{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

mor/far til loui
mor/far til loui
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 147

månedligt buget? {{forumTopicSubject}}

hej hvad bruger i på mad og husholdning hver måned?
og hvor mange er i?

her hjemme bruger vi ca 6000kr på mad bleer osv
men jeg syntes det er alt for meget og kunne godt tænke mig at skære ned på det. men hvad er et realistisk beløb. vi er 2 voksne og loui.

jeg har en ide med 130kr om dagen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  månedligt buget?
  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #1   25. feb 2014 Vi er 2 voksne og William på 4 år.
    Vores budget hedder 1000 kr. om ugen til mad og husholdning. Det er mere end rigeligt og der er altid overskud, som bliver sat på en separat konto smiley

• #3   25. feb 2014 750- 1000kr om ugen til mad tøj benzin osv.
    Vi er mor, far pige 7 år, dreng 5 år baby 5 mrd som ammes

• #4   25. feb 2014 syntes godt nok bare ikke 4000kr er meget om måneden. men hvis i kan så kan vi sku også godt gøre det smiley så må bøfferne spares væk smiley

• #5   25. feb 2014 Vi er 2 voksne 1 teenager og en på 2.

Vi bruger hvertfald 8-10.000 på mad og husholdningen.

Jeg handler mad til en uge af gangen. - og der handler jeg for ca 1000kr hver søndag.

• #6   25. feb 2014 Vi har en madkonto med 7000 til - husholdning - hjemme mad - hente mad....

Vi er to voksne og to på 3 år.....

Vi bruger ikke alle pengene hver mdr...

• #7   25. feb 2014 Vildt. Man kan have så mange penge til mad, tøj osv. smiley
    Vi er begge under uddannelse og får omkring 20.000 ud til sammen. Så et sådan mad buget ville slet ikke holde for os. Vi ville ende i luksusfælden.
    Herhjemme går børnene i molo, hummel, småfolk osv. Og jeg køber det jeg har lyst til smiley men vi bruger aldrig ret mange penge selvom det er srwge/bøffer / købe mad.
    Vi har to resten dage om ugen en når vi er til sport og en ca fire dage efter smiley - det spare man faktisk godt på. Så er der fx tre forskellige retter og nok til alle mand

• #8   25. feb 2014 Vi er to voksne, og vores madbudget er 2000 kr. om måneden smiley og det lever vi fint på. smiley når der er tilbud på fx. oksekød handler vi stort ind så der er til fryseren smiley

• #9   25. feb 2014 2000kr er ALT ALT for lidt til os. tror jeg prøver med 900kr om ugen og så må jeg se om det er nok smiley

• #13   25. feb 2014 frk.grøn

man kan ikke lave bøffer af coulotte smiley

• #14   25. feb 2014 Vi bruger Ca 400kr om ugen til 2 voksne. Vi har dog sat mere af. Så vi har 2000kr om mdr men bruger det aldrig. Vi handler i lidl og kød på tilbud i feks bilka i større mængder til fryseren. Vi mangler aldrig noget.

• #15   25. feb 2014 Vi er to voksne og sætter 3000kr af. Vi bruger rub og stub ;o) men vi køber også præcis det vi har lyst til, og tager også ud og spiser for de penge mm. Gad dog godt vi kunne leve for 2000-2500kr.

• #16   25. feb 2014 Vi er 2 voksne, 3 børn og 1 hund og 1 kat. Vi bruger 5000. Gad godt det var mindre

• #17   25. feb 2014 Vi er to voksne, 2 børn på under 2, en kat og en hund vi bruger 4500 om måneden på mad og husholdning. smiley det er inkl, at spise ude også smiley

• #18   25. feb 2014 Jeg er godt nok imponeret af at der er nogen som kan leve for 500-600kr on ugen. Fatter ikke hvordan i kan gøre det

• #19   25. feb 2014 Det er meget prioritering og ja så selvfølgelig tilbud....

Men vi køber fx. kun fuldkorns pasta, spagetti og brød - og det er dyrere...
    Vi køber økologisk mælk og skrabe æg
    Vi køber frisk frugt flere gange om ugen
    Vi køber fisk min en gang om ugen..... En uge skal helst indholde oksekød, svinekød, fjerkræ og fisk....

Alle vores husholdningsprodukter og neutrale - de er dyrere

..og i den dur smiley

• #20   25. feb 2014 ...og det er ikke for at være hellig, det er bare den måde vi har valgt at leve

• #21   25. feb 2014 Her bliver det sat 5500 kr ind på madkontoen hver måned. Det er til to voksne, en pige på 2,5 og en hund på 33 kilo. De 500 er hundemad, og resten er til mad og husholdning. Deri er inkluderet fast food og restaurantbesøg.

Det fungerer fint, men vi er også opmærksomme på tilbud og laver madplan hver uge.

• #22   25. feb 2014 Vi er to voksne og et barn, Jamie spiser hvad vi spiser og lidt mere. Vi sætter 5000kr af til mad. Vi har os 2 katte, hvor vi køber mad hver tredje måned og kattegrus hver måned, hvor de ting er med i de 5000kr.

• #23   25. feb 2014 At leve billigt handler jo også meget om hvor man vælger at købe ind, og ikke mindst planlægning. Vi handler i Lidl. Og hundemad køber vi i Tyskland. Men vores hund har "sin egen konto" og der bliver sat 550kr på om mdr. Det er opsparing til dyrlæge besøg, kødben, godbidder og hundemad. De 2000 jeg nævnte er min mands og min mad og husholdning. For mig er fastfood noget vi selv laver. Og at tage ud at spise gør vi for vores "lommepenge".

• #26   25. feb 2014 Skrabe æg er fra økologiske / fritgående høns

• #27   25. feb 2014 Vi er bare mig og min søn, og vi bruger 4000 - 4500 kr. på mad og husholdning om måned. tøj mv. kommer ved siden af..

Alt her i hjemmet af husholdningsprodukter uden parfume, og er svane og allergi mærket. Er kæmpe Øko kvinde, spelt og fuldkorn og så er lækker mad og sund mad en stor forkælelse i sig selv. Min søn spiser ikke kød, det vil sige, han bare ikke kan lide det, og har ikke gjort det i knap 1 1/2 år så det er ikke bare en ide han har. Så her skal tænkes anderledes i alt madlavning, så han får dækket sit behov for protein andet sted fra, og det koster ekstra at skulle tænke ud af boksen, sys jeg.. Så vores madbudget er nok ret stort i forhold til 1 voksen og et barn, men kvaliteten af de vare og den mad vi putter i munden, betyder rigtig meget for mig, og det koster bare ekstra. Så bruger vi tilgengæld ikke ret mange penge på kød, som jo er dyrt..

Og hellig, det syntes jeg ikke man er eller skal høre for. Det er bare godt at man tænker på sin sundhed, sine børn og ikke mindst vores miljø smiley

• #28   25. feb 2014 Nej skrabeæg er netop ikke fra hverken økohøns eller fritgående høns......

• #29   26. feb 2014 CamillaBianca, et link om skrabeæg. (link fjernet)

• #30   26. feb 2014 Skrabe æg var bare et eksempel vi køber gerne økologiske eller fritgående ..... Men ikke burhøns smiley

Er godt med på at skrabe ikke er øko

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #32   26. feb 2014 Bruger ml. 7000-10000 kr om måneden på mad. Vi er 2 voksne og 3 børn. Det er ALT for meget IMO smiley

• #33   26. feb 2014 Vi er 2 voksne og Smilla på 21 mdr. Vi sætter 5000,- på en madkonto hver måned som skal dække mad, husholdning, bleer, smøger, osv. Og de bliver brugt allesammen, så vi kan ikke gøre det for mindre smiley

• #34   26. feb 2014 mellem 6500-8000kr om mdr, to voksne to børn. uden benzin og diesel, men med bleer, køkkenrulle osv.

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #35   26. feb 2014 Vores 4000,- pr. måned er også inklusiv benzin og smøger (vi ryger begge to)

• #36   26. feb 2014 Undskyld har byttet rundt på det

• #37   27. feb 2014 Altså vi har ikk noget fald buget til mad,

Men i spare tider så kan vi godt leve for 500 kr om ugen dog ik den uge hvor den står på bleer hunde mad osv,

Men vi laver altid mad til to dage og handler ind til hele ugen om søndagen så det kun vis vi rander tør for mælk brød osv,

Vis man planlægger sine indkøb og holder sig fra inpuls køb så det ikke så dyrt og handle ind,

Men man vælger jo selv sit luksus

• #38   27. feb 2014 Fald/ fast

• #39   28. feb 2014 Vi har 2500 hver 14. dag til alt undtagen benzin. Vi er 2 voksne, 2 børn og 1 hund. Jeg laver madplan til 2 uger af gangen og køber alt det jeg kan på en gang. Mælk, brød og pålæg køber jeg når det mangler. Har lige handlet aftensmad til de næste 2 uger og har brugt lige under 700,-. Laver altid madplan ud fra hvad der er på tilbud, oftest i Rema og Fakta.

Kommentér på:
månedligt buget?

Annonce