{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Uheldige kommentare til graivde {{forumTopicSubject}}

Hej

Tænkte på, hvilke uheldige kommentare har I fået i løbet af jeres graviditet?

Jeg kan godt starte.
Jeg har været og er det stadigvæk lidt i tvivl omkring alt det her baby noget og omkring mine egne føleleser. I starten var jeg meget svingende. Den ene dag kunne jeg glæde mig og den næste være dybt ulykkelig.
Mine forældre kommer så på besøg en dag, hvilket var en af mine off dage. Det ender med at de køre hjem igen (140km) efter ½ time, fordi min mor ikke fattede jeg ikke gad høre ihh og åhh og værelset skal indrettes sådan og sådan. Gudølme om hun så ikke skriver til min kærestes mobil tlf at jeg nok havde en depression og han skulle sørge for at få mig til en læge.
Hvad fanden bildte hun sig ind. Jeg blev bare SÅ sur og endnu mere ked af det, da jeg læste hvad hun havde skrevet.
Sådan har det været hele vejen igennem. Når man så har prøvet at forklare hvordan man havde det, fattede hun ikke en skid og tværrede bare endnu mere rundt i det. Nej nej man kan ikke være ked af det, man kan kun være jublende lallende glad hele tiden og synes at alt er super fedt. Som om hun har/havde glemt alt om humør svingninger...suuuk...tak for støtten....

Jeg arbejder inde på et plejecenter. Da beboerne sidder og spiser, havde jeg sat mig ved computeren for at hvile mine ben. Så høre jeg en af de ældre herre sige. Hvor er hun bare doven. Hmm ja man er helt vildt doven når ens ben er hævede og tunge og trænger til at sidde ned hmm ja helt sikker doven..

Eller kollegaer der har sagt "du er da ikke så stor" hmm nej vel jeg føler mig heller ikke som en flodhest nej nej. Og når man så høre det igen og igen og fra lægen ved et tjek op, så begynder det at gå en på. Især fordi man har tager 7kg på pga rygestop og 6kg pga baby.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uheldige kommentare til graivde
  • #1   19. aug 2008 Jeg hader denne kommentar: Er du sikker på der kun er 1 derinde....
    Eller Gud hvor er du blevet stor siden sidst...

Ja HALLO... det er meningen...

• #2   19. aug 2008 Jeg var ude på arbejde en dag (går sygemeldt) da der kommer en af mine kollegaer forbi.. Han siger så: er du ikk ved at blive lidt fed?? Nåh nej du er jo gravid...
    Er glad for at det var på en go dag, og en af de "lalleglade" kollegaer, ellers var jeg da nok blevet lidt stødt...

• #3   19. aug 2008 Også det med at folk skal røre ved maven hele tiden. Pølserne væk!

• #4   19. aug 2008 Karina
    Det problem har jeg heldigvis ikk... Det er kun min veninde der mener at den SKAL sparke hver gang hun lige lægger en hånd på.. Så det overlever jeg nok...

• #5   19. aug 2008 Nåh ja.. Der er oss kommentaren fra alle fyrene.. Du er da lækker som gravid.. ARGHHH!!! Hold op med at sig det når man føler sig som en elefant!!

• #6   19. aug 2008 jeg var en dag oppe og handle i vores lokale brugs og så kommer ham der ejer den hen og siger : skal du ikk snart føde ?

gaaaah der blev jeg godt nok lidt ked af det må jeg indrømme...

og hver gang min svigermor ser billeder af min mave, siger hold da op hvor er den da blevet stor, eller hvis hun ser den på webcam siger hun så kom der lige en mave i vejen. i starten sagde hun at nu når den var så stor, var det helt sikkert tvillinger

ihhh jeg hader de kommentar folk kommer med....

• #7   19. aug 2008 Fik ingen komentare da jeg var gravid.. Men efter jeg havde født, kom der en gammel lidt snusket dame hen til mig da jeg var i føtex.. Bastian sad i autostolen i vognen.. Og den gamledame syntes det var i orden at hun stod og rørte ved Bastian og ville ta ham op.. Uff var nød til og beden hende lade være, og self blev hun sur.. Men det kunne jeg bare ikke lige rumme, stod der med lille fine bastian på 14 dag, og så stod hun bare der og rørte ved ham..
    Men sådan er jeg bare..

• #8   19. aug 2008 Det har jeg dog aldrig prøvet. Tror nu nærmere jeg vil blive smigret, hvis de altså mente det.

• #9   19. aug 2008 Mor til decenmer..

Den med tvillingerne har jeg også fået smidt i hoved et par gange..
    Tænkte bare, hvad fanden regner du med, jeg er stat til om 2 uger, hvis det var tvillinger havde jeg nok sagt det haha

Så tor var min mave 14 dage før jeg fødte, fødte 1 dag før termin..

http://www.babygalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=833

• #10   19. aug 2008 Betina, mor til Bastian 08-05-08 <3<3<3 .: lige præcis.... men ja min mave er stor - det ved jeg godt selv... men havde jo nok sagt hvis der var 2 og ikk 1... hehe

• #11   19. aug 2008 jeg fik bare afvide tit om jeg ikk havde taget en del på :O..

• #12   19. aug 2008 Okay nogen af tingene kan jeg så se fra mig selv da min søster ventede sig første gang..

Og man som er "udefra" tænker ik over tingene er så "belastende" for de gravide.. Det med at sige om man ik er blevet lidt tyk osv.. Det ku jeg også selv finde på men det er nu mere for at sige det i sjov og for at lave lidt pis med det hele.. Har aldrig ment det ondt.. Og troede nu også at det ville hjælpe på humøret =)
    Men blev da lige så klogere

• #13   19. aug 2008 Mor til december..

Nemlig hehe

• #14   19. aug 2008 Jeg arbejder jo i hjemmeplejen men går sygemeldt.. Og har da også haft nogen af de gamle som syntes at det var noget værre noget at jeg har valgt at beholde barnet nu hvor vi ikke er sammen mere. Den ene dame sagde ligefrem til mig hun ikke kunne forstå vi gik i seng sammen hvis vi ikke var kærester.. kunne jo så kun svare at vi altså var sammen da jeg blev gravid !

Eller så får man den der... hvem er faren ??? ja det er jo så min eks.. vi var altså sammen da jeg blev gravid og det var planlægt !

• #15   19. aug 2008 En anden ældre beboer, spurgte som det første, Er I så gift? Og da svaret er nej, sikke nogle bearbejdende øje hun sendte mig. Som om det var noget rigtig gris gris og uføre jeg var kommet i.

• #16   19. aug 2008

Min den værste ; "Hvad, er du gravid eller hvad ?"
    Den fik jeg for kun 1 uge siden sidst og er altså uge 37+6 idag ;s

Jeg er en bette pjok ;D

• #18   19. aug 2008 Eller den her : "ej du skal da vist have en dreng"

Øh neeej , jeg skal så have en pige

• #19   19. aug 2008 har faktisk ikke fået nogle dumme kommentarer endnu..heldigvis!
    den eneste der rigtigt kommenterer det er min kæreste og han synes jeg bliver smukkere og smukkere og kommer med komplimenter hele tiden - og det er lækkert! smiley han har 1 gang sagt i sjov at jeg så lidt tyk ud og blev faktisk ked af det og småsur (det var også en off dag han gjorde det på) så det har han droppet helt!

det med at folk skal røre maven og specielt uden at spørge først - snitterne væk tak! det er da heller ikke fordi man render rundt og gramser på dem smiley jeg har ikke noget imod det hvis folk kan spørge og acceptere hvis man siger nej men ellers er det godt nok irriterende og rimelig grænseoverskridende synes jeg...

• #20   19. aug 2008 Jeg var meget stor da jeg ventede min datter, (både maven og alt det udenom!!) og hørte tit kommentarer som, "Er du nu HELT sikker på der kun er en?", "Skal du ikke snart føde?" (hvor der stadig var forholdsvis langt igen. Men den værste kom fra min storebror, som ikke havde set mig gennem graviditeten, men "kom dumpende" den sidste måneds tid inden fødslen og sagde "FUCK, hvor er du blevet FED....!" Nøj, hvor jeg tudede... smiley Nogle mennesker er bare så ubetænksomme...
    Fik også mange blikke, mest fra ældre mennesker, som nærmest virkede forargede... Ja, jeg var "kun" 20 år, men det var vel ingen sensation, og det gjorde lidt ondt...
    Synes de mest trælse kommentarer er fra folk som enten prøver at være sjove, eller ikke har børn selv, sor man er rimelig nem at såre i den tid...

• #21   19. aug 2008 Anna Faustina J: Hvad er der negativt ved at nogen spørger om du skal have en dreng?

• #22   19. aug 2008 Min stor bror sagde altid, hva søs skal du ikke tabe dig et par kilo eller hva er du ikke blevet en lille smule stor på det sidste haha

• #23   20. aug 2008
    louise S ; jeg er blevet scannet , og jeg skal have en pige - folk spørger ikke om jeg skal have en dreng , men siger ; du skal da vist ha en dreng .
    har ovenikøbet måtte diskutere det med en der bare blev ved som bla kom med ; jamen det er jo tydeligt med den mave at det er en dreng

• #24   24. aug 2008 Arh kommentare som "er du sikker på der kun er en derinde" Og "tror du ikke de har taget fejl af din termins dato" Og den berømte "det må være lige op over hva?" arh dem har jeg fået siden jeg var i uge 16 med kia..

Det VÆRSTE var dog da jeg i uge 20 fik nogle krampe ligne smerter i maven så mig og min kæreste tager en taxa til sygehuset og da jeg ser lidt forpint ud spørger taxa chauføren " til fødegangen??" ja tak jeg har så lige 20 uger igen..

• #25   25. aug 2008 Sarah J - Ja DEN har jeg også fået, det var bare et par dage efter fødslen, jeg var træt af bare at ligge, så min mor "gik en tur med mig" rundt på gangene på sygehuset.
    En ældre dame kommer hen og lægger sin hånd på min skulder og siger "Åh din stakkel, er du sendt ud og gå for at sætte fødslen i gang??" Der vrælede jeg bare! Hormonerne fløj rundt i kroppen og var bare træt af at ligne en HVAL! :):):)

• #26   25. aug 2008 jeg fik også en masse smidt i hovedet, men synes det er værre bagefter når folk bliver ve dmed at spørge om nr 2 er på vej....

• #27   25. aug 2008 MIn bedre halvdel har lidt mave og en typisk kommentar er så, venter I tvillingere? hvorefter de skal understrege det ved at røre ved både min og hans mave. Det er godt nok ved at være rigtig træls!

• #28   25. aug 2008 Eller hvis menuen står på noget som virkelig feder og man ikke lige er i humør til sådan noget og siger pænt nej tak. "det tager du ikke skade af. Du skal jo tabe dig mange kilo bagefter alligevel" er svaret dertil.

Kommentér på:
Uheldige kommentare til graivde

Annonce