{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

gravid igen {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger er jeg gået hen og blevet gravid igen.
min forlovet er ikke vildt begejstret for det, men er ved at acceptere det, men har lige et spørgsmål. Vi diskuterede en abort frem og tilbage, men da jeg fik afvide for 2år siden ca at jeg kan have meget svært ved at blive gravid, er jeg meget imod abort, også selvom jeg fik en søn i novnember i 08. Men er det så forkert af mig at sige at jeg vil beholde det???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gravid igen
  • #1   1. jun 2009 Jeg har stået i samme situation som dig, og min forlovede var heller ikke begejstret for det... valgte til sidst at få en abort selvom jeg ikke var meget for det... men jeg var smatidig også rigtig meget i tvivl om jeg sku beholde den, og så længe jeg havde den tvivl så synes jeg det var bedst at få en abort, for hva så hvis jeg valgte og beholde den, og så jeg så fortrød? så var der jo ikk så meget og gøre + vores økonomien holder ikke til en mere lige nu, og der var så mange ting der var imod det... og jeg er glad for jeg tog den beslutning, men den er rigtig svær, og det var ikke noget jeg var særlig glad for...
    Men ja, lyt til dig selv, og gør hvad du føler for, det er sådan set det eneste man kan gøre...


  • #2   1. jun 2009 det er jo kun dig selv der kan svare på det, men jeg synes ikke det er forkert af dig, og der er efter min mening aldrig nogen der skal presse andre til en abort.

    jeg ville personligt aldrig selv kunne få en abort, uanset hvad faderens holdning så måtte være


  • #3   1. jun 2009 Nej, det er ikke forkert at dig at sige du gerne vil beholde det.
    Hvis du har fået afvide at du kan have svært ved at blive gravid, så gør det jo det svære at tage en abort.
    Jeg synes du skal gøre hvad du føler bedst for.


  • #4   1. jun 2009 jeg føler selv at jeg vil fortryde hvis jeg valgte en abort.. ved godt min søn kun er 7måneder gammel nu, og det er bla, det der bekymre min kæreste.. men skal jeg følge mit hjerte så vil jeg beholde den lille nye..
    men ville bare høre andres meninger, om jeg var en dum kælling så


  • #5   2. jun 2009 syntes i skal snakke godt sammen om det .

    Også synets jeg i skal veje for og imod... jeg vil mene at far' os har en mening og noget og skulle ha' sagt..
    for hvis man nu vælger dette barn og far smutter eller noget. han skal jo os ha' overskud til barnet såvel som hun skal... vil mene han os bestemmer der !


  • #6   2. jun 2009 altså jeg synes i skal være ening og hvis han ik ønsker barnet så har han jo desværre ik alt at skulle have sagt du står jo med det endelig valgt..
    men men men jeg har poc. eller hvad det nu hedder og jeg har 2 børn så tror ik altid man skal tro på lægernes dianose.


  • #7   2. jun 2009 samme situation her.. eller næsten da.. har også svært ved at få børn pga pco. vi fik klara jan. 08, og jeg var gravid igen i august. vi synes også, det var en anelse tæt, men nu var den der, så var det jo egentlig bare fedt. optimelt ville vi gerne have haft to år mellem børnene, men man kan jo ikk altid bestemme selv.. nu har vi jo så to små børn:-) -og ja, det bliver nok hårdt, men de kommer jo til at få så stor glæde af hinanden..

  • #8   2. jun 2009 Jeg har selv et barn fra November 2008. Jeg må indrømme at hvis jeg skulle gå hen og blive gravid nu, så ville jeg uden tvivl få en abort. Jeg ville slet ikke føle glæde ved at være gravid. Personligt ville jeg ikke synes det ville være lykken med 2 så små børn. Jeg ville også tænke egoistisk mht parforholdet, som nok ville blive sat meget til side med to små. Men nu skal det også li siges at jeg har meget nemt ved at blive gravid. Jeg blev gravid første gang vi prøvede. Men det er absolute ikke en beslutning man skal træffe på baggrund af hvad andre synes og mener.
    Følg dit hjerte...


  • #9   2. jun 2009 Christina D: Synes det er en lidt useriøs holdning at have, at det er kvinden der i sidste ende bestemmer. Ja det er jo selvfølgelig hende der bære barnet, så manden kan jo intet gøre hvis hun vælger at beholde barnet, men jeg synes også man skal tage mandens følelser og mening seriøst. Det er jo ikke super fedt at få et barn med det hængende baghovedet at faren egentlig ønskede det blev en abort:-(

  • #10   2. jun 2009 hvis du er sikker på at du vil fortryde, ville jeg helt 100% beholde barnet, jeg tror aldrig du vil tilgive din kæreste, hvis du går og fortryder at han har "været skyld i" at du mistede dit barn

  • #11   2. jun 2009 jeg er mere forundret over hvem det fjollerhoved er der har fortalt du har svært ved at blive gravid er.... hvis du er blevet gravid 2 gange på mindre end 2 år må du da have rimeligt nemt ved det !!!

    problemet med barn contra abort er det vist kun din mand og dig der kan løse og mit eneste råd er altså at snakke alle løsninger godt igennem - hans følelser og meninger omkring emnet er jo ikke mindre værd end dine - så I må finde en fair løsning - hvor han i det mindste fornemmer at han er blevet hørt og forstået også selvom du er uenig og bestemmer at du vil have barnet.


  • #12   2. jun 2009 samme situation her...er i uge 37.og har en datter på 13 mdr..men ville ikke kunne bære at få en abort..men fik også alt den støtte fra min forlovet og vi har snakket utrolig meget om det..da det nok bliver møg hårdt de næste par år.ss.
    Men synes I skal snakke om det(Da der er både for og imod) og lyt til det du føler er rigtigt...held og lykke.


Kommentér på:
gravid igen

Annonce