{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Fodtøj til vinter {{forumTopicSubject}}

Har lige brug for et råd fra jer andre mødre.

Jeg har set man kan få "vintergummistøvler", som er en gummistøvle med for og tænker på at købe et par til vores snart 3-årige. Er de varme nok til, at man kan bruge dem istedet for rigtige vinterstøvler, eller skal man have begge dele?
Synes jo de er rigtig fine til børnehaven og legeplads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodtøj til vinter
  • #2   23. nov 2014 Mener I ikke termostøvler (gummistøvler med foer?)

    Herhjemme har de et par læder støvler med uldfoer og et par skofus termostøvler....
    Personligt ville jeg ikke nøjes med termostøvler, de er jo tungere og langt mere kluntet


  • #3   23. nov 2014 Man skal altid købt et par rigtige vinterstøvler, og gerne med Gore-tex. Termo-gummistøvler og gummistøvler generelt er ikke fodtøj der skal bruges som primært fodtøj, de er kun til reserve.


  • #4   23. nov 2014 Vi køber begge dele så. Men tænkte som sagt bare, at det var godt til f.eks legeplads og dagene i børnehave. Og så køber jeg et par gode vinterstøvler til at gå længere ture i.

  • #5   24. nov 2014 Nu ved jeg godt at de fleste børnehaver ikke vil hjælpe børn med at få støvler på, og derfor kræver de faktisk at børnene kommer i de skrækkelige termostøvler, men hvis man er heldig at de ikke gør, så giv dem endelig godt fodtøj på.


  • Lena P
    Lena P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #6   27. nov 2014 Vi har begge dele, men jeg vil aldrig købe det syntetiske fodtøj, som fleks Skofus eller Viking termostøvler. De er overhovedet ikke åndbare!
    Vi har de sidste tre vintre købt Bisgaard vinter gummistøvler, som ekstra, ved siden af læderstøvler med Goretex. Bisgaard støvlerne er natur gummi og med ren uld foer. De er bar SÅ lækre! Prisen er 350 kr. Vi købte i Salling og de sælges i mange net butikker. Skoringen eller lign butikker fører dem desværre ikke


  • Lena P
    Lena P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 20
  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #8   28. nov 2014 gore tex er fluorstoffer som er temmelig godt at undgå og det er rystede at det overhovedet er lovligt. vi har rap tex som vi er meget glade for., og det er uden skadelige stoffer smiley jeg har ikke tænkt mig at købe termostøver til min datter, de sidder ikke så godt på fusserne, men hvis man gerne vil have nogen er det en god ide at bruge dem mindst muligt smiley

  • #9   28. nov 2014 Lena: Vintergummistøvler er de åndbare?

  • #10   28. nov 2014 Gummistøvler er aldrig åndbare uanset om det er rigtig gummi eller plastik. Det med Gore-tex'en har jeg aldrig hørt om.

  • #11   28. nov 2014 Annemette: præcis det jeg tænker og derfor jeg spurgte smiley

  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #12   28. nov 2014 nej det er ikke noget alle ved, med mindre man går op i den slags smiley fluorstoffer er i de fleste vandtætte ting, flyverdragter, regntøj, sko, mad emballage osv. og det er møg giftigt. og kan da heldigvis undgås med lidt forarbejde inden man shopper smiley

  • Lena P
    Lena P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 20
    #13   29. nov 2014 Bisgaard støvler er klart dem, Freyas fødder er tørre og varme i. Hun havde rigtig klamme fødder i plastik støvler fra Skofus.
    Jeg har ikke beviser for åndbarhed, men natur gummi og uldfoer er det der fungerer bedst efter min mening. De er ovenikøbet smarte og lækre smiley


  • #14   29. nov 2014 m J: Jeg synes bare jeg burde have hørt det, da jeg er uddannet i skobutik. Men det kan da være det er noget der er kommer frem i lyset efter jeg færdiggjorde min uddannelse. Eller også er det bare fordi det ingen betydning har når huden aldrig kommer i berøring med membranen.

    Lena P: Det kan også være Skofus havde en forkert pasform til hende, det kan give kolde og klamme fødder smiley


  • M
    M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 35
    #15   30. nov 2014 det er ikke normal viden i skobutikker heller ej.. det er desværre en viden man selv må søge. hvis du googler lidt kan du finde noget om det smiley

  • #16   30. nov 2014 De fleste ekspedienter i butikker, ved jo heller ikke at posen med havregryn er foret med flour, men derfor er det der stadig!

    Jeg kan ikke rigtigt se formålet med termostøvlerne. De er kun overgangsstøvler.

    Jeg har købt et par primigi-støvler på udsalg til Vito i år smiley


Kommentér på:
Fodtøj til vinter

Annonce