{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dagpleje vs vuggestue??
  • #1   16. maj 2011 Man kan først søge når den lille er født og har et CPR-nr... Personlig er jeg til dagpleje og det blir det vi vælger... Hvad med jer?

• #2   16. maj 2011 jeg tænker os lidt. at 1 voksen bedre kan have kærlig omsorg når der er få børn som i dagplejen.¨¨
    jeg frygter lidt at børn let bliver overset i en vuggestue hvis de starter når de er 7-8mdr.

• #3   16. maj 2011 vi har valgt dagpleje, og den næste kommer også i dp. er meget imod vuggestuer (ja sådan er det bare! har været i praktik i en, brød mig ikke om deres måde at passe børnene på, derfor) og vi er utrolig glade for vores dp'er, hun laver alle mulige kreative ting og bager med dem osv, tager på ture og gør virkelig noget ud af at være der før børnene. jeg vil aldrig putte mit barn i en vuggestue smiley

• #5   16. maj 2011 Jeg fik afvide jeg skulle søge så hurtig som muligt efter Sebastian blev født, for at være sikret en plads når jeg skulle starte arbejde..

Jeg har valgt DP da det helt klart er bedst for ham. der er kun 1 voksen og hun har 4 børn incl sebastian. og det ville jeg helst..

• #7   16. maj 2011 Vi har valgt privat vuggestue. I en integreret institution
    *bedre åbningstider
    *samme pris
    *bemanding efter behov
    *flere forskellige aldre

Ja det er noget af det vi ser på, vi har også en udadvendt datter. Der skal ske noget hele tiden, så for os er vuggestue det eneste rigtige...

/FruStolpe

• #8   16. maj 2011 dp - helt sikkert mit valg , magnus startede i en dobbel dp i et år , men dp mor skulle på barsel og nu er han i en med 1 voksen og 4børn evt 1 gæstebarn, de hygger, bager boller som børnene får med hjem , jah det er bare lige os - det er bare lige magnus - i forhold til tidligere opførsel pga 8-9 børn og 2 voksne

vi søgte umildbart efter fødslen også

• #9   16. maj 2011 Vi har valgt vuggestue, i det at vi synes det er dejligt at de kommer i samme børnehave når det er, vores ulember ved en dagpleje er hvis dagpleje moderen er syg, og vi bliver sendt ud i en gæste dagpleje i den anden ende af byen.

•  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #10   16. maj 2011 Jeg arbejder i en vuggestue, og vil sige at der jo både er for og imod..

Men i bund og grund handler det meget om hvilket barn man har...

Jeg ville gerne have min søn i vuggestue, men vi kan desværre ikke få plads, så han kommer i dagpleje, og håber der kommer til at fungere.. for er ikke meget for det gæstepleje...

• #11   16. maj 2011 Jeg vil SÅ gerne have min datter i vuggestue... Men jeg kan åbenbart ikke får lov at få hende skrevet op når hun har plads...

Jeg er ikke tilfreds med min dagplejer da hun har EKSTREMT mange dage hun tager fri...

tror hun har haft ca 25 dages fri/syg siden vi startede i februar:-(

• #12   16. maj 2011 Vi har valgt vuggestue og det er vi rigtig glade for. Min mor arbejder selv som dagplejer, og der er virkelig mange af hendes kollegaer der kun gør det for at gå hjemme.

Vi har været rigtig glad for det altid er det sammen hus han er i og at det er de samme voksene.

• #13   16. maj 2011 jeg har haft både dp og vug..
    og jeg ville klart anbefale og vælge vugger..!!
    den store var i to dper før vi ryggede u vugger..

min overbo er dper og to af hendes unger starter i vugger pr 1/6, i vores kommune er der ventelister til vugger men ikke dper.

• #14   16. maj 2011 Det vil jo altid være et spørgsmål om, hvad man synes er vigtigt for en selv.
    For mit vedkommende er jeg "tvunget" til dp'er, fordi der simpelthen ikke er en vuggestue her i byen.
    Det passer mig nu også mig meget godt, da jeg mest er til dp'er.
    Det er klart, at man kan være uheldig, at rende i hele gæstedp problematikken, men det er i hvert fald min oplevelse, at de forsøger, at få min dreng hen til den samme, når der har været behov for det.
    Min dp'er er nemlig tillidrepræsentant, hvilket betyder, at hun nogen gange er nødt til at holde fri i forbindelse med det. De gange, hvor Liam har været nødt til, at komme i gæstedp er det den samme han er kommet hen til, det står simpelthen i hans papirer.
    Han kendte hende også i forvejen,da de er i legestuegruppe sammen en gang i ugen, så på den måde var det ikke en fremmed han skulle hen til første gang.
    Skulle situationen opstå, at både vores faste dp'er og den "normale" gæstedp har fri samme dag, vil Liam komme hen til en af de andre fra legestuegruppen, og dem kender han jo alle sammen i forvejen. Så det har jeg det faktisk helt fint med.

• #15   16. maj 2011 Vi har valgt en lidt speciel privat dagpleje. Vi havde i starten kun brug for halvtid fra middag og frem og det var det eneste sted man kunne få det. Vi bor i en meget lille by hvis man overhovedet kan kalde den det og den er så forbundet med en meget lille by mere.

Men de er 3-4 pædagoger om 15 børn og de må være op til 6 år dernede. Nu er han så kommet på fuldtid da det ikke rigtig fungerede for ham han ikke var dernede om formiddagen hvor alle børnene lege sammen. De plejer som regel at komme i børnehave når de er omkring de 4 år.

I øjeblikket er de 9 i Olivers årgang dernede og de har bare SÅ meget ud af hinanden. Der er så 2 som er fra november, december 2008, hvor han er 2009 og så er par stykker fra starten af 2010 og så er der lige startet et par nye.

De er rigtig meget ud og når vejret tillader det spiser de også ude. De laver også mange andre ting her til påske havde de malet på æg og sået karse som de fik med hjem.

Jeg kan i hvert fald høre på en fra min mødregruppe som har hendes søn i en alm dagpleje at han ikke får så meget ud af det. Han er et sted hvor der er ham som blev 2 i januar i år og så 2 små. De bor i den anden lille by som vi hører sammen med. Så vi er MEGET glade for vores dagpleje..

• #16   16. maj 2011 De får forresten hjælp af en af pædagogernes mor som startede det hele når en af de andre er syge, hvilket er meget sjældent, så vi slipper også for at vores børn skal flyttes i tilfælde af sygdom.

• #18   16. maj 2011 Jeg har haft 2 børn i dagpleje og 1 barn i vuggestue ...
    Vuggestue skal du helt sikkert søge så snart barnet er født for at få en plads smiley

Jeg ville til hver en tid have valgt vuggestue til mine 2 første hvis jeg havde vidst hvor meget bedre det var smiley

der er altid voksne man kender
    det foregår i samme hus osse hvis en voksen er syg
    flere børn / uddannede pædagoger
    ved sygdom skal barnet ikke fremmede steder og ved ferier heller ikke

min datter gik så i integreret institution , så her da hun rykkede til børnehave , var det bare ind på en anden stue , de voksne vænnede hende stille til det med små korte dage og de voksne på den nye stue kendte vi fra huset og de kendte vores datter så det gik jo bare som en leg smiley

• #20   16. maj 2011 det er jo min mening , præcis som du har din mening smiley

man skal da helt selv vælge , personen spørger jo bare hvad vi andre synes ikk smiley

Kommentér på:
dagpleje vs vuggestue??

Annonce