{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Frustreret-søn-skolestart {{forumTopicSubject}}

Min søn skal starte i skole efter sommerferien..måske..
Han har altid været bagud i sprog, men er kommet helt efter det, så nu er det bare vane at han udtaler nogle ord forkert, og det er vi så ved at vænne ham fra.
Og det har været en kamp at få lært ord rigtigt, men nu skulle det være på plads.

Men farver har han meget meget svært ved, han kan godt tælle lidt, men kan ikke genkende tal endnu, og han har lært at stave sit navn, men alfabet og andre bogstaver kan han ikke endnu, og figurer halter også lidt, men ikke så slemt.

Så nu trækker han pædagog lidt i land, og snakker udsættelse af skole, da han jo ikke er lige så hurtig og kan det hele, som de andre åbenbart kan.

Og det frustrerer mig meget. Han er en af de ældste og kan ikke det samme som alle de andre kan, og skal måske blive længere i bh hvis jeg går med til det..
Og det er sååå svært..

Vi kæmper på nu for at få gjort ham klar til sommer, men hvad nu hvis jeg sender ham i skole og han så ik kan følge med, får det svært og så blir drillet pga det??
Men hvad hvis han blir længere i bh, vil han så blive mærket af at være meget ældre end de andre, sige farvel til sine venner der tager i skole, og selv blive tilbage...og så evt blive drillet senere fordi han måtte blive længere tid i bh ???

Hvorfor kan han dog ikke de ting? hvad er der galt

Jeg tager fat i lægen nu her, og vil have tjekket om han er tal/ord/farveblind

Hvis man spørger hvor gammel han er ved han det ikke...og det er lige meget hvor og hvornår man spørger.. Han er lige blevet 6 år..

Pædagogen og os er enige om at han vil gerne lære, men fx 5 min efter han (for 20'ende gang) har fået af vide, at ha er 6 år, kan man spørge ham igen og han ved det ikke..
Det er som om han ikke lagrer det inde i hovedet, det samme med farver osv.. Det vil ikke hænge fast, og det undrer også pædagogen...

Hvor er det dog frustrerende at have et barn, der ikke bare følger "reglerne" og kan det samme som de andre

Han har haft talepædagog på, og vi øver både i bh og hjemme med ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frustreret-søn-skolestart
  • #2   18. mar 2014 Han kan sagtens side roligt og lytte til de voksne i bh, og skal de sidde og tegne, så gør han også...men tegne er normalt ikke noget han gider synderligt.
    Men han gør det, hvis de siger at nu skal de sidde lidt og tegne.

Så på den måde er han klar og også socialt....det er bare lige det andet der er problemet

• #3   18. mar 2014 Er det ikk lidt sent den bh kommer i gang ? Kunne en SPU test måske præcisere hvor han har sine udfordringer ?
    Jeg har selv sent min ældste datter i skole som den ældste, og hun blev i bh et år længere end "sin årgang" men for hende var det absolut den rette beslutning.

Jeg syns oss du skal spørge lidt ind til hvad bh vil tilbyde specielt i.f.t din søn hvis han skoleudsættes. M.h.t om han kan gøres skoleklar indenfor 4 mrd så vil jeg tro det vil være svært, alt efter hvad grunden til hans vanskeligheder er, og det syns jeg burde afklares og som mor ville jeg insistere på at PPR kom på banen , også for at forberede skolen på hvilken dreng de skal modtage og hvordan de hjælper ham bedst i.f.t læring.

• #4   18. mar 2014 Min den ældste syns VI også var lidt bagud...eller i hvert et meget mere "legebarn", så vi følte ikke han var klar MEN børnehaven mente bestemt han var...nå men han kom i skole og havde det faktisk lidt svært fagligt og det med at koncentrere sig, så de mente det var bedst han gik 0. om igen men pludselig ændret de mening og syns han var kommet "efter det". Det resulterede så i at han faktisk gik 1. Kl om....han var SÅ ked af det og græd...det var rigtig hårdt smiley men han var socialt godt med, så det kom han igennem og han er ikke blevet drillet men hvor ville jeg ønske vi havde fuldt vores mave fornemmelse, så han kunne gå et år ekstra i bh, i stedet for at føle sig stor, som børn jo gør når de skifter fra bh til skole, og få venner i klassen for så at skulle gå om smiley

• #5   31. mar 2014 Ppr har været på banen smiley

• #6   31. mar 2014 Vi øver farver, og han er blevet meget bedre til det.
    Og spiller vi noget med bogstaver vil han rigtig gerne skrive bogstavet, så måske manglede han bare lidt mere intens "træning" herhjemme også

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #7   2. apr 2014 Min søn er skole udsat. Normalt er det først den sommer han skal starte at de udsætter, for tænk nu hvis barnet bliver klar. Det synes jeg er noget fis. Så jeg fik lige et mor flip på skolen, så han blev skoleudsat i december. Det gav ro på.

Da vi så fik ny børnepsykolog, som så mente i juni at han godt ku starte i skole i august, ja så blev jeg sku negativ.
    Min søn har autistiske træk og kan ik klare al den omvælding. Så jeg stod fast og han fortsatte i Bh.

Idag for jeg besked om skoletilbud. Han skal have et speciel tilbud. Hvis de tilbyder ham inklusion i normal klasse takker jeg nej og beder dem komme med et bedre tilbud. Det har man jo heldigvis ret til ift. Loven smiley

Jeg mener du skal holde på det du mener er rigtigt smiley

Kommentér på:
Frustreret-søn-skolestart

Annonce