{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Sarah K
Sarah K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

HJÆLP - skoleopgave {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Vi er 4 piger som er i gang med en skoleopgave om unge mødre. Vi har nogle spørgsmål, som vi ville blive rigtig glade for hvis bare en ville svare på, men selvfølgelig også gerne flere.

1) hvilke ting har du måtte ofre efter du blev mor i en tidlig alder?

2) var det planlagt at du skulle have et barn?

3) havde du tænkt på abort eller adoption? Hvorfor?

4) tror du at det har påvirket dit barn på nogen måde at du har været ung mor?

5) fik du nogen støtte eller hjælp fra din kommune?

6) hvilke konsekvenser har det at du blev ung mor, haft for din uddannelse?

7) hvor gammel var du, da du fødte?

Hilsen Sarah, Nadia, Sara og Julie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - skoleopgave
  • #1   3. dec 2013 Når i skriver "ung mor" hvilken aldersgruppe henvender i jer så til piger? smiley

• #2   3. dec 2013 Jeg er 17 år, og har Nikoline på 10 måneder.

1. Jeg føler ikke, at jeg har måtte give afkald på en masse, efter jeg er blevet mor. Det har aldrig sagt mig en hel masse at gå i byen. Jeg var 16 år da jeg fødte min datter, og derfor endnu ikke gammel nok til at gå i byen. Så derfor har jeg aldrig rigtig gjort det. Derfor føler jeg heller ikke, at jeg mangler det.

2. Nej. Slet slet ikke. Jeg opdagede først min graviditet i uge 21.

3. Ja det havde jeg. Da jeg fandt ud af, at jeg var gravid, tænkte jeg med det samme abort. Jeg havde slet ikke lyst til at skulle have et barn, jeg var bange, og havde aller mest lyst til, at barnet bare kunne blive fjernet så hurtigt som muligt. Jeg søgte om abort, trods det at jeg var 21 uger henne. Jeg fik naturligvis afslag. Jeg var ikke så klog angående det, så jeg vidste ikke dengang at det var umuligt at få foretaget en abort efter 12. graviditetsuge, medmindre barnet havde svære misdannelser el. lign. Jeg ved da også godt den dag i dag, at det var totalt hul i hovedet at søge om abort. Og efter jeg ved, hvor meget barnet er udviklet så langt i graviditeten, havde det været skrækkeligt at skulle have en abort. Så jeg er MEGET glad for at jeg fik afslag smiley

4. Nej det tror jeg bestemt ikke. Jeg mener ikke, at evnen til at være en god mor for sit barn handler om alder.

5. Nej, ikke rigtigt. Jeg var til en samtale hos kommunen sammen med mit netværk, hvor det blev vurderet at vi sagtens kunne klare at skulle være forældre. Vi behøvede ikke noget hjælp, så det har været det eneste, hvor jeg har været i kontakt med kommunen. Jeg blev tilbudt ekstra sundhedsplerske, men det blev aldrig til noget. Hun kom som normalt.

6. Jeg var lige startet på gymnasiet da jeg opdagede min graviditet. Jeg blev nødt tl at droppe ud da jeg skulle på barsel. Jeg kunne have været halvvejs med min studentereksamen nu, så det har betydet at jeg må starte forfra. Men det gør mig ikke så meget. Jeg VED at jeg nok skal få mig en studentereksamen og en uddannelse. Jeg vil noget med mit liv smiley

7. 16 år.

• Sarah K
    Sarah K Tilmeldt:
    dec 2013

#3   3. dec 2013 Tusind tak for svaret

• Sarah K
    Sarah K Tilmeldt:
    dec 2013

#4   3. dec 2013 Camilla: 15-18 år smiley

• #5   3. dec 2013 Ja så er jeg nok lige gammel nok smiley Husk at få det med i beskrivelsen når i afleverer smiley

• Sarah K
    Sarah K Tilmeldt:
    dec 2013

#7   3. dec 2013 Mange tak for svaret smiley

• #8   3. dec 2013 Hvad skal i bruge svarene til? smiley

Kommentér på:
HJÆLP - skoleopgave

Annonce