{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.408 visninger | Oprettet:

Graviditet og kyssesyge... {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Står i et dilemma så håber i kan hjælpe mig en lille smule..

Min den store søn har fået konstanteret en lille form for kyssesyge og det er naturligvis sket EFTER han var her i sidste weekend..
Nu er problemet så at han står og kommer her igen i denne weekend og har fået det at vide af sin læge idag at det er en lille form for kyssesyge..
Jeg er jo total panisk over det for hvad så med min den lille jeg venter til om 14 dage ?
kan han smitte mig ?

Håber nogle kan kaste lidt lys over dette emne..

på forhånd tak

Tina 36+5


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Graviditet og kyssesyge...
  • #1   24. okt 2008 altså ved i hvert fald at hvis du har haft det kan du ikke blive smittet

  • #2   24. okt 2008 fandt det her
    (link fjernet)


  • #3   24. okt 2008 Ditte H :
    Det er jo det jeg ikke er klar over om jeg har.. og ville sgi have det dårligt hvis jeg gik hen og blev smittet med bette i maven..
    har et planlagt kejsersnit om små 14 dage så derfor vil jeg helst ikke rodes ud i noget sygdom..


  • #4   24. okt 2008 kontakt din læge, hvis du har været hos lægen i forbindelse med at du har haft det kan de se det i din journal, ellers kan de se det i en blodprøve

  • #5   24. okt 2008 tina det kan du få testet hos lægen..
    der var en epidimi i min klasse på et tidspunkt da jeg gik i folkeskole, og vi skulle alle til lægen for at blive testet om vi havde det, og min læge sagde at det havde jeg haft..


  • #6   24. okt 2008 Sonne :

    Det er jo ligesom lidt for sent for sønnen står jo og kommer herop idag men jeg vil ikke løbe nogen risiko når jeg har et planlagt kejsersnit til om 14 dage..
    Desuden er sønnen blevet bedt af sin læge om at komme i næste uge så han skan få taget flere blodprøver..



  • #7   24. okt 2008 Tina : ring til lægen og hør dem ad om det er for farligt for dig nu når du har den bette i maven..... det ville jeg gøre

  • #8   24. okt 2008 Tina - det er det eneste jeg kan anefale dig.. at få det testet hos lægen.. ellers må du jo prøve om i kan udskyde han kommer til efter du har født?
    jeg ved ikk om det har effekt på dig eller baby da jeg ikk er læge, men kan kun sige at lægen kan se om du har det, så det er vel alternativet?


  • #9   24. okt 2008 Stine E :
    har ringet til min læge og de siger jeg skal kontakte hans læge.. ja flot.. knægten er ligesom i skole.. hvorfor han i grunden er det ja det aner jeg virkelig ikke for er det kyssesyge så må han ikke komme i skole så længe han ikke er i behandling for det..

    Øv for en start på weekenden :o(((



  • #10   24. okt 2008 Tina : HVAD!!!! det er da en mærkelig svar at få synes jeg hmm.... din læge må da vide om det kan skade din den lille i maven hvis nu du bliver smittet :0(....

    Jeg er heldigvis imun overfor det......


  • #11   24. okt 2008 Sonne :
    Det er jo det.. smiler.. men ved også jeg vil have en søn som bliver ked af det når jeg siger nej til han kan komme herop..
    men sætter ikke mit ufødte barn i fare det er sikkert og vidst..
    tak for din respons :o)


  • #12   24. okt 2008 Jeg skal ringe til sønnike's læge efter 12.30 ang om han må komme herop eller ej..
    Er han testet positiv så får han ikke lov.. Det var hendes ord sekretæren jeg snakkede med..


  • #13   24. okt 2008 Stine :
    ja det var det svar jeg fik.. flot ik ?? ...


  • #15   24. okt 2008 Har lige snakket med deres sekretær hvor sønnen har læge og de er IKKE sikre på om det er kyssesyge han har det er derfor han er indkaldt til extra blodprøver i næste uge..
    Men har så snakket med hans far og vi er blevet enige om at han ikke skal herop for som hans far sagde " du skal ikke løbe nogen risiko pt sådan er det bare".. så sidder her og er både glad og noget forundret over den udmelding fra hans fars side af..smiler..
    Håber så bare sønnen forstår beslutningen som er taget nu..


    Louise :
    Puh ha.. aner det ikke.. men pt lader vi sagen falde til ro her og nu..


  • #16   24. okt 2008 Nu studsede jeg over at du skrev at han ikke må komme før han kommer i behandling... man kan ikke komme i behandling for det...
    Og desuden så er jeg næsten sikker på, at når man får kyssyge som din søn har fået, så har han allerede smittet andre, for kyssesyge smitter 6 uger (eller deromknring) før man selv får sygdommen i udbrud...
    Altså din søn bliver smittet, så smitter han selv, og 6 uger senere kommer sygdommens symptomer... Det er jeg rimelig sikker på, både min lillebror og mig fik det,som teenagere og min veninde blev indlagt på hospitalet da hun fik det, og der sagde både vores læge, og dem på hospitalet at man smitter lang tid før man selv får symptomer...


Kommentér på:
Graviditet og kyssesyge...

Annonce