5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Hvad er det? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har rigtig ondt i maven/underlivet, og vil gerne have lidt beroligelse..
De første dage på ugen, havde jeg om eftermiddagen en følelse af at min mave var "tung" og meget spændt eller stram. Fik helt lyst til at gå og holde på den, for den var virkelig spændt. selvom der ikke er så meget mave endnu.
Onsdag eftermiddag fik jeg så rigtig ondt heeelt nederst i højre side, altså "under maven". Det føltes som kramper.
Jeg ringede til lægen som mente at det samt det jeg havde haft de andre dage var plukveer, og hun rådede mig til at slappe lidt af... Kort efter gik det så også over i venstre side, så jeg havde "kramper" i både venstre og højre side under maven.
Jeg tog hjem fra arbejde, og det hjalp lidt at slappe af..
De seneste to dage har jeg så bedt om at sidde lidt i kassen, frem for at stå i kundeservice, da min mave føles tung og øm nederst når jeg har stået i kiosken et par timer..
I dag har jeg fri.
Jeg sidder og ser fjernsyn, og får så rigtig ondt i underlivet. Igen føles det som kramper, men denne gang er det lige under maven og hele vejen fra den ene side til den anden... Jeg forsøgte at lægge mig ned, men det blev det bare værre af!..
Når jeg har mit lort, får jeg på 1.dagen gerne kramper hele vejen ned i underlivet. Altså, så det nærmest kan mærkes hele vejen ned gennem skeden, og det minder meget om det..
Jeg har indtil for ca. 14 dage siden haft en del ligament-smerter, og jeg synes slet ikke det føles sådan...?
Er det bare plukveer stadig, eller hvad er det? Jeg er kun 17+ i dag, så jeg synes det er lidt tidligt at have plukveer i det omfang..
Jeg beroliger mig selv med at det ikke gør ondt INDE i maven, men under den, så det har vel ikke noget med barnet at gøre?..
Men uha, lidt mere beroling ville være rart.. Synes ikke det er rart, og kan sådan set kun sidde foroverbøjet lige nu..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Men igen ligamentsmerter kan os gøre så ondt at du næsten ikk kan rejse dig eller gå. sådan har jeg haft det nemli.
Men hvis du er nervøs så ville jeg ringe til fødegangen og snakke med dem - måske de vil se dig til en tjekscanning
det kan os være du er ved at få bækkenløsning - jeg har mange smerter i siderne og ned til skambenet og så i lænden - sådan som stik og jag og jeg kan næsten ik gå nogle gange...
nov 2010
jamen, ud fra hvad jeg har læst mig til, passer det meget godt med at det jeg oplevede i starten af ugen, var plukveer. Og det har så hjulpet lidt at jeg har siddet i kassen, frem for at stå i kundeservice..
Men nu gør det decideret ondt. Skal plukveer gøre ondt?..
Skal jeg ringe til fødegangen nu, eller på mandag?..
Altså, er det fint nok bare at vente, eller skal jeg bekymre mig?..
Jeg ved slet ikke sådan noget, det er jo helt nyt for mig..
Jeg har haft rigtig ondt med nogle af mine ligamentsmerter, især efter min scanning da hun jo rodede en del rundt med scanneren, på steder der allerede var ømme, men synes det er blevet bedre..
Men det her føles ligesom kramper?.. Det gjorde ondt, og så gjorde det rigtig rigtig ondt i 5 minutter, og nu gør det "bare" ondt igen..
dec 2010
Men altså plukveer skulle gerne gå over efter lidt - ikk blive ved i længere tid !! sådan har jeg det nemli ikk fået beskrevet. Jeg har endnu ikk selv haft en pluk - men altså man siger maven bliver hård og så lidt efter er den normal igen.. Så tror bare du skal ringe og få snakke med en som står med gravide kvinder hver dag istedet for ens læge som bare trykker og undersøger og skriver ens papir under
dec 2010
nov 2010
Jeg snakkede med min venindes mor om det (min egen er i Kina p.t.) og hendes alarmklokker bimlede ikke helt..
Så vi blev enige om at jeg tog mig en lur, og ville give det lidt tid..
Er stadig lidt øm i underlivet, men har ikke kramper længere så det er godt..
Tror dog jeg ringer til min JM i næste uge, for lige at høre hvordan og hvorledes om der er noget jeg bør gøre eller ikke, når jeg har plukveer i det omfang allerede..
dec 2010
Men håber du får det bedre !!
Hvad er det?