6.093 visninger
|
Oprettet:
Akut hjælp, spist aske {{forumTopicSubject}}
Hjælp.. Nogen der ved hvor farligt det er for en 1 årig og en 3 årig at spise cigaret aske ? En meget uansvarlig faster har efterladt et askebæger fyldt med aske og skodder på altanen hvor den store kunne nå det og hun har taget det og fodret lillesøster mens mor var inde på børneværelset i 2 min (kan høre dem hele tiden) tror ikke de har spist skodder men de var smurt ind i aske (vaskede dem straks) og den store siger at lillesøster har spist af det..
Sidder i kø til 1813 men jo 20 min ventetid så tænkte nogen måske havde erfaring ???
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
mar 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 316
mar 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 316
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
1989: Det har jeg også forklaret hende, men da vi er ikke rygere er det jo ikke noget vi normalt har stående, det er kun fordi faster har efterladt et askebæger jeg ikke havde set
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Godt det ikke var noget helt alvorligt
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Thea spiste en gang kul og træaske fra brændeovnen, er jeg så uansvarlig at ha en brændeovn?
Nå men intet skete i hvert fald
aug 2011
Kul og træaske er jo ikke potentielt livsfarligt...
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
aug 2011
Så altanen er ikke farligere end deres værelse hvor der jo også er vinduer.. Men kan godt se at altanen er langt værre end at stille noget de kan dø af at spise
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Og havde min 3 årige gjort sådan noget, havde HUN fået en skideballe, for hun ved godt, at det må man IKKE røre ved..
aug 2011
Og så bliver jeg altså noget negativ når man ud af det blå antager (for man spørger ikke pænt eller noget, men konkludere blot) at jeg da selvfølgelig er komplet uansvarlig og lader mine børn lege et sted hvor de ikke er i sikkerhed.. Ikke kun her men også på en anden side hvor jeg spurgte.. Og derfor må jeg ikke være ked af det og urolig fordi mine børn har indtaget noget der faktisk potentielt kan gøre dem mega syge eller slå dem ihjel, for det er jo langt farligere at de i 5 min leger på et komplet sikkert sted, hvor mor er max 40 meter væk og kan høre dem konstant..
Og da vi ikke ryger selv og mine børn altså ikke får lov at omgåes fyldte askebægre til hverdag så kan min 3 årlige ikke vide det er farligt og derfor skal hun da selvfølgelig ikke skældes ud.. Men forklares at det er farligt og at det må man ikke
aug 2011
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Så hvis man laver en fejl er man dybt uansvarlig?
Faster gjorde det jo helt sikkert ikke med vilje.
Det er fint du reagerer og under søger om det kan være farligt.
Men du må ikke være sur på deres/din faster!
I sidste uge opdagede Sophia hvordan man graver kartofler op.
-så da jeg kom ud havde hun munden fyldt med rå kartofler og jord:-P
Aaaad,
Jeg mener bare de gør nogle fjollede ting, og man laver ikke samme fejl 2 gange.
aug 2011
Men selve handlingen var uansvarlig.. Men husk også indlægget jo er skrevet halvvejs i panik
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Hvis der er et askebæger bruger folk det, det er dit askebæger og dermed dig der er ansvarlig for at tømme eller be folk om det... Jeg tømmer sku ikk askebæger inden jeg går hvis det stod fremme.
Det var da pisse uheldigt men tag dog noget ansvar selv også det er dit hjem jo, ellers må du jo forbyde rygning i dit hjem.
aug 2011
Sjovt nok forstår min svigerinde mig godt og var ked af det og tilbød selv ikke at ryge her mere.. Jeg har sagt at rygning på altanen er ok men at jeg helst ser askebægeret tømt hver gang
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Godt at hun er forstående, og håber hun husker at tømme det selv. Flot af hende, at hun tilbyder helt at lade være med at ryge i dit hjem.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Kan sagtens forstå du lader dem være der- gjorde min søster også med min niece, samt flere jeg kender der bor derude
Min datter har også spist skod i dp, og dp moderen anede ikke hva hn skulle gøre og ringede mig hjem. Så jeg kunne tage hende på skadestuen.
Der gav de kul, og bad mig give masse mælk...
Der skete ikke andet..
Hvordan reagerede dine unger På det ?
aug 2011
Og ja risikoen for at de kan falde ud er lige så lille som hvis de er på værelset.. Men måske jeg ikke bør lade dem sove alene mere, den store stod nemlig på hoved ud af sin halv høje seng her til aften.. Hun troede hun kunne flyve over til lillesøster ved hjælp af en ballon.. Det kunne hun ikke
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Dejligt der ikke skete noget mere
Og det.er.jo desværre noget der kan ske, kan godt forstå din frustration og dit."udbrud" i kampens hede
Akut hjælp, spist aske