{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Første besøg hos jordemoder {{forumTopicSubject}}

Jeg havde min første tid hos jm idag. Jeg var spændt, men alligevel havde jeg ikke sat næsen op efter noget specielt, da jeg på flere herinde kunne forstå at det var en blandet oplevelse.
Men vi kom derind, og hun var bare SÅ SØD. Hun havde tid til at snakke om alt muligt. Hun er indvandre og fordi jeg har nedsat hørelse, kan jeg godt have svært ved at forstå alt der bliver sagt, hvis ordene ikke er udtalt sådan rimeligt. Men hun forsøgte virkelig at udtale sig godt, og det lykkedes for hende.
Vi snakkede frem og tilbage om, at det her virkelig er et ønskebarn, og at vi jo har forsøgt længe. Hun fik nærmest tåre i øjnene, og da hun undersøgte min mave, gjorde hun sig umage med at jeg selv kunne mærke min livmoder. Pludselig fandt hun den der lytte dims frem, og sagde at normalt lytter de ikke efter hjerte så tideligt, men med min historie om at vi havde prøvet længe fik hende til at lave om på den ting. Hun bevægede dimsen over maven, og hun ledte ikke længe så kunne vi høre et lille godstog som kom tættere og tættere på... ;O)

Det var fantastisk og det var så bekræftende at høre.
Ville bare lige ud med min store glæde, for føler nærmest at jeg er ved at sprænges af glæde...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rive udendørs væg ned 205 kr.
  • Genopsætning af hylder 1.000 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Nem flytterengøring (ikke slemt) 2.550 kr.
  • Sætte en dør i 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første besøg hos jordemoder
  • #1   22. jul 2010 Det da normalt at de lytter efter hjertelyden.
    Det gjorder hun ved mig, og gjorder det os sidste gang..

• #2   22. jul 2010 Nej det skal de ikke, jeg var til første besøg uge 14 og der ville hun ikke lytte efter hjertet fordi hun sagde at det var for tidligt og hun ville ikke gøre mig nervøs hvis hun nu ikke kunne finde den... Hun sagde til mig at de normalt først gør det omkring uge 20 smiley Så det er vidst lidt forskelligt... smiley

Men det var da dejligt at høre du havde et godt besøg smiley

• #4   22. jul 2010 det lyder til at det har været en rigtig god oplevelse! Jeg havde også selv en rigtig sød en, og det betyder bare sååå meget at man kan med sin jordemoder smiley Jeg fik ikke lyttet hjertelyd, det eneste var at hun brugte den gamle, den af træ.. Men det er bare dejligt at man endelig kommer "igang" med det hele.. man føler sig lidt mere som forældre smiley

• #5   22. jul 2010 Både på papire vi har fået og af hende fik vi afvide, at man ikke mere tilbyder at lytte efter hjertelyd, ved første besøg ca uge 13-15. Dette er fordi, man ofte skal lede længe efter hjertelyden, og det er ikke hver gang man finder den. Dette kan gøre den gravide meget nervøs og ked af det, for det giver grobund for rigtig mange dårlige tanker.

Dette er bare hvad der står i de papire vi har fået, og hvad jordemoderen sagde...

• #6   22. jul 2010 De papir jeg fik fra Skejby Sygehus ang. første JM besøg stod der at de først vil lytte efter hjertelyd efter de fulde 20 uger ..
    Jeg fik dog lov i uge 19+4 da jeg kunne mærke liv . smiley

Men måske det er forskelligt i andre komuner . smiley

• #7   22. jul 2010 Ja måske du har ret Ninna.

Kommentér på:
Første besøg hos jordemoder

Annonce