{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Forstoppelse {{forumTopicSubject}}

jeg er 22 uger henne og kan simpelthen ikk komme a med noget, har ikk lavet stort siden i onsdags i sidste uge.(undskyld detajler)
Har i nogen råd til hvordan man får maven igang ? Jeg har meget kvalme og har hørt det kan være fordi man er forstoppet, og nu har det været sådan længe at jeg kun er på toilet engang om ugen og det kan da ikk være sundt i længden!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstoppelse
  • #1   27. jul 2011 Jeg led også af forstoppelse under min graviditet med naya. Hvad tager du af jern tilskud? Det hjalp for mig at skifte over til hemojern og drikke MEGET vand om dagen smiley

• #2   27. jul 2011 var også mega forstoppet, det er slet ikke sjovt og gør temmelig ondt smiley jeg spiste en pokkers masse sveskegrød, ingen virkning! Drak en masse vand, heller ingen virkning... til sidst fik jeg nogle ret kradse afføringspiller som man sku ha på recept og der er ret stor risiko for man bliver afhængig af dem...de virkede nogenlunde...

• #3   27. jul 2011 1 glas sveskejuice hjælper og det tager du bare når problemet melder sig også går der et par timer også er maven igang igen, fik anbafalet af lægen og jdm...

• #4   27. jul 2011 Jeg fik ferro duretter som jern tilskud, men er stoppet for noget tid med dem, for fik så mange smerter i maven at det brændte, så tager ikk jern nu.. Men må prøve det, for det ikk sjovt man ikk kan komme på wc

• #5   27. jul 2011 movicol hjælper. det fås i håndkøb, binder vand i tarmen og letter afføringen. Plus at det ikke skader noget i tarmen.

Men ellers masser af vand og motion, men måske meget rart at have noget at løsne det lidt op med.

• #6   27. jul 2011 Jeg havde samme problem under min sidste graviditet, og det viste sig fordi jeg var stoppet med min daglige cola, da den kom igen så var mit problem ovre.
    Jeg ved at æblejuice kan sætte gang i maven når den er stoppet. Fiberne Husk kan også være gode.

• #7   27. jul 2011 Jeg har præcis samme problem. Det er noget som går ud over mit generelle velvære, og jeg bliver faktisk hurtigere gnaven, fordi det hele bare føles underligt.
    Jeg har en veninnde som er sygeplejerske, og hun har givet mig en liste med ting jeg kan spise. Bl.a. figner, svesker evt som juice, appelsiner, masser af vand - og så kan man altså godt give sig selv et lavement.
    Jeg kom hjem fra ferie igår eftermiddags, og jeg skal på apotektet idag og se hvad jeg kan købe til et hjemme lavement. Jeg er på grænsen til desperation her. Det føles nogle gange som grimme menes smerter og jeg får sved på panden, men af med det kan jeg ikke komme.

Ja - det er sgu noget værre lort smiley

• #8   27. jul 2011 nu har jeg ikk lige læst hvad de andre har skrevede men.

men du kan prøve side rigtig på toilettet hvor du sætter dig godt bag ud og så skal du have en lille skammel under føddderen så du kommer til tippe lidt bag ud,

2 du kan osse drikke sveske juice men er du forstoppede kan juicen ikk sætte gang i maven så syntes jeg du skal ringe og høre din læge af hva du kan få mod det men så kan du frem over drikke 2 glas sveske juice om dagen 1 morgen 1 aften for holde gang i maven, spis daglig rosiner eller svesker, drik en masse vand mere ind du selv kan drikke for dine tarme er tøre når du forstoppede C".)

• #9   27. jul 2011 HemoJern er ikke slem mod maven.... Man kan spise HUSK som er et naturmiddel, kan både købes som flade man enten spiser ovenpå maven eller kommes op i vand.. Men de kan også købes i pilleform (hvilket jeg foretrak)...

Men efter jeg skiftede til HemoJern har jeg ikke haft problemer med maven,.... Og det siges, at hvis man spiser mange fibre skulle det også forhindre forstoppelse..

• #10   27. jul 2011 Tager du vitaminer?

Selvom jeg var gravid, droppede jeg ALLE tilskud, både vitaminer og decideret jern. For der er jo jern i det hele.
    Jeg var alt for forstoppet i forvejen, til at jeg kunne tage tilskud..

Det og en masse vand og fibre, gjorde udslaget for mig..

Men en uge synes jeg er lang tid, uden at komme af med noget, så var jeg dig ville jeg enten tage på apoteket og tage en snak med dem (de er jo uddannede farmaceuter, og ved en masse om medicin) eller også ville jeg ringe til lægen, og få nogle råd om hvad du kan tage.

• #11   27. jul 2011 Nej er stoppet med vitaminer fordi jeg tænkte det ville komme igang, men der sker bare intet og jeg har så sygt kvalme som de mener kan være fordi jeg forstoppet og jeg kan aldrig spise noget

• #12   27. jul 2011 Jeg havde samme problem og blev meget dårlig af forstoppelse faktisk. Fik anbefalet et fantastisk jerntilskud med let afførende effekt af afdelingslederen som scannede mig dengang. det er helt okay for gravide selvfølgelig smiley
    Prøv det...midlet hedder Ferroplex -frangula og købes på apoteket.

Det første par dage kan du godt få ondt i maven fordi systemet ikke fungerer optimalt, men så snart der er gang i maven, så har du bare ingen gener smiley
    Kommer af med noget hver dag uden problemer og maven fungerer bare smiley
    Husk stadig at få rigelig med væske, og tag en morgen med morgenmaden og en aften med aftensmaden. Så vil jeg vædde med du får det meget bedre smiley

• #13   27. jul 2011 PS:!! Og det er vigtigt at få ekstra jern i graviditeten...så bare at udlade jern er ikke nogen god ide. Det kan du få det rigtig skidt af også, og baby kan komme til at mangle os. Men prøv det middel jeg har foreslået...det har virkelig reddet mig smiley Jeg led også af let forstoppelse inden, så mit system var gået total i stå...

Pøj pøj med det smiley

Kommentér på:
Forstoppelse

Annonce