{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Har I lagt jeres madvaner om? {{forumTopicSubject}}

Jeg var til lægen forleden og fik en guide over hvad jeg måtte spise, som ville være godt for mig, og hvad jeg ikke måtte spise/drikke.... AAARGH

alt hvad jeg kan lide står på NEJ siden.
Såsom Sushi (pga rå fisk) cola, kaffe, the og så naturlich vin og mine cigaretter.
Ja, som I nok kan høre er jeg ikke den lmest tilfredse gravide pt hehe.

Men så tænkte jeg, om I har lagt jeres madvaner om?
Spiser I noget bestemt fordi det sku være godt for bebs og hvad undgår I helt sikkert?
Iflg min doktor, så er lyst kød, bananer, jordbær og salat alfa omega at spise... Hvad siger jeres?

tillæg spørgsmål.
Så har jeg hørt at papaya kerne forårsager spontan abort, men hvad med selve papayaen?? Nogen der ved om jeg må spise papaya eller drikke papaya youghurt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har I lagt jeres madvaner om?
  • #1   28. sep 2008 Jeg spiser hvad jeg har løst til:0)... dog spiser jeg ikke helt rødt kød!!!!!!

• #2   28. sep 2008 Jeg spiste også bare helt almindeligt. Jeg sørgede for KUN, at få gennemstegt kød og droppede selvfølgelig alkohol og smøgerne smiley

• #3   28. sep 2008 jeg spist bare det jeg plejet..

• #4   28. sep 2008 jeg fik at vide at jeg helst skulle spise oksekød... men det med the så har jeg fået at vide af min jordemoder at jeg gerne må drikke frugt the da der ikke er så meget garvesyre i (det skulle vidst også skade den lille) og chokolade kan man simpelthen ikke holde mig fra og min lille fejler intet ved MD-scanningen smiley

• #5   29. sep 2008 Wittendorf, ja jeg må meget gerne spise fisk iflg lægen, men det skal være kogt, stegt eller på anden måde forberedt. Det må ikke være råt, som det er ved Sushi - der er for mange bakterier i, det samme med skaldyr.

Er der virkelig ikke andre der har fået sådan en guide over hvad I bør og ikke bør spise/drikke?

• #6   29. sep 2008 Wittendorf - det sjovt du siger sådn.. for jeg var også 99,9 % sikker på jeg havde haft den sygdom, da jeg også ææælsker rødt kød og har fået meget af det plus jeg har katte (Toxoplasmose kan også komme fra kattebakker) og jeg har tømt bakker de sidste 3 år og har altid haft kat.. MEN jeg fik det testet, så vi lige var helt sikre og jeg havde sørme ikke haft den.. Så nu tømmer kæresten bakkerne.. smiley

mht. kostvaner, så overvejer jeg da mere hvad jeg kommer i munden og har ikke lige problemet med cigaretter eller lignende men synes nu ikke det er en voldsom ændring.. Det er jo kun for barnets skyld man lige bør passe lidt på.. smiley Og nå ja så kunne det jo komme en selv til gode.. ;o)

• #7   29. sep 2008 Spiser hvad jeg plejer og hvad jeg lige har lyst til..

• #8   29. sep 2008 Så lidt.. smiley

• #9   29. sep 2008 Herhjemme skifter kæresten katte bakken lige meget hvad :0)... jeg er ikke blevet testet for det..... Jeg tager bare ikke chancen!!!!!

• M L
    M L Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
    #10   29. sep 2008 Jeg har lagt mine madvaner forholdsvis meget om. Jeg undgår alkohol, rødt kød og lever fuldstændigt.

Og ellers så sørger jeg for at få meget frugt, grønt osv. Så jeg får en masse vitaminer, proteiner osv.

Og så undgår jeg røg så vidt muligt.

Det synes jeg personligt jeg bør, for at give mit barn de bedste vilkår mens det skabes, andet synes jeg ikke jeg kan være bekendt.

• #11   29. sep 2008
    Jeg har også lagt mine madvaner om.
    Jeg spiser ikke chokolade mere .
    Drikker meget mælk.

Ingen alkohol. Ingen rov fisk, kun fisk en gang om ugen. drikker meget vand. spiser meget frugt. The drikker jeg max en kop om dagen af.

spiser vitaminer.

• #12   29. sep 2008 Nu røg jeg heldigvis ikke da jeg blev gravid, jeg har heller aldrig drukket kaffe og sushi synes jeg lyder afskyeligt, så jeg har nok haft det noget nemmere end så mange andre. Jeg lagde nu heller ikke min kost særlig meget om.

• #13   29. sep 2008 Jeg er mega kræsen.. Så jeg har ikke lagt mine spise vaner ret meget om. Holder mig dog fra rødt kød, lever som ellers er min livret og vildt da jeg ikke helt har kunne finde ud af om det kun var hare man ikke måtte spise.

• #14   29. sep 2008 Wittendorf. Jeg bor ikke i Danmark og ved tilfældigvis at det meste Sushi her på egnen, ikke fryses ned først. Det laves 100% frisk lige fra båden. Så måske det er derfor at min læge siger det ,idet hun ved det, men måske jeg så bare skulle begynde at lære at lave min egen sushi, så kan jeg jo selv fryse det ned først, hvis det skulle hjælpe... Er det så også nok med skaldyr? Kan jeg også fryse det ned og så spise det uden at være bekymret?

Må man ikke spise chokolade når man er gravid Jackie? Eller er det bare dig selv som ikke gør? smiley

Jeg drikker også rigtig meget vand og masser af youghurt med jordbær og mandler/nødder som sku være sundt.

Hov og forresten sku jeg holde mig væk fra stærk mad ifg min læge?!
    andre som har fået det af vide? Er det bare pga sure opstød eller simpelthen fordi det kan skade barnet mon?

• #15   29. sep 2008 fedt nok smiley så er Sushi altså ikke helt bandlyst. Wee. Jeg vil da s forsøge at gøre mig ud i sushi'ens kunst i køkkenet haha...

Men hvad står en normal fryser på?? -20??
    Eller skal jeg sætte den op/ned? Hmmm.

Nu er jeg blevet noia over chokoladen jackie nævnte ovenfor.. Jeg spiser nemlig Nutella hver dag... det bør jeg måske også stoppe med?!

øv det her graviditets noget er sgu ikke nemt.. så noia jeg er allerede. stakkels når ungen kommer, så bliver jeg da først total pylret ;-S

• #16   29. sep 2008 Mmmmmmm og skaldyr, så behøver jeg slet ikke at undvære rejer, krabbe og hummer de næste mange måneder, jeg skal bare selv fryse det ned og tilberede det. Weeee, det er en god nyhed. Så tror jeg godt jeg kan undvære mine smøger, vin og cola faktisk smiley skønno

• #17   29. sep 2008
    Efter hvad min læge sider og den bor jeg har fået om kost når man er gravid .

Skal man være sparesom med chokolade / kakao.

• #18   29. sep 2008 jeg spiste havd jeg havde lyst til, selvfølgelig er der nogle ting man ikke skal spise enorme mængder af.

• #19   30. sep 2008 viggen, såsom hvad?? smiley

• #20   30. sep 2008 jeg fik at vide a jeg må spise præcis hcad der passer mig, med ganske få undtagelser:

lever, hjerter og den slags

alkohol og cigaretter.

ellers er det op til mig selv, og har jeg lyst til et stykke chokolade, så spiser jeg det altså :o)

hun sagde at den eneste der ville komme til at fortryde og grovæde i usunde ting var mig selv når jeg skulle smide kiloene igen he he... så jeg holder lidt igen, men er ikke fanatisk....

Kommentér på:
Har I lagt jeres madvaner om?

Annonce