704 visninger
|
Oprettet:

23. jun 2009 Følger: 15 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 159 Svar: 680
dagpleje vs vuggestue?? {{forumTopicSubject}}
hvad er jeres erfaring med hvad der er bedst. hvad var jeres grund til jeres valg..
hvornår skal man begynde at søge for at få barnet i dagpleje/ vuggestue
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 159 Svar: 680
jeg frygter lidt at børn let bliver overset i en vuggestue hvis de starter når de er 7-8mdr.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 177
Jeg har valgt DP da det helt klart er bedst for ham. der er kun 1 voksen og hun har 4 børn incl sebastian. og det ville jeg helst..
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
*bedre åbningstider
*samme pris
*bemanding efter behov
*flere forskellige aldre
Ja det er noget af det vi ser på, vi har også en udadvendt datter. Der skal ske noget hele tiden, så for os er vuggestue det eneste rigtige...
/FruStolpe
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
vi søgte umildbart efter fødslen også
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 4 Svar: 4
mar 2009
Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
Men i bund og grund handler det meget om hvilket barn man har...
Jeg ville gerne have min søn i vuggestue, men vi kan desværre ikke få plads, så han kommer i dagpleje, og håber der kommer til at fungere.. for er ikke meget for det gæstepleje...
jun 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 261
Jeg er ikke tilfreds med min dagplejer da hun har EKSTREMT mange dage hun tager fri...
tror hun har haft ca 25 dages fri/syg siden vi startede i februar:-(
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
Vi har været rigtig glad for det altid er det sammen hus han er i og at det er de samme voksene.
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 22 Svar: 539
og jeg ville klart anbefale og vælge vugger..!!
den store var i to dper før vi ryggede u vugger..
min overbo er dper og to af hendes unger starter i vugger pr 1/6, i vores kommune er der ventelister til vugger men ikke dper.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
For mit vedkommende er jeg "tvunget" til dp'er, fordi der simpelthen ikke er en vuggestue her i byen.
Det passer mig nu også mig meget godt, da jeg mest er til dp'er.
Det er klart, at man kan være uheldig, at rende i hele gæstedp problematikken, men det er i hvert fald min oplevelse, at de forsøger, at få min dreng hen til den samme, når der har været behov for det.
Min dp'er er nemlig tillidrepræsentant, hvilket betyder, at hun nogen gange er nødt til at holde fri i forbindelse med det. De gange, hvor Liam har været nødt til, at komme i gæstedp er det den samme han er kommet hen til, det står simpelthen i hans papirer.
Han kendte hende også i forvejen,da de er i legestuegruppe sammen en gang i ugen, så på den måde var det ikke en fremmed han skulle hen til første gang.
Skulle situationen opstå, at både vores faste dp'er og den "normale" gæstedp har fri samme dag, vil Liam komme hen til en af de andre fra legestuegruppen, og dem kender han jo alle sammen i forvejen. Så det har jeg det faktisk helt fint med.
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Men de er 3-4 pædagoger om 15 børn og de må være op til 6 år dernede. Nu er han så kommet på fuldtid da det ikke rigtig fungerede for ham han ikke var dernede om formiddagen hvor alle børnene lege sammen. De plejer som regel at komme i børnehave når de er omkring de 4 år.
I øjeblikket er de 9 i Olivers årgang dernede og de har bare SÅ meget ud af hinanden. Der er så 2 som er fra november, december 2008, hvor han er 2009 og så er par stykker fra starten af 2010 og så er der lige startet et par nye.
De er rigtig meget ud og når vejret tillader det spiser de også ude. De laver også mange andre ting her til påske havde de malet på æg og sået karse som de fik med hjem.
Jeg kan i hvert fald høre på en fra min mødregruppe som har hendes søn i en alm dagpleje at han ikke får så meget ud af det. Han er et sted hvor der er ham som blev 2 i januar i år og så 2 små. De bor i den anden lille by som vi hører sammen med. Så vi er MEGET glade for vores dagpleje..
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.011
Vuggestue skal du helt sikkert søge så snart barnet er født for at få en plads
Jeg ville til hver en tid have valgt vuggestue til mine 2 første hvis jeg havde vidst hvor meget bedre det var
der er altid voksne man kender
det foregår i samme hus osse hvis en voksen er syg
flere børn / uddannede pædagoger
ved sygdom skal barnet ikke fremmede steder og ved ferier heller ikke
min datter gik så i integreret institution , så her da hun rykkede til børnehave , var det bare ind på en anden stue , de voksne vænnede hende stille til det med små korte dage og de voksne på den nye stue kendte vi fra huset og de kendte vores datter så det gik jo bare som en leg
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.011
man skal da helt selv vælge , personen spørger jo bare hvad vi andre synes ikk
dagpleje vs vuggestue??