{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

NÆGTER at tage sutten... {{forumTopicSubject}}

Hej. Sofie på 2 mdr har aldrig rigtig ville have sutten - hvad gør jeg? Hun vil kun trøstes ved bryst, og det holder altså bare ikke for mig! Vi har forsøgt at give hende den mens hun lå hos en af os, men hun bliver bare mere ked smiley hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• indkøb 1.000 kr.
  • Fjerne hvepsebo 1.210 kr.
  • Reparation af hængsel på en skabslåge 1.320 kr.
  • Græsslåning af flere omgange 3.150 kr.
  • Hjælp til en dryppende vandhane 1.800 kr.
  • Jeg skal skifte fire tændrør på en Audi A4 2.0 TFSI, årgang 2010. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NÆGTER at tage sutten...
  • #1   6. dec 2008 Øh ? jeg har skam heller aldrig brugt sut, bare vent, måske kommer det senere hvis i absolut vil have hun skal sutte på den falske pat ;D

Måske græder hun kun når hun virkelig har brug for dig, og bryst .
    Emilie bruger heller ikke sin sut ret meget

• #2   6. dec 2008 Min datter ville heller aldrig tage sutten og hun havde kolik smiley men hvis de ikke vil kan man ikke gøre noget ved det desværre...du må trøste hende på andre måder, gå med hende, holde hende ja hvad man nu gør smiley du kan jo ikke tvinge hende til det hvis ikke hun vil ha den, men det kræver en del tålmodighed uden sut vil jeg kun gi dig ret i...

• #3   6. dec 2008 Jeg har aldrig brugt sut til mine..
    De er blevet enten vugget på armen eller også er de lagt i barnevogen, og så har vi gået en tur. Camilla havde også en stofble... den jeg brugte når jeg ammede.. til at ligge ved sit hoved. Ikke så den dækkede hendes hoved, men alligevel så hun kunne lugte den.

Når jeg vuggede hende på armen lå hun med maven nedad og hovedet hvilede på min arm. Den ene arn havde jeg mellem hendes ben og den mødtes med den anden arm, på maven, som jeg havde under hendes hoved og overkrop.
    Jeg stod og flyttede vægten fra side til i et meget stille tempo.

At Sophie ikke vil have sutten, kan være fordi hun får sit suttebehov dækket ved amning.Håber du forstår min beskrivelse ellers er du velkommen til at spørge..

• #4   6. dec 2008 I min søns mødergruppe er der en af pigerne som heller ikke vil tage sutten, men de har så brugt nusseklud de har vænnet hende til at den er henes "sut" det er bare en stofble de har bunder knude i enden på og den ligger hun så og nusser med i stedet for. Man kan jo også få en masse andre søde nusseklude Kalloo har bl.a. nogen rigtig søde. Det kunne i måske prøve at se om hun ville synes var hyggeligt når nu hun ikke vil have sutten?

• #5   6. dec 2008 min veninde har også kæmpet for at få hendes pige til, at tage sut, Måske man bare skal blive ved med, at prøve og så prøve nogle forskellige sutter. De findes jo i mange forskellige former og både af gummi og silikone

• #6   6. dec 2008 Ja min datter tager kun mam sutte,

• #7   6. dec 2008 Min datter på 4 mdr vil heller ikke tage sutten så jeg har opgivet har prøvet alt.Ammebørn gider som regel ikke sutten, sagde min sp.

• #8   6. dec 2008 Hvorfor er det så vigtigt med den sut... ? det er ikke naturligt, og man kan sagtens trøste barnet uden.

• #9   6. dec 2008 Tror i misforstår lidt... smiley det er ikke livsvigtigt, at hun får en sut - meget andet er bare prøvet allerede. Og jeg kan altså ikke lige hive babs eller nutte frem hvis vi feks er i netto og hun bliver ked smiley men mange tak for jeres ideer smiley

• #10   6. dec 2008 Den med stofbleen der dufter var måske ikke så dum... smiley den vil jeg prøve næst... smiley det er ikke hjemme som sådan, at der er et problem med at trøste hende - men mere når vi er ude... Håber i forstår mit spørgsmål lidt bedre nu... smiley

• #11   6. dec 2008 Ofte når jeg gik med Camilla sang jeg det første vers af Rapanden Rasmus lavt, indtil hun var faldet til ro.

• #12   6. dec 2008 sutten er en god trøst, min datter ville heller ikke have den i starten men vi blev ved og ved med at prøve og så lykkes det.

• #13   6. dec 2008 hvad er der for en sut at i har prøvet med?
    vores datter vil ikke ha de der mam sutter så vi købte nuk sutter til hende og dem ville hun godt ha. det kan godt være sutten at hu ikke kan lide nogle børn vil ha dem der er helt runde og andre dem som er halv runde

• #14   6. dec 2008 Jeg kan bare ikke forstå hvorfor et barn skal tvinges til at have sut, når det ikke vil.... For jeg mener seriøst det er tvang når man bliver ved.

Hvis det er for at trøste på den lette måde, så udskyder man i min verden bare problemet til når barnet skal vænnes fra sutten igen.

Det kan da godt være nogen synes det er mere tidskrævende når barnet ikke bruger sut, Det synes jeg nu ikke var et problem. Man kan trøste lige så godt med f.eks. en sutteklud.

• #15   6. dec 2008 min søn ville også kun trøstes med patten i munden men (prøvede alle sutter) uden at finde lige SUTTEN, Så fandt jeg nogen, avent sutter og de er fantastiske smiley Dem vil han gerne tage, og det skal være den sut der hedder 0-3 mdr ellers skal han ingen sut have smiley

Så prøv sådan en smiley

• #16   6. dec 2008 Her kunne vi ikke undvære en sut. Den er sku en god trøster, selvom han selvfølgelig også får trøst fra os smiley William er desuden utrolig glad for sin sutteklud. Tror den betyder ligeså meget som sutten

• #17   6. dec 2008 Jeg vil under ingen omstændigheder tvinge hende til at bruge den! Slut punktum! Jeg ville bare have nogle råd - måske det så kunne gå nemmere hvis hun ville... Vi har jo som skrevet før, prøvet lidt af hvert... smiley

• #18   6. dec 2008 ved ikke hvor spændene det er at synge i netto smiley

• #19   6. dec 2008 Det rører godt nok ikke mig... folk kan da bare glo..

• #20   6. dec 2008 Hvilket? At synge eller at 'amme'? smiley jeg sang også meget meget stille for Sofie igår i kvickly -dog uden den ønskede effekt smiley

• #21   6. dec 2008 Det rører ikke mig at synge i Netto. Jeg ville nok ikke lige sidde midt i Netto og amme, men jeg har mange gange siddet på en bænkt midt i Slagelse eller i Vestslanndscentret og ammet. Jeg har sågar siddet i havnearkaden i Kørsør, på gulvet, og ammet.
    Man behøver jo ikke blotte helebrystet for at amme... desuden er det da noget af det mest naturlige i verden.

• #22   6. dec 2008 Er helt enig, Tina... Jeg ammer egentlig også bare hvor jeg kan komme til det... Hvis altså at hun er sulten... Derfor spørgsmålet om sutten... smiley

Kommentér på:
NÆGTER at tage sutten...

Annonce