{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Mc L
Mc L
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13

Nyfødte og ondt i maven.? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen,

er blivet mor d.28.2 smiley

så nu spørger jeg lidt hjælp herinde, da jeg kan se at min lille søn har mavesmerter, hva kan man gøre for få det lidt væk el helt hehe.

har masseret maven og lavet cykel cirkler med benene. er der andet man kan gøre?

da det starter hver nat ved 00 tid så vare det 2-3 timer ca..
det sker også om dagen men ikk ret meget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyfødte og ondt i maven.?
  • #1   6. mar 2014 Evt prøv med lactulose hvis det er baby ikke kommer af med noget afføring og evt er stoppet?

• Mc L
    Mc L Tilmeldt:
    jul 2013

#2   6. mar 2014 nej afføring er ok, men mavekneb/kramper er problem

• Mc L
    Mc L Tilmeldt:
    jul 2013

#3   6. mar 2014 Har læst at sukkervand hjælper. Hvor meget skal man så give af gangen, 1ml eller?

• #4   7. mar 2014 Spiser han oftere end hver 3. Time så kan det være problemet, da maven aldrig får ro og hele tiden arbejder smiley

Du skriver ikke om det er et amme barn eller flaske barn.
    Jeg ville ikke begynde med lactose så længe der er afføring, og aldrig uden at have snakkede med lægen.

• #6   7. mar 2014 Kiropraktor?

• #7   7. mar 2014 Emma døjede osse med mave som spæd og lægen sagde at deres tarme ik var helt klar når de blev født og kunne give mavepine men

• Zitta
    Zitta Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #8   7. mar 2014 Her hjalp sukkervand og en tur ved kiropraktor. Håber at du finder ud af det smiley

• Mc L
    Mc L Tilmeldt:
    jul 2013

#9   7. mar 2014 Han spiser om dagen ofter end hver 3 time. Og jeg ammer
    han er hele. Tid sulten så.begynder han græde hehe.
    fik vide da jeg.fødte at de kan have problemer med maven.

• #10   7. mar 2014 Her spiste knægten hele tiden .amme dreng.
    Maven var simpelthen på overarbejde.
    Efter han har accepteret sutten 3 mrd gammel. Er det ikke så ofte han spiser.. og maven er meget bedere

• #11   8. mar 2014 Deres mave tarm skal lige have lov at til at starte op og andre er længere end det end andre...

Nogle får også det de kalder umodne tarme..

Dertil kan amme børn godt få hård mave og hvis du har spist noget stærkt - fiberrigt eller lign - kan det også give mavekneb...

• Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #12   8. mar 2014 Ved godt det lyder underligt, men det her må hjælpe håber jeg. Jeg kommer fra Libanon, og i Libanon bruger man en god teknik for babyer som har ondt i maven. Hvis du tager en spsk olivenolie, varmer den lidt med skeen på ovnen mens du holder skeen, og massere hans mave med oliven, vil han få det godt forhåbenligt. Men olien skal ikke være hel varm, lidt varmere end lugten

• Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #13   8. mar 2014 Havde en venindes nyfødte datter, som hele tiden græd og man kunne nærmest ikke trykke hende blødt på maven, hun ku hellere ikke sove pga maven troede vi, så min mor fik det lavet, og hun fik sovet blidt og blødt og fik det godt.

• #14   8. mar 2014 Med så lille en baby ville jeg ikke bare 'prøve af' med folks gode råd.
    Snak med din sundhedsplejerske eller få råd hos din læge.
    Lactulose til så lille et barn er BANDLYST.
    spørg din sp til råds og få råd og vejledning af hende hun er uddannet til sit arbejde og ved om dit barn skal til læge, får nok at spise, skal til fys, kiro eller zone.
    Det er mit bedste råd.

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #15   10. mar 2014 Måske han er for ivrig og sluger for meget lidt under amningen?
    Prøv at snak med sin sundhedsplejerske om det- evt mylicon dråber

• #16   11. mar 2014 Her hjalp biogaia dråber lidt.

Frk hornugle: hvorfor er lactulose bandlyst.
    Man bruger det da til helst små børn.
    Min datter har fået det fra hun vejede 12-1300 gram.
    Jeg tror nu ikke det er en løsning her.
    Luft i maven går jo oftest væk med tiden - når tarmene bliver mere modne, eller han lærer at sluge mindre luft.

Ligge på maven, og cykle med benene smiley

• #17   12. mar 2014 Lactulose er vanedannende og du kan ende med at barnet får kronisk forstoppelse.
    Hvis man absolut skal bruge afføringsmidler anbefales det nu at man bruger movicol

• #18   14. mar 2014 Emma fik laktukos i 1.1/5 år fra hun var født af og hun blev langsomt trappet ud, nem hun døjer med maven vis hun ikk får nok med vand og får for meget mælke produkter

Kommentér på:
Nyfødte og ondt i maven.?

Annonce