At have ondt døgnets 24 timer og kaste op konstant, og ikke kunne noget, i over et halvt år, det er altså ikke sjovt :S
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Nogle graviditeter er hårdere end andre, men nogle kvinder er også bedre til at håndtere den smerte.. Så for nogle er det lort for andre er det jo fantastisk og det var det heldigvis for mig
Bli sat igang før tid?