1.695 visninger
|
Oprettet:
Hjæææælp igangsættelse... {{forumTopicSubject}}
Hej piger...
Er en af de heldige der ligner michelin manden pga vand i kroppen...
Går nu til akupunktur mod det og har det ikke hjulpet på onsdag til sidste nåle-session bliver der sat en dato for igangsættelse af Prinsessen...
Er nu i uge 36 og vil så nå frem til uge 37 så det er som sådan ikke det der gør mig nervøs.
Men har lige læst lidt om hvordan man bliver igangsat der står dog intet om hvorvidt det er som en normal fødsel eller om det gør mere eller mindre ondt...
Vil gerne høre fra nogen der har prøvet det og hvordan de synes det var...
KH Katrine
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
men jeg tror det gør lige så ondt som hvis man selv gik igang...
jeg fik taget mit vand dengang jeg skulle føde og det gør ondt...
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 384
hvorfor skal du sættes igang allerede i uge 37???
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
apr 2008
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 302
jan 2009
apr 2008
jan 2009
men så igen sådan som jeg har det så vil jeg også snart gøre hvad som helst for at få det bedre...
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
Jeg blev sat i gang med ve-drop , mit vand var gået og jeg ventede på veeer, jeg ventede at vente på dem så længe man må.. desværre kom de ikke og jeg skulle have lagt drop.. Nu er det den eneste gang jeg har født, men jeg kan sige dig, veerne kom bang bang bang , fra første ve til anden ve startede var der 3 min ... og som jeg husker det var der næsten ingen pauser senere .. ja det gør ondt, men helt ærlig, jeg vil hellere føde end at være gravid :P! pga komplikationer, og de er der endne (7uger siden jeg fødte) og ja jeg syntes selv jeg har mere ondt nu end da jeg fødte, dor en fødsel er jo ikke helt på ubestemt tid og konstant smerte, det er de smerter jeg har nu.
min mor, moster og stedmor har alle 3 prøvet at blive sat igang og selv gå i fødsel.. min stedmor havde advaret mig om at ve-drop var frygteligt og at verene bare kom bang bang bang og var meget kraftigere end hvis de selv kommer .. min mor syntes os ve-drop var værst.. kan ikke huske hvordan min moster blev sat igang..
Nu blev det langt (sorry), men lige en sidste ting, nu skal du ikke blive skræmt over mine svar (: - for helt ærligt - jeg kan ikke rigtig huske smerterne og når jeg tænker på fødslen er det som en flue på vågen, jeg ser de ting der skete, jeg ser dem ikke som fra min synsvinkel af , jeg ser på mig selv, hvis du forstår .. og jeg vil hellere igennem en igangsættelse end en graviditet. og ja man skal lige sluge den når man skal sættes igang, da en fødsel er en naturlig ting havde jeg ikke tænkt på ve-drop osv..
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
jeg blev sat i gang fordi jeg var 42+0 og jeg tror at det foregår ligesom hvis du selv gik i gang. Hvis din hjerne ikke udløser det stof der skal give dig veer, må de jo give dig det kunstigt.
Så Katrine, du får bare lagt en pille op så du begynder at få veer og når du får veer og de bliver kraftigere og kraftigere som ved normal fødsel skal de jo ikke gøre andet
men du skal ikke være bange for at blive sat i gang, det er bare ligesom en normal fødsel -bare at det er dem der bestemmer hvnornår du skal have veer -det er bare det
jun 2008
Er bare glad for at det endte med at jeg skulle sættes i gang så jeg var der hele tiden med de der bånd om maven så de fulgte mine veer og hendes hjertelyd
jun 2008
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
jan 2009
Må sige de både har beroliget mig og gjort mig urolig hvis man kan sige det.... Ved ikke hvad det er der gør mig nervøs, måske det ve-drop der, men må jo tage det som en oplevelse...
KH Katrine
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
jeg har hørt at de veer man får ved at blive sat igang gør mere ondt, end alm veer.
når man skal sættes igang, skal man have tålmodighed, for der kan gå op til 5 dage, hvis der gør det, får man ks, det var det jeg fik afivde, da jeg skulle sættes igang....
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jeg var os nervøs men det gik alt sammen og tog kun lidt over 6 timer fra første ve
jan 2009
VAr til snak med lægen i torsdags hvor hun bestemte sig for at lave en hindeløsning på mig og har fået en tid mandag morgen til igangsættelse hvis der ikke er sket noget her i weekenden....
Kryds fingre for mig.... ;o/
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
jan 2009
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
jeg fik s-drop under fødslen (også kendt som ve-drop)...
for mine veer gjorde ikk nok arbejde alene...
Hjæææælp igangsættelse...