{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ammestop hvornår og hvorfor ?:)
  • #1   11. feb 2014 Felix var 7 måneder.. Han lå til sidst bare og grinte af mig med patten i munden og brugte mig som sut, så jeg stoppede og han fik vand derfra og det var en fin overgang.. Han fik grød fra han var 4,5 måned og så spiste han "dessert" hos mig:)

• #2   11. feb 2014 Haha Madsen, næsten ligesom her. smiley
    Laurits var dog 8 mdr, og lå bare og grinte, bed og var alt andet en interesseret i at blive ammet. Så tilbød jeg flaske med mme men det pjattede han også bare med.. smiley

I et par mdr gav jeg så god nat grød, eller lidt vælling. Men det sagde han også fra overfor til sidst.

• #3   11. feb 2014 2 mdr så var det helt slut og kan jeg selv bestemme vil jeg helst undgå at amme igen.

• #4   11. feb 2014 Jeg prøvede med en katalanske og vælling, men synet af flasken gjorde ham hysterisk, så en drikkedunk blev svaret..

Armen, lidt provokerende;) men også fedt han selv sagde " fra"

• #5   11. feb 2014 Katalanske = nat flaske

• #6   11. feb 2014 Clara var 4 måneder da hun startede på grød, så da følte jeg at det var et naturligt tidspunkt at stoppe. Hun fik bryst aften og morgen, og grød/mos og flaske for resten. Det holdt dog kun 14 dage så stoppede min mælkeproduktion helt.

Hun stoppede med aftenflasken da hun var 14-15 mdr.

• #7   11. feb 2014 Ammede i 15 dage og de var de værste dage i mit liv - ej pjat, men kunne virkelig ikke lide det, så stoppede simpelthen for at kunne fungere som mor og ikke bare som "malkeko"..

• Jaric W
    Jaric W Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 70
    #9   11. feb 2014 stoppede da hun var 11 mdr og far tog over. ingen problemer smiley

• #10   11. feb 2014 Begyndte at supplere med flaske da han var to mdr, og stoppede helt da han var 3 mdr.

Jeg havde alt for meget mælk, og fra Vito var 4 uger brød han sig ikke om amningen. Han var utrolig og i utilfreds, kunne ikke samle sig om det og græd af det. Han fik rigeligt med mælk og havde ikke ondt i maven eller andet i den stil.
    I starten fik han bare flaske når vi var ude, men med tiden blev han selvfølgelig mere og mere utilfreds med brystet.

Amningen skulle være hyggelig for os begge, så jeg valgte at stoppe.

Jeg ville gerne have ammet i meget længere tid, og det ville min krop vist også, for han var næsten to før jeg stoppede med at producere mælk smiley

• #11   11. feb 2014 Min søn er 7 1/2 måned og stopper den dag han bliver 8 måneder!! Han gider ikke rigtig og bider mig hvis han sys det er lidt for kedeligt.
    men SP sagde det var godt for barnet til de blev 8-9 måneder PGA deres sutte behov?? Hmm sys nu ikk rigtig han har det vilde sutte behov.
    Men nu gør jeg det morgen og aften til d. 26 og så er det slut!

• #12   12. feb 2014 Ammede 8 mdr. Stoppede fordi min datter skulle i dp også trængte jeg også til at stoppe med at amme.

• #13   12. feb 2014 Med Villads begyndte vi på flaske da han var 3 mdr da han ikke tog på selvom ham spiste tit og der var fint med mælk.. og stoppede helt med amningen da han var 4 mdr..

Ammede Liva-Marie fuldt ud til hun var 6 mdr, så begyndte hun at få lidt fast føde men fortsatte med amningen indtil hun var 10 mdr smiley syntes det var mega hyggeligt at amme anden gang smiley

• #14   12. feb 2014 Har det været nemt for jer at stoppe?
    Jeg kan simpelthen ikke for mig selv til det, jeg elsker at amme og for mig er der bare ikke noget mere hyggeligere. Jamie er snart otte måneder og starte i vuggestue om en måned. (beklager jeg låner tråden) Men har i kunne holde jer fra at amme så?

• #16   12. feb 2014 Maria & Jamie: min søster ammer stadig, da hun oz syns det er svært at stoppe, han blev 1 år sidst i november smiley men hun gør det kun morgen og aften og nogle gange om natten smiley

• #17   12. feb 2014 Altså overgangen var nem.. Men det skar i hjertet, at han nu var så stor, at den hyggestund var væk, men så hyggede vi jo bare ved bordet i stedet for:)

• #18   12. feb 2014 Maria og Jamie. Helt iorden smiley dejligt at høre det ikk kun er mig der er Sådan. Jeg syntes det er så hyggeligt selvom han godt nok har fået bidt hul så det er lidt et smertehelved lige nu smiley men kan slet ikke få mig selv til at stoppe især fordi han tydeligvis hygger sig med det endnu. Men max 1 1/2 år har jeg sagt:) så skal jo snart til at vænne mig til tanken smiley

• #19   12. feb 2014 Maria-- Jeg synes det var en ret naturlig overgang fra amning til flaske og fast føde. Jeg havde det meget svært ved at amme (psykisk), så jeg var røvstolt af at gøre det så længe som jeg gjorde, men alligevel var det lidt svært for mig at erkende at der bare ikke var mere mælk.

• #20   12. feb 2014 Jeg guldsmed indtil han var 1 år. Og derefter fortsatte jeg morgen og aften/ nat indtil han var godt 1 1/2. År. Der gad han ikke selv længere så det gik faktisk fint med at stoppe. Synes man skal fortsætte indtil man selv og barnet er klar til at stoppe.

• #21   12. feb 2014 Maria & Jamie,
    hvis du ikke har det godt ved tanken om at stoppe, skal du da bare blive ved smiley

Du kan jo fortsat amme morgen og aften. Det har min søster gjort med begge sine piger!

En af drengene fra Vitos stue, bliver også ammet så snart mor kommer. Jeg tror han er knap 2 år. Hun sætter sig på stuen og ammer ham, inden de går hjem. Mange ammer længe efter børnene er startet i pasning smiley

• #22   12. feb 2014 Jeg ammer efter hvert måltid, hvis han lyster. han får fast føde nu og vand.
    Overvejer at stoppe når han fylder to, og skære ned på hvor meget han bliver ammet. Men jeg kan slet ikke forstille mig at miste hyggen og det tætteste nærhed til hinanden. Jeg kan slet ikke klare tanken om at stoppe smiley

• #23   12. feb 2014 Kan godt være det bare er mig som er sart, men synes det virker helt malplaceret at amme en 2-årig?? smiley Det er jo ganske unødvendigt og tænker det mere er morens behov end barnets.. Men ja, hver sin smag jo smiley

• #24   12. feb 2014 Barnet får også gavn af det, skal du tænke på. smiley
    Men jeg syntes det er helt okay, at folk har deres væmmelser og meninger omkring det. Altså generelt. Det kan slet ikke holde mig tilbage, KUN hvis Jamie siger fra.

• #25   13. feb 2014 Altså jeg undrer mig, fordi min datter er netop blevet 2 år og hun kan gå, løbe, hoppe og hun snakker og kan sige en hel masse ord og små sætninger, spiser og drikker selv det samme mad som os, har alle sine mælketænder - hun er jo slet ikke en baby længere, hun er et lille barn - og derfor kan jeg slet slet ikke forestille mig hvorfor, jeg dog skulle amme hende, selv hvis jeg kunne? For mig ville det være dybt forkert og lettere perverst..

Men nej, hold dig ikke tilbage smiley undrer mig bare over hvorfor du lige siger du vil amme til han er to år. Mange jeg kender som har ammet gør det til de er max. 1 år.

• #26   13. feb 2014 Men vil da lige skynde mig at sige, at jeg intet har imod amning og det må være super fedt for jer som kan og hygger med det smiley (Tænker bare der også må være en ret naturlig afslutning på det, når ens barn bliver større og ikke har behovet længere)

• #27   13. feb 2014 Jeg ammede delvist til de var ca 4 måneder begge 2, producere for meget tynd mælk så hvis jeg ikke supplere havde jeg børn der spiste 1-1,5 time og så var sultne igen efter 1-2 timer og fik ondt i maven over for store mængder..
    Samtidigt har amning ikke sagt mig noget, så det var ikke svært at stoppe da de begyndte på grød, og ingen af børnene har brokket sig..
    Personligt tror jeg ikke jeg kunne amme ret længe efter 6 måneder, synes simpelthen de er for store og for "bevidste" men det er jo bare mig.. Men må indrømme at tanken om at amme den store (hun er 2 år og 7 måneder) for mig er direkte frastødende

Kommentér på:
Ammestop hvornår og hvorfor ?:)

Annonce