{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

alkoholfri vin {{forumTopicSubject}}

hej tøser..

Jeg har idag købt en flaske alkoholfri vin da jeg ville hygge med manden og noget god mad her senere, men da jeg så får den åbnet og kommer til at kigge på flasken står der at det indeholder 0,5 % alkohol...

Er gravid i uge 32, og er i tvivl om jeg må drikke det og om det kan påvirke den bette``???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alkoholfri vin
  • #1   20. aug 2010 det er jo ikke ret meget alkohol, og man bestemmer jo selv

jeg ville dog aldrig drikke selv det mindste alkohol som gravid

• #2   20. aug 2010 Lykke
    er egentlig lidt chokeret over at din jordemoder råder i mod sundhedsstyrrelsens anbefalinger, det troede jeg slet ikke de måtte, det er jo efterhånden nogle år siden man gik væk fra at sige at et enkelt glas en gang imellem var ok

• #3   20. aug 2010 lykke
    ok, det synes jeg bare overhovedet ikke er ok smiley
    der er jo reelt ingen der ved hvor meget alkohol der skal til for at skade bebs

(og nej jeg tror ikke at barnet tager skade af et enkelt glas med en alkohol procent med 0,5)

synes dog forøvrigt det er mærkeligt at kalde det alkoholfrit når der ER alkohol i

• #4   20. aug 2010 jeg har også drukket et glas vin i ny og næ under alle mine graviditeter men tror ik et enkelt glas skader

• #5   20. aug 2010 okay, jamen så tror jeg altså jeg drikker noget af det, han dør nu nok ikke af det..

• #6   20. aug 2010 Du må gerne drikke det! De har faktisk fundet ud a at det ikke skader barnet men bare har anbefaldet folk at holde sig væk. Altså jeg har været godt fuld 2 gange før jeg fandt ud a jeg var gravid og det har ikke taget skade - venter et sund og rask barn. Når vi er ude eller vi har besøg og har vin til maden tager jeg os et glas eller to. Det er bestem ikke noget hverken dig eller dit barn tager skade a..

• #7   20. aug 2010 Jeg har også en veninde som drak sig stang bacardi 4-5 gange inden hun fandt ud af at hun var gravid, og hun fik et sundt og raskt barn smiley
    Ikke at jeg synes man gerne må drikke, men tror bestemt ikke et glas eller to af en vin med 0.5% i skader, der er jo ikke til mange glas i sådan en flaske smiley

• #8   20. aug 2010 Altså læger og jordemoder er jo uenige om hvad der er 'rigtigt' og 'forkert'. Jeg synes folk selv skal mærke hvordan de har det med det. Der er jo mange læger der siger at det faktisk kan være sundt med et glas vin + at det indeholder jern. Jeg rører ikke alkohol når jeg er gravid, da det ikke er noget problem for mig, men hvis det var det og jeg gik og var nede eller trist over jeg ikke 'måtte' tage det glas vin til moster ingas 70 års, så ville jeg tage det!

• #9   20. aug 2010 Britt
    Har du et link til den undersøgelse
    For det tror jeg simplethen ikke på
    Der er jo altså noget der hedder føtalt alkohol syndrom, det er psykiske og fysiske skader af barnet direkte forsaget af alkohol.
    Og barnet kan sagtens tage skade uden at det er så slemt som FAS
    Barnet kan være hjerneskadet osv osv

• #10   20. aug 2010 (link fjernet)

http://www.denbedstestart.dk/GraviditetOgAlkohol.aspx

• #11   20. aug 2010 Til TS- uanset hvad, så skal det være op til dig selv. Hvad er din holdning til det o.s.v. HVIS man skal drikke et glas vin er det jo i hvert fald noget af det bedste du kan drikke, det du har købt. God aften med kæresten.

• #12   20. aug 2010 Shila
    Nej det er selvfølgelig ikke noget barnet får af et glas vin, det var bare for at påvise at alkohol helt beviseligt ER skadeligt for fosteret, og der er INGEN der ved hvor meget der skal til før barnet tager skade, og barnet tager jo skade før det når til det stadie der hedder føtalt alkohol syndrom

• #14   20. aug 2010 Britt
    Forresten kan du ikke som gravid vide at barnet ikke har taget skade, det viser sig først efter fødselen eller måske først når barnet starter i skole

• #15   20. aug 2010 Wishful
    Ja det er rigtig trist, for man ved lige præcis ikke hvor meget der skal til før barner tager skade og det er forskelligt for alle
    Nogle alkoholikere er også heldige og får raske børn.
    Jeg kan slet slet ikke forstå at man tger chancen

Det siger vel også sig selv, at alkohol er skadeligt for små bitte umodne organer når det er skadeligt for et voksent menneske, og da barnet bdeler blodgennemstrømning med moderen får barnet sammen promille. Ville man drikke sit lille barn fuld?

• #16   20. aug 2010 Shila
    Prøv at se de links jeg har sat ind, selv lidt KAN skade.
    Og nej det er ikke sikkert det er det der har gjort det hvis der er noget galt med barnet, men hvordan mon man har det med at have drukket i graviditeten hvis man ender med et barn i specialklasse?

Jeg synes det er meget lidt at ofre for sot barns sundhed, der kan aldrignrettes op på alkoholskader.

Synes forresten også det andet er nemt
    Jeg hr holdt mig fra aækohol, parabener osv. I alle tre gravidoteter og ammeperioder, og jeg har pverhovedet ikke følt ay jeg hr ofret noget.

Og beklager slå fejlene håber det kan læses

• #17   20. aug 2010 Shila
    Lige præcis sådan jeg har det smiley

• #18   20. aug 2010 Shila
    Lige præcis
    Og der er i hvert fald ingen der tager skade af at holde sig FRA alkohol smiley

• #19   21. aug 2010 Ditte mor til 3

Nej kan jeg ikke for det var noget de sagde i tv nyhederne.
    Man jo heller ikke drikke cola ligth mere for det kan sætte i fødsel før tid.
    HALLO hva sker der lige for det? Og der sagde de os at det ikke skadet at drikke et glad i ny og næ da det var sundt pga jern osv.
    Altså om nogle år må vi f.e.sk heller ikke spise kartofler eller andet frugt og grøntsager..
    Det er jo ligesom de altid har sagt at æbler det er sundt, men nu kan de os pludselig give kræft hvis man spiser mere end et bestem antal om dagen?
    Hvis man ska lytte til ALT nu om dage - selv om man er gravid eller ej - så må man jo ikke intage noget. Der er jo SÅ MEGET der kan gøre os syge og bla bla selv om vi troede det var sundt.
    Jeg har det bare så'n at man må lytte til sin krop, og ha det godt med sig selv imens man liver.

Men så'n er min mening og du har en anden og det er der jo ikke nogen der kan lave om på.. smiley

• #20   21. aug 2010
    Britt
    Ja men jeg har belæg for min mening smiley
    Kan slet ikke se at det ikke er logisk for alle at alkohol som er skadeligt for både hjerne og organer på et voksent menneske er skadeligt for et lille umodent fosters hjerne og organer.

Man må selvfølgelig (desværre) selv om hvad man gør under sin graviditet, men nu reagerede jeg også bare på at du sidder og råder andre gravide til at drikke og skriver at det ikke er akadeligt, for hverken mor eller barn
    Og skriver som om det er faktum at det ikke er skadeligt, men at man bare "for sjov" anbefaler at holde sig fra det.

Og ja der er jern i i rødvin, men der er nu mange andre alternativer til jern, det er jo heller ikke sådan at alle børn lider af jernmangel indtil de bliver gamle nok til at drikke smiley

• #21   21. aug 2010 Prøv forresten at se de link jeg har postet
    Alkohol er mere skadende for et foster end nogen andre rusmidler
    Dvs hvis valget stod mellem kokain og alkohol tager et foster mere skade af alkohollen smiley

• #22   21. aug 2010 Taget fra det nederst Link

Den nye anbefaling bygger på et forsigtighedsprincip. Man ved nemlig ikke endnu med sikkerhed, hvor lidt alkohol der skal til, for at fosteret bliver skadet. Man ved, at et forbrug på ca. 1 genstand om dagen eller derover kan være skadeligt for fosteret, men man kender ikke den nedre grænse for hvor LIDT alkohol, der skal til. Dog ved man, at alkohol er det farligste af alle rusmidler – set fra barnets perspektiv.

Til gengæld ved man med sikkerhed, at alkohol ikke har gavnlige effekter på barnet. Derfor opfordres der nu til, at man undgår alkohol. Både for barnets og moderens skyld.

Kommentér på:
alkoholfri vin

Annonce