{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.132 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416

Ang. vending af foster. {{forumTopicSubject}}

Jeg var til JM i dag, og lillepigen ligger stadig med hovedet opad.

Jeg har fået tid til vending i morgen, og ville egentlig bare høre hvordan i andre som har fået vendt den lille, har oplevet det?

Lykkedes det for dem at få den lille vendt hos jer? Endte i med planlagt kejsersnit eller vendte den lille sig selv inden kejsersnittet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. vending af foster.
  • #1   21. jul 2009 Min bedste veninde fødte den 11 april i år, hendes lille pige blev vendt cirka 10 dage før hun fødte...Og hun blev liggende, og fødte ganske normalt...Hun sagde også at det slet ikke gjorde ondt at få hende vendt:) Men har hør at de somme tider smutter tilbage, og så skal de vist tages med kejsersnit i de fleste tilfælde...Vent og se, de er vist blevet bedre til at vende, så tror ikke du skal bekymre dig...:) Held og lykke med det...

• #2   21. jul 2009 Takker, lyder da dejligt det gik så godt for din veninde.

Min JM lød bare slet ikke særlig optimistisk, det lød nærmest på hende at jeg lige så godt bare kunne sige ja til kejsersnit.

• #3   21. jul 2009 Sdan var min venindes JM også, og min veninde var strækslagen, hun bor 40 km fra mig, kørte der ud og aftenen for at berolige hende dagen før...Hun tænkte de værste tanker... Jeg ringede til min mor for at høre hendes erfaring(jeg blev også vendt, samt min lille søster på nu 7 år) og sagde at min veninde skulle tage det roligt og det slet ikke var så slemt... Og det var det heller ikke da det kom til stykket, tror bare ikke altid de JM tænker på hvad de lukker ud...de skræmmer nogen gange mere end de beroligere, men selvfølgelig skal man være forberedt at det kan ende med et kejsersnit, men uden at man bliver stresset og bange for det... Håber det går, sys bestemt ikke du skal være bange for noget.. Kan se du snart har termin håber det går godt, og du må endelig skrive:)

• #4   21. jul 2009 Det er jeg virkelig glad for at høre, det er virkelig lettende at vide.

Nej, tror heller ikke altid de tænker sig om inden de taler, for hun skældte mig nærmest ud over at jeg var bange for nåle.

Håber virkelig det går mig lige så godt som med din veninde, og din mor. Alt har bare været så perfekt hele vejen igennem og så pludseligt sker det her, det føles list som at løbe med hovedet mod en mur.

• #5   21. jul 2009 jeg fik pks. i nov 08 fordi han lage forkert og de kunne ikk vende ham, og jeg synes det gjorde ondt og var meget ør/øm i maven resten af dagen.

men vil da lige krydse finger for det lykkes at få ham vendt.. smiley

• #6   21. jul 2009 Jeg var tli vendingsforsøg som dog mislykkedes men det må ikke gøre ondt var meldingen jeg fik. Men Sigrid nåede dog at vende sig selv selvom de sagde det var nærmest umuligt smiley

• #7   22. jul 2009 Her ville han heller ikke vendes - tværsligger. Så det blev til pks.

• #8   22. jul 2009 Puha det lyder ikke som om at oddsene er alt for gode for at hun vender sig, må ærligt indrømme at jeg hellere vil igennem en sædefødsel end et pks.

Håber virkelig det går godt, skal til og afsted nu.

• #9   22. jul 2009 Kejsersnit gør også meget ondt men det er altså ikke værre end man gør det til

• #10   22. jul 2009 Kejsersnit gør også meget ondt men det er altså ikke værre end man gør det til

• #11   22. jul 2009 I kolding er det sjælendt at 1. gangs fødende får lov at føde i uk..

• #12   22. jul 2009 Så har jeg været derinde, det tog sådan ca det meste af dagen. De fik hende ikke vendt, men de fik "heldigvis" opdaget at jeg har meget lidt fostervand, så jeg skal til scanning på mandag, for at tjekke op på mængden af fostervand.

Jeg har fået 2 muligheder, enten får jeg lavet kejsersnit på Holbæk sygehus, eller også kan jeg ringe til Glostrup sygehus og snakke med dem om, om de tør lade mig føde hende med numsen først.

Så den går jeg lige og overvejer lidt, da jeg meget nødigt vil igennem et kejsersnit, dog fik jeg lov til at få foretaget kejsersnittet i fuld nakose, hvis det er et kejsersnit jeg skal igennem.

• #13   22. jul 2009 Det er jeg ked af at høre Mia, men logisk nok det er svært at vende hende, når der ikke er særlig meget fostervand:( håber du finder en beslutning du bliver glad for...

• #14   22. jul 2009 Ja, det er klart det gør det mere besværligt at vende hende.

De sagde at jeg nok skulle forvente et akut kejsersnit, når som helst, da fostervandet ikke måtte komme ned under en vis mængde, og jeg var meget tæt på det. Så når/hvis hun vokser, kommer der automatisk mindre fostervand, og det ville så resultere i akut kejsersnit.

• #15   22. jul 2009 Ja, det er klart det gør det mere besværligt at vende hende.

De sagde at jeg nok skulle forvente et akut kejsersnit, når som helst, da fostervandet ikke måtte komme ned under en vis mængde, og jeg var meget tæt på det. Så når/hvis hun vokser, kommer der automatisk mindre fostervand, og det ville så resultere i akut kejsersnit.

• #16   22. jul 2009 Ej hvor synd for dig, men mon ikke den bedste løsning så er at få planlagt et kejsersnit istedet for akut?:) for tror ikke det er smart at få en sæde fødsel, det er farligt både for dig og barnet og man må vist heller ikke når man er første gangs fødende, da man ikke har været udvidet nok til at kroppen kan klare det:)

Krydser fingre for dig:) Du skal nok klare det...Men forstår dig, man selvfølgelig helst undgå KS...

• #17   22. jul 2009 Jeg skal ringe til Glostrup hospital, og de siger kun ja til sædefødsel hvis de dømmer at det er sikkert nok. De skulle være meget erfarne derinde til det, også med første gangs fødende.

Det er slet ikke sikkert jeg selv kan bestemme om det skal være planlagt kejsersnit, for siger jeg ja til det, bliver det en uge før min termin, men lægerne forventer ikke at jeg når så langt pga mængden af mit fostervand.

• #18   23. jul 2009 Det er da frustrende for dig:( Vil du helst have en sædefødsel?? eller hvordan har du det selv? måske de kan sætte dig igang, nu når de ved du har så lidt fostervand tilbage....

• #19   23. jul 2009 Jeg vil lige fortælle dig at pks er rarere at vide sker end at ende i et haste eller akut kejsersnit. Jeg var indstillet til pks men sigrid vendte sig men desværre endte jeg i et haste og det er jeg meget ked af for ville ønske jeg havde fået lavet et pks.

Du er velkommen til at sende pb hvis du har spørgsmål

• #20   23. jul 2009 Christine - Ja vil helst have en sædefødsel, da jeg slet ikke føler for kejsersnit. Jeg har slet ikke lyst til at skulle igennem den operation, og den tager meget på mig psykisk. Glæder mig meget til på mandag, hvor jeg skal til scanning igen, for at finde ud af om der er kommet mindre fostervand eller hvad der er. Og så ringer jeg til Glostrup på mandag, når jeg kender min situation helt, så de kan tage stilling til om de "tør" lade mig føde en sædefødsel.

Sigrids mor - Ja vil også meget hellere have et pks end et akut, men siger jeg ja til pks så bliver det d. 11/8, men det er slet ikke sikkert at jeg kan vente så længe med at få hende ud pga fostervandets mængde. Så det er lidt frustrerende ikke rigtigt at vide hvad der skal ske, og hvornår det skal ske.

Hende lægen sagde at jeg skulle være meget obs på tegn, så som vandet begyndte at sive, jeg begyndte at bløde eller lillepigen ikke bevægede sig nok, for det er vist ikke helt godt at der er for lidt fostervand. Hun lød meget alvorlig omkring det i hvertfald.

Og hun gav udtryk for at jeg godt kunne forberede mig på et akut kejsersnit, for jeg var meget tæt på at der var alt for lidt fostervand, hvilket ville være kritisk.

• #21   23. jul 2009 Kan jeg godt forstå:( Håber i finder frem til en god og fælles løsning..

held og lykke:)

• #22   23. jul 2009 Jamen hellere et kejsersnit der bliver foretaget fordi der er for lidt vand så ved du at det sker men hvis du er i fødsel og pludselig skal køres i rygende fart ned til operationsbordet så kommer det meget mere bag på dig og det vil jeg påstå er meget meget skræmmende synes jeg ihvertfald

• #23   23. jul 2009 Sigrids mor - Ja det har du nok ret i, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det. Hmm, det må jeg lige tage med i mine overvejelser, for syntes virkelig det er et svært valg.

Var du vågen under kejsersnittet? Eller blev du lagt i fuld narkose?

• #24   23. jul 2009 Jeg var i fuld narkose men det er jeg også glad for for min datter skulle genoplives i en time så er lykkelig for jeg ikke var der :S

• #25   23. jul 2009 min egen læge mente også der var for lidt vand og kom dagen efter til en fuld scanning hvor de scanner det hele igennem og skriver størrelsen på de 'lommer' ned og til sidst regner /lægger de det hele sammen og får et tal - som de så gå ud fra.

fik den der rygbedøvelse og det virked fint...

• #26   23. jul 2009 Sigrids mor - Okay, er glad for at du har set det som en god oplevelse at du var i fuld narkose, for det har jeg også valgt at komme, hvis jeg skulle have ks.

Linda - Var der så for lidt fostervand hos dig? Her var det hende lægen som skulle vende lille pigen som opdagede at der var for lidt fostervand.
    Hvordan var det at være vågen mens de lavede ks'et?

• #27   23. jul 2009 Da jeg blev indstillet til ks fordi Sigrid vendte forkert ville jeg også have det under fuld narkose men alle prøvede at tale mig fra det men er ikke i tvivl om at jeg skal i narkose næste gang også smiley

• #28   24. jul 2009 Sigrids mor - Takker er jeg meget glad for at høre, for alle prøver også at tale mig fra det. Men føler mig bare så afklaret med at jeg hellere vil vågne op når det hele er slut.

• #29   24. jul 2009 Du skal dog være indstillet på at du vil føle et savn,svigt ja ved ikke lige hvordan det skal forklares fordi du går glip af mere end bare lige den tid de lapper dig sammen for man er lidt omtumlet det første ½ døgns tid men jeg synes ikke det er så slemt at jeg ikke vil i narkose næste gang smiley

• #30   24. jul 2009 Sigrids mor - Okay, jamen kan jeg ikke vende den og så det som om faderen får liv til lidt kvalitets tid med sin datter? Nu har han jo stået på sidelinjen igennem graviditeten, så nu er det min tur til at stå lidt på sidelinjen. ;o)

• #31   24. jul 2009 Håber da du kan vende den de fleste kan nok desværre ikke og det gør ondt til en start men bare rolig det falder i baggrunden smiley Jeg er meget ked når jeg ser de første billeder af min datter for ALLE (mormor, moster, far, bedstefar, stedbedste, farfar og farfars kæreste) så hende før mig. Eller jeg så hende men husker det ikke

• #32   24. jul 2009 Sigrids mor - Det kan jeg godt forstå du er, her har vi dog sagt til familien at de ikke er velkomne før jeg er vågen og klar til, at de kommer. Så det vil kun være faderen der ser hende før mig.

• #33   24. jul 2009 Jeg inviterede selv folk :S Kan bare ikke huske noget andet end brudstykker

• #34   24. jul 2009 Sigrids mor - Det lyder da ikke særlig rart. smiley Håber jeg bliver hurtigt frisk.

• #35   26. jul 2009 Mia F.

Der var lige i underkant med f.vand. I kolding ved vendings forsøg scanner de inden - for både at tjekke vandmængden og størrelsen på barn.

Jeg var ved egen læge om mandagen - f.vands scaning tirsdag - vendings forsøg onsdag - og da det ikke lykkedes kom jeg på til infomøde om pks torsdag. Han kom ud 6 dage senere ved pks. Da de i kolding laver pks onsdag og tordage... (tror jeg - kan ikke helt huske det)

Det var ok at være vågen - da jeg ved at narkosen går direkte ned til barn også. Ved narkosen har de x antal minutter at få barnet ud på - ved den der i ryggen har de den tid det tager.. Så for mig var der kun valget at være vågen - fordelen er at man får set barnet hurtigt og kan høre deres gråd...

• #36   26. jul 2009 Linda - Okay, hvor lang tid før terminen kom han så ud?

Jeg har nemlig først termin i midten af august, og de sagde at de kun lavede pks hver tirsdag, så tænker lidt på om jeg skal gå og være nervøs for om det pludseligt skal være akut indtil tirsdagen inden min termin.

For hun sagde nemlig også at jeg skulle holdes under opsyn, og kom der pludseligt for lidt f.vand, så skulle det være akut.

Forresten ved du hvorfor man har for lidt f.vand? Eller er der ikke rigtigt nogen forklaring på det?

For mig er det slet ikke en mulighed at være vågen under ks, jeg vil ærligtalt hellere tage en stor chance end at sige ja til at være vågen, og det accepterede lægen også, for hun sagde at det var bedre at jeg følte mig tryg, end at jeg følte det hele gik imod mig.

• #37   27. jul 2009 Frederic kom ud 11 dage før termin... De plejer at sige 14 dage før - så de er sikre på man ikke selv går i fødsel..

• #38   27. jul 2009 Linda B - Okay, takker. Så ved jeg nogen lunde hvornår jeg kan forvente de siger hun skal ud. Men skal der ind senere, så smider jeg lige en update på hvad de har sagt.

• #39   27. jul 2009 Mia F... Ingen årsag... og ang det med vandmængden tror jeg ikke der findes nogen egentlig forklaring hvorfor...

• #40   27. jul 2009 Linda - Okay, øv bøv. Det kunne ellers havde været rart at vide hvad der er gået galt.

• #41   27. jul 2009 Så er jeg vendhjemt igen. Jeg har slet ikke for lidt fostervand, ligger bare i den meget lave ende af skalaen, hvis man kan kalde det, det.

Lille pigen vejer 2650 g, så hun er heller ikke meget undervægtig, men hun er heller ikke nogen stor baby. Det bliver et pks d. 4/8, så det vil sige på næste tirsdag, og det bliver under fuld narkose.

Han kunne ikke sige hvorfor jeg havde lidt fostervand, men da det normalt er et tegn på at der er noget galt, bliver jeg holdt under opsyn. Men der skulle ikke være noget galt med hende, for det hele ser fint ud.

Hendes hjertelyd er fin, og skal der ind til strimmel igen på fredag.
    Mandag skal jeg så derind og have oplysninger omkring ks, og havde taget blodprøve. Og tirsdag skal det så foregå, så det hele er pludseligt kommet meget tæt på.

Er ret nervøs for det hele, men håber på det bedste og faderen er rigtig hjælpsom og støttende.

• #42   27. jul 2009 det skal nok gå...

Sådan havde vi det også... Kan huske vi lå fredag aften og sagde: hold da op, dette er vores sidste weekend som 'kun' os... alt blev tjekket 400 gange. tror tasken til ham blev endevendt 300 gange. Den sidste nat kunne jeg slet ikke sove. for vidste at i morgen skete det. den morgen stod den på at tage de sidste mavebilleder - pakke tasken IGEN..

• #43   28. jul 2009 Du skal bare skrive hvis du har spørgsmål og er et eller andet sted glad for at høre det er pks smiley Det skal nok gå alt sammen og det er ikke så slemt igen smiley

• #44   28. jul 2009 Linda - Puha ja, tror gerne på i har været spændte, og du ikke har kunne sove natten op til. Jeg har været vågen 1000 gange i nat, og bare spekuleret over at det allerede er på tirsdag.

Det er godt nok lidt syrealistisk at man sådan kan sætte dato på hvornår man præcis bliver mor. ;o)

Sigrids mor - Tusind takk, skal nok skrive hvis jeg kommer på nogle spørgsmål. Lige nu er jeg nok gået lidt i baglås, for en ting er at acceptere at det skal ske ved pks, en anden ting er virkelig når man får dato på hvornår det skal ske.

Ja selvfølgelig skal det nok gå, glæder mig bare så forfærdeligt meget til at vågne op og det hele er overstået.

Kommentér på:
Ang. vending af foster.

Annonce