{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Mangler råd om min gamle mormor {{forumTopicSubject}}

Prøver at gøre historien kort!

Min mormor blev indlagt for 4 uger siden pga af smertet i brystet.
Det vidste sig det var en blodprop.

Hun er tidligere bypass opereret for 14 år siden. Det var 1 af de 5 omkørsler de lavede dengang der var helt stoppet
Hun blev sendt på Rigshospitalet for at få lavet en ballon udvidelse.

Hele hendes indlæggelses forløb har hun haft for højt blodtryk og hun mister blod. - de mistænker at det forsvinder ud igennem små udposninger hun har på tarmen - og nu hun får blodfortyndende siver det nemmere ud.
- hun tager jern for dette.

Hun var indlagt i 3 uger. Men til sidst ville hun bare hjem!

Hun kom hjem i mandags. Og efter alt det her er hun startet på 2 forskellige blodtrykkets medicin samt medicin mod åreforkalkning.

Men jeg er så bekymret for hende - hun er bleg, forpustet, træt, ingen appetit og ked af det.
Men efter 3 uger på sygehuset vil hun hvertfald ikke indlægges igen.

Men her til aften fortalte hun at hendes blodtryk var 144 over 74 hvilket er ok - men hendes puls var kun 64 - er det ikke meget lavt ? Når hun hele tiden er så forpustet.

Jeg er bekymret for hende - men hun vil ikke hjælpes smiley
Hun er 77år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler råd om min gamle mormor
  • #1   12. dec 2013 Har desværre ikke så mange gode råd, men hendes puls er stadig inden for normal området smiley 60-80…

Håber hun snart kvikker op igen eller indser at hun stadig har brug for mere medicinsk opmærksomhed, det er så svært bare at stå på sidelinjen og kigge på…

Rigtig god bedring med hende smiley

• #2   12. dec 2013 Som liv siger ligger den indenfor normalen også når hin har den alder hun har og tænker også hendes aktivitetsniveau ik er vildt højt smiley men kan godt forstå dig. Det er hårdt bare at se til. Men sys også man skal acceptere hendes ønske om at være hjemme. Går udfra hun har hjemmepleje ellers har hun jo ihvertfald læge der gerne sku have styr på helbredet og så er det bedste i kan gøre jo at støtte hende og ja baee være der smiley

• #3   13. dec 2013 Jeg er rigtig bekymret for hende.

Min mormor har altid taget sig af mig - så jeg er næsten hendes datter hvis i forstår.

Hun har det bare så skidt - og synes det er ærgerligt hun ikke vil have hjælp pga et dårligt langt forløb på sygehuset.

Min mavefornemmelse er dårlig - og jeg er ikke sikker på hun rejser sig igen smiley
    Men ja- hendes alder tager i betragtning og er dårligt hjerte- så kan man nok ikke forlange det kan blive ved.

Har fri imorgen - så målet er at få hende til lægen eller lægen hjem til hende.

• #4   13. dec 2013 Hun har ikke meget hjemmepleje - hun får er bad engang om ugen- og gjort rent hver tredje uge.

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #5   13. dec 2013 Hun er bleg og forpustet pga den lave blodprocent. De røde blodlegemer bærer ilten rundt i kroppen. Og er den lav er der ikke meget ilt.
    Har de ikke tilbudt at give hende blod når nu hun mister det?

• #6   13. dec 2013 Hun fik faktisk 3 poser blod igennem de 3 uger hun var indlagt -
    Da hun tog hjem var den oppe på 6,6 tror jeg nok.

Men hun tog jo hjem selv -- hun ville ikke være der mere.
    Så det kan sagtens være blodprocenten der er alt for lav igen.

Jeg må have hende til lægen idag - måske hun kan overtales til at komme på sygehuset for få blod hvis de lover ikke at indlægge hende

• #7   13. dec 2013 Hvad med et ophold på en aflastningsenhed? For at kunne komme til kræfter igen og komme ovenpå..

• s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #8   13. dec 2013 Kunne hun ikke være hos dig i nogle dage.

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

#9   13. dec 2013 Hun vil sagtens ku tilbydes at komme ind ambulant og få blod.

• #10   13. dec 2013 Lige en Update.
    Vi har været ved lægen idag - og der slev sorteret en del i hendes piller.

Før tog hun ca 16 piller i døgnet.
    Nu er det reduceret til ca 8 piller i døgnet.
    Lægen mente at alle de nye piller gjorde hun fik det skidt

Hendes blodprocent var ikke alarmerende lav - den var 5,8.

Hun skal til lægen igen tirsdag og få tjekket blodprocent igen og få tjekket hvordan hun reagerer på den mindre mængde piller.

Jeg kunne mærke på hende at det vat en lettelse at hun skulle spise mindre piller - så jeg håber hun har fået lidt mod tilbage.

• #11   13. dec 2013 ja det kan være en kamel at sluge når man får så mange piller, godt lægen fik dem reduceret til det ½. Håber det bedste for din mormor

• #12   14. dec 2013 Vi havde endnu en kedelig episode idag.

Til formiddag blev hun "mærkelig"
    Hun kunne dårligt snakke og hun sad og skar sin mad ud med fingrene.

Vi tænkte straks at den var helt gal nu.
    Hendes blodtryk var meget lavt.
    95 over 65.

Hun lagde sig en halv time - og da hun kom op igen, var hun sig selv.
    Så det lave blodtryk har slået hende helt ud af kurs.

• #14   14. dec 2013 Ja hun fik tjekket sin urin og meget andet da hun var indlagt.

Hun drikker og spiser ikke så meget som hun plejer da hun ikke har så meget appetit.
    Men hun drikker da er par flasker vand eller 3 om dagen. + kaffe og juice.
    Så er ikke så bekymret for om hun får væske nok.

Men ja- en rigtig skræmmende oplevelse at hun pludselig blev helt fra den.
    Vi var faktisk i kø på telefonen ved vagtlægen - men inden vi kom til var hun sig selv igen.
    Men troede godt nok at nu var det sket smiley

• #15   27. dec 2013 Endnu en kedelig Update smiley

Min mormor blev scannet den 23 december da hendes levertal var forhøjede og hun havde ondt i maven.
    Det viste sig desværre at hun har rigtig meget grim kræft i hendes tyktarm som har spredt sig til leveren og lymferne.
    - så hun blev sendt hjem med beskeden om at holde en god jul. - men allerede den 23 december havde hun det rigtig skidt.

Men det er gået rigtig stærkt - nu sover hun hele tiden - er så afkræftet at hun ikke selv kan holde glasset når hun er tørstig.
    Hun er stadig sig selv inden i - men hun er for afkræftet til at snakke efterhånden.

Hendes øjne er tomme og igår fortalte hun at der var nogen der kaldte på hende.
    - utroligt skræmmende.
    Men håber virkelig hun snart får fred.

• #16   27. dec 2013 Det gør mig utroligt ondt at læse din mormors sygdomsforløb:'(. Jeg håber hun kommer smertefrit herfra. Og hvor er det godt at i har været der for hende hele vejen. Tanker fra mig

• #17   28. dec 2013 Åh stakkels mormor, håber hun snart får fred.

• #18   28. dec 2013 Det gør mig ondt, det er aldrig en rar situation at stå i!Håber trods alt at i har haft nogle gode juledage med hende på trods af at hun er meget træt og afkræftet…håber for hende selv og familien at hun snart får fred.

• #19   8. jan 2014 En sidste opdatering.
    Hun fik fred den 2 januar. smiley

• #20   8. jan 2014 Kondolere - sender dig og familien varme tanker og styrke i den svære tid

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

#21   9. jan 2014 Kondolere...

Kommentér på:
Mangler råd om min gamle mormor

Annonce