{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Hjælp- store soveproblemer efter ferie {{forumTopicSubject}}

Vi er simpelthen ved at få grå hår herhjemme og kan snart ikke mere pga søvnmangel, det er ski værre end at have en nyfødt..
Vi har lige været 14 dage i Florida, hvilket begge børn tog godt, efter 2 dage havde de tilpasset sig den nye tid og sov fint.. da vi kom hjem tog det 3 dages tid så havde den store vent sig tilbage, men den lille, hun kan slet ikke finde ud af det..
Hun bliver puttet ved 20.30 tiden og normalt sov hun så indtil ca 8, afbrudt af "jeg har tabt min sut opvågninger" og for det meste en enkelte flaske hvor hun sov igen lige efter..
Men nu der falder hun fint i søvn, men hun vågner efter 2-3 timer og kan/vil ikke sove igen før efter 3-4 timer, hun skriger som en sindssyg og karter rundt hvis man ligger hende, og til sidst må jeg ligge mig og blidt sørge for at hun ikke rejser sig og ikke spytter sutten ud og efter 30 min tid sover hun så (men virker først efter ca 3 timer vågne, gør jeg det straks sover hun 10-15 min og så kan jeg starte forfra)..
HUn er 11,5 måned, og har været ekstremt forkølet med høj feber de første dage (nu kun forkølet) og hun har på ferien lært at rejse sig selv op og er lige begyndt at kravle sådan rigtig, og hun har tydeligvis meget uro i kroppen når hun ligges, lidt som om den lever sit eget liv og ikke vil blive i ro..
Tænker selv det er en blanding af tidsændring, uro i kroppen pga de nye ting og så forkølelsen.. men hvordan pokker får man vendt det ? pt sover hun kun 6-7 timer om natten og så 2 lure af ca 2 timer, så hun får jo slet ikke nok søvn, hun plejede at sove 11-12 timer + 1-2 lure af ca 2 timer..
Har prøvet at tage hende tidligt op (sur, træt og uoplagt barn) og begrænse hendes lure og har også prøvet at lade hende sove igennem så hun ikke var overtræt.. har prøvet at trække puttetiden og at sørge for at hendes lur lå tidligt så hun var godt træt inden putning, men intet af det har hjulpet..
Eneste fremskridt er at hun nu er vågen 22.30/23- 2/3 hvor det de første 3 dage var 00.30-4/5.. men da manden skal op på arbejde og den store står op kl 8 synes jeg stadig jeg mangler min søvn..
Vi har måtte flytte hende ind til os for at hun ikke vækker storesøster..
HJÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp- store soveproblemer efter ferie
  • #1   13. maj 2014 Afsted til ørelægen. At hun ikke vil ligge kan være tegn på at der er væske i mellemøret, især når hun er forkølet.

• #2   13. maj 2014 Hun har været til lægen, der siger at ørene er fine, intet at komme efter, men at de dog godt kunne få lidt ondt alligevel hvis næsen er meget stoppet.. hun sover dog fint om dagen og når hun først sover

• #3   13. maj 2014 En almindelig læge måler ikke trykket/væske i mellemøret. De kigger blot om trommehinden er rød.
    Ville klart afstedkommer til ørelægen. Kræver jo ingen henvisning.
    Min dreng på 7 mrd har haft to mellemørebetændelser og har ny væske i Ørene:-/

• #4   13. maj 2014 tror også det bliver løsning hvis der ikke er snarlig ændring

• #5   13. maj 2014 Tigerspring tænker jeg. Det kan blive et helvede når de når et af de sidste spring.

• #6   13. maj 2014 Min datter fik målt tryk i øret ved praktiserende læge, så det kan de nu godt smiley

• #7   14. maj 2014 Min læge kan også tjekke trykket i øret, men vi har prøvet at lægen siger der ikke er noget og for et par timer senere at være ved ørelægen med møb og meget væske i mellemøret.
    SÅ mit råd er at komme til ørelæge meget snart for at udelukke det

• #8   14. maj 2014 Men ved væske/smerter i øret burde det så ikke være hver gang hun ligger ned ? altså jeg mener så burde hun vel ikke sove uden problemer til middag og de første par timer efter hun puttes eller ?
    Hun sover også ok når først hun "overgiver" sig..
    I går blev hun lagt 21.30 og sov til 23.30, derefter vågen til ca 02 og så sov hun uden en eneste opvågning (hun vågner normalt 1 gang for mad og 1-2 gange for sut) indtil jeg vækkede hende ved 9 tiden.. og nu er hun så lige lagt til en lur

• #9   14. maj 2014 Nej det ingen garanti
    Jeg har tre ørebørn, og ingen af dem har noget normalt. .vi bruger ørelægen i højhuset i Bagsværd.

• #10   15. maj 2014 Vi har lige haft en periode på godt 4 uger hvor Emma ikke ville i seng og græd som pisket når det var senge tid.

Så vi rykkede hendes seng ind i vores sovevær, også blev h un puttet i egen seng hvor jeg lod som om jeg osse skulle sove og gik så når hun sov,

Men hun vågende mange gange om natten og var panisk næsten selv om hun lå helt op af mig,

Så efter 4 uger rykket vi hende ind på eget værelse også nu læser vi bøger eller synger også far hun noget vand også sidder jeg holder hende i hånden til hun sover nu går det meget og det tager ca 15-20 putte så det ikk galt og hun sover hele natten igennem,

Vi vælgte osse og slippe middags luren så hun godt træt til aften og blir puttet ved 18:30-19 tiden.

Hun er forresten osse noget ældre hun er 3 .år.

Men oppe i børnehaven var der en pædago der sagde børn bruger 14 dage 3 uger når de skal tilvende sig til en anden rytme.

Så ud fra det jeg læser så har i ikk en fast putte tid?
    Prøv lave en periode på 3 uger med fast putte tid og fast rutine op til putning ,
    Og jeres lille kan jo ik undvære middags lur, men osse her med fast middags lur tid .

Fx middag lur mellen 12-12:30 og så op efter et par timer vis han selv vågner.

Det har hjulpen meget på Emma at det hele køre i fast rutine her hvertfald .

Og husk det tager tid og vænne sig til en ny rutine ,

Vi har under Emma s seng 7 disnye bøger for hæve hovde gæret og det har hun haft fra spæd af måde for hjælpe med vejrtrækningen men osse for hun tit er forkølet det hjælper vis det trykker nogen steder.

• #11   17. maj 2014 Mor til Emma: Jo vi har nu ret faste puttetider.. den store bliver puttet ca 19.30 (kan variere +- 10 min men ellers kun rykket ved specielle lejligheder.. når hun er puttet laver jeg vælling klar og giver den lille ren ble og nattøj på og så får hun sin vælling og bliver derefter puttet..

Kommentér på:
Hjælp- store soveproblemer efter ferie

Annonce