{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Vægtscanning..? {{forumTopicSubject}}

Kan læse flere steder på nettet at folk får lavet vægtscanninger tit.. hvad er grunden til det? Er det når man har mistanke om at babyen er for lille eller for stor??
Vil vildt gerne scannes så jeg ved hvad han vejer, så jeg kan få lidt ro i kroppen.. men har hverken fået at vide hvad han vejer eller noget som helst.. :-S og det gør mig egentlig lidt nervøs..

Hvad er jeres erfaringer???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægtscanning..?
  • #1   25. jul 2011 Jeg har ved begge mine graviditeter blevet fulgt hver anden uge, fra NF scanningen, fordi mit første barn var 15% for lille & her med det andet var min pris 22% for lille.
    de scanner for af holde øje med om baby tager ok på, eller om de så heller vil have baby ud så baby får hvad den har brug for.

Hold da k*ft er du allerede så langt Lizette? smiley tiden flyver - vær du glad for du ikke skal rende på sygehuset hele tiden det bliver rigtig træls til sidst smiley Held & lykke med resten af din graviditet smiley

• #2   25. jul 2011 Pige * ikke pris smiley

• #3   25. jul 2011 Mente nok at det var hvis der var mistanke om at barnet var for stort eller for lille.. Men det bekymrer mig bare at jeg et sted ikke ved hvor stor eller lille han er.. det ville nok give mig lidt ro i kroppen.. også fordi jeg ikke selv er særlig stor så er jeg da lidt nervøs for at skulle føde en kæmpe baby, hvis i forstår..

Sidst jeg fik at vide hvor stor han var, var til MD.. og ellers ved jeg ikke hvornår vi får noget at vide igen.. synes bare det er meget rart at vide.. smiley

Mor til.. Ja tiden går bare vildt stærkt smiley

• #5   25. jul 2011 der er jo også nogen som betaler sig fra at få det at vide ss

• #7   25. jul 2011 Mette, jeg fik da et skud oppe hos min jordmoder for ca 14 dage siden.. Så der var jeg kun 26+2.. Så det er forskelligt fra jordmoder til jordmoder så..

Lizette, jeg ville nok også betale mig fra det, hvis jeg var urolig over det.. smiley

• #8   25. jul 2011 Jeg fik trivselsscanning og vægtscanning fordi jeg havde fået noget medicin i starten af graviditeten smiley

Køb da en 3D scanning . Der skønner hun også vægt og så er det den vildste oplevelse smiley

• #9   25. jul 2011 Husker det som igår dit indlæg kom op du sq være Mor smiley
    Jeg ville næste gang jeg sq til Jm be om de lavede et skøn, jeg var til jm i uge 20 & der lavede min altså skøn smiley det er meget forskelling fra Jm til Jm smiley

• #10   25. jul 2011 Altså regner med at de synes det er meget normalt det hele hos mig så.. og jeg ikke skal være bekymret.. er da bekymret for at få en stor baby når jeg selv er lille, men mon ikke de siger til så...
    Har tænkt mig at snakke med min jordemoder i næste uge når jeg alligevel skal derned.. og ellers var mit ønske at få en 3D scanning, der kan jeg læse mig frem til at de nogle steder også måler babyen.. så er alt vel okay smiley

• #11   25. jul 2011 ville ikke være nervøs hvis jeg var dig. de skal jo nok fortælle hvis de mener for stor eller lille. desuden er en vægtscanning ligeså meget skøn som jm. med min ældste datter skød den mere forkert end jormoderen smiley

• #12   25. jul 2011 Mor til.. Hehe ja det føler jeg også selv nogle gange.. smiley og nu går jeg snart ind i 3. trimester... lidt vildt.. smiley men snakker med min JM i næste uge så smiley

• #13   25. jul 2011 søde du skal ikk være nervøs - alt er som det skal være siden de ikk har sagt noget til dig !! Ja køb jer en 3D scanning - det skulle være den fedeste oplevelse og billeder !!! Og der får du længde og vægt osse... ellers skal du bare høre din JM om hun kan mærke sig frem til det smiley

Jeg fik scanninger hver mdr fordi vi ventede tvillinger og det er kun derfor ellers ville vi kun have været til NF - MD og så føde smiley

• #14   25. jul 2011 Er sådan både og nervøs.. tænker jo at alt nok er som det skal være siden vi ikke er blevet sendt videre til noget.. synes bare det kunne være rart at have en fornemmelse af hans størrelse..
    Men tror vi køber en 3D scanning og så snakker jeg med min JM i næste uge smiley

• #15   25. jul 2011 Min JM lavede vægtskøn på lillemanden til hver tid, fra jeg var i slutningen af andet trimester.

Jeg var til 3D-scanning hvor de lavede vægt også..

Jeg tror ikke man bruger vægtscanninger overhovedet, hvis ikke der er mistanke om sygdom.

Min søster var til vægtscanning, da de var bekymrede for sukkersyge, grundet hendes meget meget store SF-mål.
    Mit SF-mål var lige så voldsomt, men jeg kom ikke til vægtscanning, da jeg kort inden havde været til privat 3D-scanning, så det var ikke nødvendigt..

Og mht. størrelsen så siger de at der ikke er nogen forskel i hvordan det føles at føde et barn på 4 kg og et på 5 kg, så baaare tag det roligt..

• #16   25. jul 2011
    Jeg blev skannet hver 2 uge med min datter, og skal også skannes lige så ofte den her gang smiley Jeg har været til skanning en gang allerede, skal igen i morgen, og så om 14 dage igen ..

Jeg har en kronisk sygdom som gør at baby ikke så nemt kan tage på i vægt, som ved en almindelig graviditet.. Derfor skal jeg skannes for at tjekke at baby vokser, udvikler og ikke mindst tager på som den skal smiley Og hvis ikke, skal den ud før tid ..

Bare vær glad for at alt er normalt ved dig, og du ikke behøver rende på sygehuset hele tiden, smiley

• #17   25. jul 2011 jeg har lige fået var dog fordi de mente hun vendte forkert og det skulle have kejsersnit, og der tage de så auto og måler vægten, viste sig så hun var så stor at jeg ikke må gå meget over termin for så skal jeg såttes igang

• #18   25. jul 2011 Tak for jeres historier og erfaringer med det.. jeg snakker med min jordemoder i næste uge og så bestiller jeg tid til en 3D scanning.. så får jeg nok en ca. vægt på ham den lille møffer i maven smiley

• #19   25. jul 2011 Jeg skal til to ekstra vægtscanninger da min læge tror han er meget stor..

• #20   25. jul 2011 Da jeg var ved lægen synes jeg mit SF mål var meget lille, men ved ikke om hun har målt forkert.. til scanningerne har han haft en pæn normal vægt.. altid et par dage længere fremme i vægt.. så mon der er noget..

• #21   25. jul 2011 Nu har jeg født en basse på næsten 4 kg og ved du hvad , det var altså ikke verdens undergang smiley

Jeg tror ikke der er forskel på om barnet vejer 3 eller 4 kg .. Det jo ikke vægten med størrelsen på hovedet og bredden på skulderne ..

Jeg kan sagtens forstå dig og var også helt klar på et PKS da de skønnede hende til over 4 kg ! Men jeg vil ikke undvære min fødsel nu ..

Og bare rolig , det er stadig en baby og ikke et barn smiley

• #22   25. jul 2011 Fru Nøhr... er heller ikke bange for det på den måde.. smiley ville bare gerne vide om han var stor eller lille smiley ved det er en baby uanset hvad smiley og tager det som det kommer..
    Synes bare det var meget rart at få en vurdering af størrelsen, derfor spurgte jeg til jeres andres erfaringer, også fordi jeg kunne se mange var til vægtscanninger smiley

• #23   25. jul 2011 Altså, 4 kg er ingenting..

Vito var dagen inden fødsel skønnet til 3900 gram.
    Da han kom ud, udbrød jeg "hvor er han lille!" jeg har dybt overrasket.
    JM der tog imod ham, mente max at han vejede 3600 gram, og sagde at alle de andre havde skønnet forkert. Vægten sagde dog 3990 gram..

Det var som at smutte en mandel, og jeg havde ellers været bekymret for størrelsen..

Kommentér på:
Vægtscanning..?

Annonce