5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
I orden at spørge om? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg undrer mig lidt, om det bare er mig.
Jeg mener at det er fuldstændig mangel på situationsfornemmelse, når folk spørger en højgravid om hun ikke snart føder?
Hver dag sidder jeg på fb og sletter beskeder som "kommer du snart ud?" "Hvornår får vi lov at se ham" og en masse andet i den dur.
Udover det er der jo også sms'erne, chatbeskederne samt beskeder på MSN.
Og i min verden er det bare ikke noget man spørger om? Alle og enhver kan da regne ud at at A: Ikke er noget man har den mindste kontrol over og B: At de fleste selv er utålmodige?..
Jeg undrer mig virkelig over at folk mener det er helt i orden??
Når mine veninder eller min søster har ventet sig, har jeg aldrig i livet spurgt om den slags - selvom jeg da har ventet spændt!.. Men, man har da situationsfornemmelse?
Er jeg den eneste som mener det er helt ude i hampen at spørge om?
Konsekvent nægter jeg at reagere, og sletter alle beskeder - uanset hvem de kommer fra.
Hvordan tackler I det?
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Kan ved Gud i livet ikke forstå man som højgravid kan lade sig gå på af den slags, og ikke bare være glad for nogen viser interesse...
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 58
Jeg har faktisk selv lidt dårlig samvittighed, over at jeg spurgte en veninde TO gange om hun ikke snart skulle føde, og det var endda to uger før termin... Hun sagde ikke noget, udover at svare pænt, "nej, ikke endnu :-)"
*Har sagt undskyld til hende, da det gik op for mig, hvor irriterende jeg garanteret havde været...
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg undrer mig bare over at man overhovedet spørger??
Altså, at det som person føler som et normalt spørgsmål?
an spørger da heller ikke en på slankekur "hvornår bliver du tynd?" eller en person "hvornår er du kræftfri?" det er jo noget der er fuldstændig ude af personens kontrol..
Jeg siger jo heller ikke jeg lader det gå mig på - jeg lader blot være med at reagere på det. Men jeg undrer mig over folks manglende situationsfornemmelse?
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
De interessere sig da bare og er nysgerrige, ja jeg syntes sgu også at alle de spørgsmål er trælse, men kan absolut ikke hidse mig op.
nov 2010
hvad så hvis man prøver at blive gravide, og folk hele tiden spørger om det lykkedes?
Det er også lykkelige omstændigheder, men måske stadig et upassende spørgsmål?
jeg forstår bare ikke den manglende situationsfornemmelse. At man synes det er passende?
Jeg synes det er hamrende upassende.
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg synes man som højgravid, skal prøve og vende det negative til noget positivt.... for som Charlotte skriver, så er det lykkelige omstændigheder.....
Synes absolut heller ikke at gå over termin kan samlignes med at være kræft ramt.....
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Man står bare sådan lidt, ja hvad havde I lige regnet med...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 64 Svar: 497
Bare fordi der ligger en bebs derinde er det ikke ensbetydende med at min mave er alles eje og dermed må røres.
NEJ FINGRENE VÆK MED MINDRE DU FÅR LOV...
Syntes dog ikke det gør noget folk spørger om han ikke snart kommer ud, for kan besvare deres spørgsmål med at han kommer d. 25-26 aug. Skal nemlig have planlagt kejsersnit
nov 2010
det er da ikke sur, det er da at ignorere?
Og hvis der står en ubesvaret besked på min væg, kommer der jo 5 andre og kommenterer det, og stemmer i med koret?
Så hellere fjerne det, så folk ikke spørger videre..
og så afsenderen af beskeden måske forstår den fine hentydning det jo er?
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 301
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 43 Svar: 1.355
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 11
Må egentlig indrømme at jeg godt kan forstå det, selvom jeg ikke selv har børn. For det er jo nok ikke kun en, der spørg, men maaaange... Og et eller andet sted skal folk jo nok få det af vide, når det sker, med alle de internet medier, der er i dag.
Har en veninde, som gik meget over tid for et par måneder siden, og hun valgte til sidst at skrive at hun frabedte sig alle henvendelser omkring hvornår der skete noget.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
jan 2009
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
Og som skrevet tidligere, så spørger folk jo af interesse, får hvordan det går med ens graviditet og baby.
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Så kan i kalde det manglende situations fornemmelse men der er jo ingen der er ens, for mig er det dejligt når folk spørg så man ved de går op i det (:
Og dem jeg spørg kan da heldigvis sige fra hvis det bliver for meget (:
nov 2010
F.eks er der flere fra min folkeskole, som jeg jo ellers ikke har kontakt med, som skriver til mig..
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Jae men tror bare det noget der ''følger med'' ? Jeg var også vil spændende de sidste måneder med nena og intet har ændret sig nu !
Hos mig ved jeg det fordi de så gerne vil rende med sladder og andre bare fordi de har babykuller eller er nysgerrige (: Men sådan er det jo, synes ikke det gør noget så længe folk holder sig i en ordentlig tone og gør det i ''god mening'' dem jeg ved der bare vil sladre svare jeg simpelthen ikke (:
I orden at spørge om?