{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.459 visninger | Oprettet:

Holde vægten under graviditet? {{forumTopicSubject}}

Ja, har nogle af jer haft held med det??

jeg er 29+4 i dag, og har taget ca 6-7 kg på.
Jeg var hos JM i går, og vi snakkede om at jeg såvidt muligt ikke bør tage mere på nu.. Men jeg aner ikke hvordan?.. Jeg synes det er skidesvært.. Hvad spiser I andre?

Jeg spiser f.eks grovboller, frugt, gulerødder, salat af brune ris, brune ris med kylling eller kalkun til, rugbrødsmadder med spegepølse eller kylling eller kalkun på, havregryn med minimælk, musli med minimælk, og så drikker jeg rigtig meget vand og mælk. Drikker lidt sodavand når jeg er ude, og når jeg har lyst til noget sødt hjemme køber jeg æblejuice..

Der sniger sig lidt junkfood ind nok lidt for ofte, tror jeg spiser en halv pizza hver 14. dag.. Når klokken pludselig er mange og jeg er hamrende sulten..

Jeg synes selv jeg holder det på et rimelig fornuftigt punkt, men jeg har jo altså taget på..
Jeg spiser når jeg er sulten. Jeg er alene så der er ikke andre at tage hensyn til, når jeg skal tænke mad.

Hvordan holder I andre vægten nede? Jeg har 10 uger endnu, synes det er svært.. Kører I med kostplan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Holde vægten under graviditet?
  • #3   20. apr 2011 Dina,
    jeg har rigtig dårlige knæ, og har haft det i en del år.. Da jeg blev gravid var jeg på min højeste vægt nogensinde, hvilket jo kan mærkes i knæene, og jeg kan tydeligt mærke at de ekstra kg går direkte i knæene.. Så det er derfor, jeg såvidt muligt bør undgå at tage mere på..

Men jeg synes godt nok det er svært.. Altså, jeg kan ikke spise religiøst sundt hele tiden, og synes jo selv jeg passer rimelig meget på, da jeg ikke har lyst til at stå med en kæmpe overvægt efter jeg har født..

• #4   20. apr 2011
    jeg har taget ca 6 kilo på og er i uge 35 håber ik jegtager mere på da jeg er overvægtig i forvejen men kan slet ik forstå hvorfor du ik må tage mere på

• #5   20. apr 2011 Annizette,
    det er pga. mine dårlige knæ.. Jeg kan tydeligt mærke belastning i dem, efter jeg har taget på..

• #7   20. apr 2011 Jeg er i uge 35 og har ikke taget noget på (heldigvis) og jeg spiser bare det som jeg gjorde før jeg blev gravid, spiser ikke mere fordi jeg er gravid, tror det er det der har gjort det denne gang, for sidste gang tog jeg 30 kg på fordi jeg spiste for to.
    og bette pigen ligger i den høje ende af vægtkurven så hun har bestemt ikke taget skade af at jeg kun spiser for mig selv smiley

• #8   20. apr 2011 jamne jeg har også dårlige knæ og kan tydeligt mærke de kilo men jeg har intet fåetafvide omkring det underligt:-P

• #10   20. apr 2011 Hmm, der er vel ikke andet for end at prøve at spie sundt og fedtfattigt...
    Men jeg har nu ikke holdt vægten spor... jeg har taget 14-15 kg på. det siger lægen ikke noget til.
    Til gengæld er jeg holdt op med at tage på nu hvor jeg ikke har kvalme mere. Har ku taget et kg på de sidste 8 uger, svarende til det baby har taget på i den periode.
    Vi er jo næææsten lige langt henne....

• #11   20. apr 2011 Tjae, tror bare min JM rådede mig til det, fordi at det jo er bedst.. Altså, jo mere jeg kan undgå at belaste mine knæ - jo bedre!..
    I forvejen har jeg dårlig ryg, og døjer også med det her under min graviditet..

Men, ja, synes bare det er svært.. Jeg spiser en hel del frugt, men blev også rådet til at skære ned på det, og erstatte noget af frugten med grøntsager, da frugt jo stort set kun er sukker og væske..

Til aften i dag har jeg f.eks tænkt mig at lave en pastasalat:
    Grove møllehjul, rødløg, forårsløg, rød peber, bønnespirer, groftrevet gulerod, rucola, baby-spinat, tomater, agurk, sugarsnaps og bacontern. Med en hjemmelavet dressing af CF (jeg nægter at bruge FF - det smager af helvedes til)..

Men så tænker jeg om ikke rød peber, bønnespirer og agurk egentlig tæller som frugt? Det er jo sødt, og fuld af væske? Og forårsløg og rødløg er vel slet ikke grønt overhovedet, men løg og noget for sig? Og så er jeg jo nede på at det hele nærmest er frugt og sukker...

Jeg synes altså det er svært at hitte rundt i :S

Hvordan ville I sammensætte et aftensmåltid?..

Kommentér på:
Holde vægten under graviditet?

Annonce