{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

En der har stået i samme situation? {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg har en søn på 4 mdr, og har lige fundet ud af for en uge siden at jeg er gravid igen, og hvis lægen har regnet rigtig er jeg ca 10 uger henne, men det jeg egentlig vil frem til er at jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre?
ved ikke om jeg vil kunne få en abort pga. måske fortrydelsen bagefter, eller dårlig samvittighed osv, og samtidig ved jeg ikke hvor smart det er at beholde den, da jeg sku starte på skole efter sommerferien, og min søn stadig kun er 4 mdr, om det ikke vil blive for hårdt...
Min kæreste er ikke til ret meget hjælp da han fyrede den af at "du ska da BARE ha' en abort så", og i mine øjne er det da ikke BARE og få en abort... for hva så med bagefter, hvordan har jeg det selv, hvad med i forhold til min søn, og min kæreste og det hele...
Er bare så forvirret, og er helt på bar bund, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...
Håber der er nogen der kan hjælpe lidt eller få mig til at se lidt lysere på situationen, for det er ikke noget særligt nemt valg og stå med...

Mange kram fra mig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En der har stået i samme situation?
  • #1   28. jan 2009 uha det er ikke nemt , uanset hvilken vej du vælger....

det er helt sikkert svært at stå med to børn med blot 14 mrd i mellem - især hvis din kæreste ikke er helt stemt for det men det er også møgsvært at få en abort.

jeg håber du har nogen tæt på , som kender dig og jeres resourser og kan vejlede dig lidt, ikke tage valget for dig for det er kun dig og din kæreste der kan - men måske hjælpe dig til at se mulighederne og fremtidsperspektiverne i begge muligheder.

mvh

bonnie

• #2   28. jan 2009 det er jeg nemlig også selv, og havde aldrig troet at jeg skulle stå i den her situation, og har prøvet og snakke med min kæreste om hvor svært det er at sku tage den beslutning, og jeg spurgte ham så om hvordan han ville have det hvis jeg valgte og beholde den, og så sagde han at det synes han var lidt egoistisk af mig, og han har den holdning at man først knytter sig til den når man kan mærke den, og har prøver på at forklare ham hvor meget jeg sikkert kommer til og kæmpe med det prykisk for alle jeg kender der har fået en abort, det har ramt dem psykisk, og at fra det øjeblik jeg fandt ud af at jeg var gravid der har jeg allerede knyttet mig til den, men det forstår han jo ikke, og han ka heller ikke forstå hvorfor det er så svært for mig og beslutte det og ja... det er simpelthen så herre svært...

• #3   28. jan 2009 og jeg har også vendt og drejet det, hvis jeg beholder den, så får den og min søn jo så meget ud af hinanden fordi der ikke er så meget forskel på dem aldersmæssigt, og tror også man mindsker den jalousi der kan forekomme...

men så igen kommer jeg også til og tænke på, hva så hvis jeg har været oppe næsten hele natten kan jeg så være der helt for min søn som han har brug for osv...

• #4   28. jan 2009 jeg vi likke råde dig til hverken det ene eller andet valg, men vil fortælle dig at der 14mrd imellem mig og min bror, og at min mor klarede det rigtig godt. Det kan godt være rigtig svært med to børn på næsten samme alder, men jeg vil mene at det måske ikke er så svært når de hra nogenlunde samme alder. Man skal have overskud til begge da de hver især har hvert deres behov, men kan man det, så er det da i orden.

p.s, jeg er også selv imod abort, men respekt til dem der gør de af gode grunde.. jeg havde selv valgt at beholde, og gør du det vil jeg bakke dig op. Vælger du den anden løsning, er dte da også i orden, du tænker på dit barns bedste. smiley

• #5   28. jan 2009 jeg sys det er egoistisk af ham at sige det. Han har jo fået sin del af fornøjelsen, så hvorfor skulle det være hans problem? Ja, sorry, men lyder som om han er ligeglad og giver "problemet" videre til dig. Har ondt af dig at stå i denne situation..
    håber du finder den bedste løsning..

• #6   28. jan 2009 ja nemlig, og han vidste hvor stor chancen var for at jeg kunne blive gravid efter jeg havde født... og det gør mig simpelthen så trist, at han ikke er mere forstående, og kan sige at lige meget hvad jeg vælger så vil han bakke mig op om det, men sådan er han desværre ikke... og jeg føler også at jeg står med det helt alene, fordi han ikke rigtig kan sætte sig ind i det eller i det mindste prøve og sætte sig ind i hvordan det er...

• #7   28. jan 2009 lyder som om han er lidt ligeglad med det hele.. æv.. hvis han er glad for jeres barn, mon ikke han bliver lige så lykkelig for en til? har i sammen overvejet at få et barn til? for man kan jo sige meget til det, men hvis man er indstillet på at få et barn til, så ligger muligheden der jo nu.. Jeg tror du vil være verdens bedste mor, selvom du har to tæt på hinanden og hvor meget folk så end siger, er det jo dit valg. jeg har selv overvejet at få en til tæt op af iben, men jeg har vlagt fra af mange grunde, personlige og intet og gære med dine problemstillinger, men var jeg blevet gravid ville jeg da klart beholde. Det er jo den største gave man kan få nogensinde..
    du skal tænke over det, men har du lyst skal du gøre det. Det er ekstremt hårdt, men det er det også selvom man kun har en..

• #8   28. jan 2009 Puha, jeg fik en abort da min datter var 5 måneder gammel. Det er en svær situation du er kommet i.

Jeg fortryder ikke mit valg, da jeg tænkte at min datter lige ville nå at fylde 1 år, og jeg synes det var for tidligt for hende at blive søster, da hun ikke ville kunne forstå hvorfor jeg ikke lige havde tid til hende, fordi jeg skulle amme osv..

Men når du er i tvivl om dit valg, så skal du tænke dig rigtig godt og grundigt om.. En abort er svær at komme igennem psykisk hvis man ikke er 100% klar på at det er det man vil.. Så hvis du ønsker barnet bare en lille smule, så synes jeg helt klart at du skal beholde det smiley

• #9   28. jan 2009 hej min eks far til barnet tvang mig 1 gang til at få abort og var rigtig ked af det .. 2 gang har jeg ikke andet end bøvl med den mand har så lige født det jeg vil ind på uanset hvad han gør og siger så gør hvad du føler og hør ikke på nogen andre så ved du også selv om det er det rigtige smiley
    held og lykke =D

• #10   28. jan 2009 Jjeg ved ikke hvad jeg ville have gjort.. men sender dig et stort kram og håber det hele løser sig for jer..

• #11   28. jan 2009 godo ord diana.. en krammer herfra også smiley

• #12   28. jan 2009 det kan din kæreste altså ikke være bekendt! giv ham et spark i røven fra mig, og sig at det sq er en fælles beslutning i skal tage, vende og dreje , og at man er 2 til at lave en baby..

• #13   28. jan 2009 som maiken siger, man er 2 om at lave et lille væsen. personlig har jeg selv fået en abort for nogen år siden og jeg ville aldrig vælge den vej igen. nu er jeg så gravid med mit andet barn og der bliver 13 måneder imellem de 2 og jeg ved at det nok skal gå, bare man tænker positivt. men jeg kan råde dig til at følge dit hjerte og få snakket det hele igennem og overveje begge valg nøje.

• #14   28. jan 2009 Uha ja, den er svær... især hvis din kæreste har den holdning... Min mor blev gravid da njeg var 6 måneder, og det var et uheld, da mor og far ikke ville have flere børn. Det valgte så at beholde, og fandt så ud af senere at de ventede tvillinger smiley Så der er 15 måneder mellem mig og mine tvillingebrødre, og jeg er virkelig gladfor at vi har været så tæt,og min mor sagde at det ikke var så hårdt som hun frygtede... Så der er både fordele og ulemper, men synes ikke du skal lade dig presse af din kærestes holdning, men virkelig få det snakket igennem...

• #15   28. jan 2009 er ude i det samme som dig *s* men har valgt at beholde det smiley har en dreng på 4 en datter på 20 månder og en søn på 6 månder og er i uge 14 nu..og fortryder ikke er også imod abort:P

• #16   28. jan 2009 Renate: Hold da op, de kommer godt nok hurtig efter hinanden, er det ikke hårdt med tre småbørn og en mere på vej? Tager virkelig hatten af for dig! Det er flot af jer! smiley

• #17   29. jan 2009 kunne ikke sige det bedre henriette..!

Kommentér på:
En der har stået i samme situation?

Annonce