4. apr 2008 Følger: 5 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 121 Svar: 654
Åreknuder forneden (skamlæberne) {{forumTopicSubject}}
Jeg har åreknuder på og ved siden af mine skamlæber, og av av det er ikke rart, men alle jeg siger det til, har aldrig hørt om det før, jeg fik dem da jeg ca. var 15 uger henne (sygmeldt pga det siden uge 18) og de bliver værre og værre, men kan ikke snakke med nogen om det, for ingen har hørt om det før, jow jordmoderen var ikke i tvivl om at det var åreknuder, ej heller lægen på sygehuset, men de siger bare jeg skal slappe af og lægge mig med benene opad da der er kommet et par stykker på benene også, og det kan give blodpropper i benene, har fået nogle trælse støttestrømper/strømebukser som klør og stræmmer, men det skal de jo, men går bare og tænker at det nok skal blive endnu værre da jeg kun er 21 uger henne?
søger nogen der har prøvet det, eller bare har hørt om det, eller måske kan finde noget om det på nette, for kan kun finde om åreknuder i benene??
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
Men vil da gerne ønske dig god bedring, og min medfølse da jeg har hørt at årknuder gør niller naller, tør slet ikke tænke på hvor nas det gør på skamlæben..
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Svar: 29
udover det så fandt jeg lige det her.
Op mod en trediedel af alle gravide udvikler forstørrede årer eller regulære åreknuder. Hos de fleste svinder de nogle måneder efter fødslen. Man ved ikke, om det er den hormonelle påvirkning eller mekanisk tryk fra livmoderen på bækkenvenerne, der er årsagen. Men da så mange åreknuder svinder efter graviditeten, skal man tage det helt roligt. Behandling ud over støttestrømper kommer af samme grund heller ikke på tale før mindst seks måneder efter graviditetens ophør. På dette tidspunkt har man haft lejlighed til at vurdere, hvorvidt åreknuderne forsvinder af sig selv.
håber det har hjulpet lidt..
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 121 Svar: 654
Ninna: mange tak =)
apr 2008
Jeg kan ikke engang tage hen og handle eller gå en tur med min søn, for efter et få minnutter kan jeg ikke holde smerten ud længere, bare det at skulle skifte min søn, gør ondt, fordi jeg står op, og alt det huslige skal jeg tage mig sammen til, da jeg ved hvor ondt jeg får, jeg havde det heller ikke første gang, jeg ventede mig, men jeg prøver at skjule min smerte så godt jeg kan, fordi min kæreste synes det er en dårlig ide at få flere børn hvis det kommer under næste graviditet også, og jeg vil så gerne ha flere børn =(
Fortalte din jordmoder ellers noget om det, er du også sygemeldt?
apr 2008
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 608
apr 2008
Jeg har støttestømper pga at åreknuderne også er begyndt i benene (lår og knæhaser) og med risiko for blodpropper i benene skal jeg gå med dem, og ja jeg er gald for det ikke er 30 grader uden for =) Hvad gør man hvis man får blodpropper i benene?
jun 2008
apr 2008
jun 2008
feb 2013
Følger: 1 Svar: 11
maj 2019
Følger: 1 Svar: 7
Åreknuder forneden (skamlæberne)