5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Holde vægten under graviditet? {{forumTopicSubject}}
Ja, har nogle af jer haft held med det??
jeg er 29+4 i dag, og har taget ca 6-7 kg på.
Jeg var hos JM i går, og vi snakkede om at jeg såvidt muligt ikke bør tage mere på nu.. Men jeg aner ikke hvordan?.. Jeg synes det er skidesvært.. Hvad spiser I andre?
Jeg spiser f.eks grovboller, frugt, gulerødder, salat af brune ris, brune ris med kylling eller kalkun til, rugbrødsmadder med spegepølse eller kylling eller kalkun på, havregryn med minimælk, musli med minimælk, og så drikker jeg rigtig meget vand og mælk. Drikker lidt sodavand når jeg er ude, og når jeg har lyst til noget sødt hjemme køber jeg æblejuice..
Der sniger sig lidt junkfood ind nok lidt for ofte, tror jeg spiser en halv pizza hver 14. dag.. Når klokken pludselig er mange og jeg er hamrende sulten..
Jeg synes selv jeg holder det på et rimelig fornuftigt punkt, men jeg har jo altså taget på..
Jeg spiser når jeg er sulten. Jeg er alene så der er ikke andre at tage hensyn til, når jeg skal tænke mad.
Hvordan holder I andre vægten nede? Jeg har 10 uger endnu, synes det er svært.. Kører I med kostplan?
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg har rigtig dårlige knæ, og har haft det i en del år.. Da jeg blev gravid var jeg på min højeste vægt nogensinde, hvilket jo kan mærkes i knæene, og jeg kan tydeligt mærke at de ekstra kg går direkte i knæene.. Så det er derfor, jeg såvidt muligt bør undgå at tage mere på..
Men jeg synes godt nok det er svært.. Altså, jeg kan ikke spise religiøst sundt hele tiden, og synes jo selv jeg passer rimelig meget på, da jeg ikke har lyst til at stå med en kæmpe overvægt efter jeg har født..
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
jeg har taget ca 6 kilo på og er i uge 35 håber ik jegtager mere på da jeg er overvægtig i forvejen men kan slet ik forstå hvorfor du ik må tage mere på
nov 2010
det er pga. mine dårlige knæ.. Jeg kan tydeligt mærke belastning i dem, efter jeg har taget på..
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
og bette pigen ligger i den høje ende af vægtkurven så hun har bestemt ikke taget skade af at jeg kun spiser for mig selv
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Men jeg har nu ikke holdt vægten spor... jeg har taget 14-15 kg på. det siger lægen ikke noget til.
Til gengæld er jeg holdt op med at tage på nu hvor jeg ikke har kvalme mere. Har ku taget et kg på de sidste 8 uger, svarende til det baby har taget på i den periode.
Vi er jo næææsten lige langt henne....
nov 2010
I forvejen har jeg dårlig ryg, og døjer også med det her under min graviditet..
Men, ja, synes bare det er svært.. Jeg spiser en hel del frugt, men blev også rådet til at skære ned på det, og erstatte noget af frugten med grøntsager, da frugt jo stort set kun er sukker og væske..
Til aften i dag har jeg f.eks tænkt mig at lave en pastasalat:
Grove møllehjul, rødløg, forårsløg, rød peber, bønnespirer, groftrevet gulerod, rucola, baby-spinat, tomater, agurk, sugarsnaps og bacontern. Med en hjemmelavet dressing af CF (jeg nægter at bruge FF - det smager af helvedes til)..
Men så tænker jeg om ikke rød peber, bønnespirer og agurk egentlig tæller som frugt? Det er jo sødt, og fuld af væske? Og forårsløg og rødløg er vel slet ikke grønt overhovedet, men løg og noget for sig? Og så er jeg jo nede på at det hele nærmest er frugt og sukker...
Jeg synes altså det er svært at hitte rundt i :S
Hvordan ville I sammensætte et aftensmåltid?..
Holde vægten under graviditet?