{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.882 visninger | Oprettet:

Hypermobil - specielt hoften. {{forumTopicSubject}}

Nogen der har børn der er hypermobile? Tænker specielt i hoften, men også ellers?

Min datter på 14 mdr og 19 dage er hypermobil (har lige været på sygehuset pga hun er bag ud i grov udviklingen) Vi skal ind til en fys her på et tidspunkt. Jeg er også selv lidt hypermobil, min far var og min faster er også meget! Har læst lidt om det ved børn og vil egentlig gerne høre lidt om det fra folk der har stået i sådan en situation eller stadig gør det. Kan forstå det er ubehageligt for barnet, jeg ved jeg selv kan få smerter i hofter osv. og havde også slem bækkenløsning.

Det besvare nogen spørgsmål jeg havde omkring min datter, men nu vil jeg bare gerne vide hvad jeg skal gøre for at hjælpe hende bedst muligt.

Hun er numseglider, og sidder KUN på numsen. Hun kan ikke rejse sig, kravle eller gå, hun kan ikke ligge sig ned selv og kan ikke rejse sig op fra liggende til siddende. Det er sådan lidt hendes grovmotoriske evne. Hun har en god finmotorik og hendes ''tale/pludren'' er også fin.

Nogen gode råd, eller historier i vil dele? Tager imod med kyshånd!

I får lige et billede af prinsessen - Og ha en fortsat god dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hypermobil - specielt hoften.
  • #2   29. nov 2013 Tania - Okay. Er jeg også sikker på vi får, men al den viden og erfaring med det jeg kan få vil jeg tage imod! Tak! Jeg har i noget tid som en del af aftenrutinen masseret Lillis læg muskler og fødder og det synes hun er rigtig dejlig!! smiley - Hvad gør du for din datters smerter, laver i stadig de øvelser og hvornår lærte hun at gå?

• #4   29. nov 2013 Okay, lære man også massage?

• #5   30. nov 2013 Emma er ekstremt hypermobil, og var også langt bagefter mht. at gå, sidde, holde hovedet selv osv.

Vi bliver fulgt af fys, og så har hun støtte i VS, som laver øvelser med hende.

• #6   30. nov 2013 Min datter har siden fødslen haft springhifter som følge af at hun er ekstrem hybermobil. Hun gik 20 dage inden hun blev et år. Hun er blevet fulgt at en børne kirurg som det eneste, og så fik vi beskeden at havde vi mistanke om smerter skulle vi give smertestillende. Og det fik ca en gang i ugen, men til gengæld har hun ikke haft motoriske problemer. Som lægen sagde så vi det vigtigt at hun var rimeligt smertedækket for derved ville det ikke gøre ondt at gå osv.
    Hun er i dag en aktiv pige på 9 år der ikke går til dans samt har gået til fodbold. Selvfølgelig er der dårlige dage med smerter men hun har lært at takle smerten og får nu meget sjældent smertestillende.
    Derudover skal det siges at hun ser mig takle mine kroniske smerter daglig og det er som følge af hybermobiliet. Mit sidder dog i hænder/fingre og arme. Og jeg håber virkeligt ikke for min datter at hun får så stærke smerter som jeg.
    Men som lægen siger så skal hun selv lære hendes smertegrænse og det går at man en gang i mellem får lavet for meget og noget forkert hvilket gør at smerterne kommer, men hun må ikke pakkes ind i vat og gemmes for at undgå det.

• #7   30. nov 2013 Åh er så ked af at høre om de smerter smiley

Er begyndt at massere Lilli STILLE OG ROLIGT hver aften inden sengetid, trykker ikke hårdt og begynder hun at græde eller pive gør jeg det endnu lettere!! Men hun eeelsker det virkelig. Hun vil normalt ALDRIG ligge på maven, men hun ligger helt stille og falder helt hen imens hun smiler og sukker. smiley Men hendes skuldre/nakke gør sindsygt ondt på hende har jeg fundet ud af smiley Må nærmest ikke røre hende smiley

Glæder mig sindsygt meget til at vi har været til fys så vi får noget at arbejde med!!

Spring hofte smiley Det har min hund og hun har nogen gange også mange smerter. Hvordan fandt i ud af det? Hvad sker der når din datter har det helt skidt, altså kan hun så ikke gå og hoppe de ligesom ikke af led??

• #9   30. nov 2013 Chistina smiley Det er ligesom med Lilli, der er så mange ting der giver mening for mig efter at vi har fundet ud af hun er hypermobil, jeg har været ved et hav af læger og jeg ved ikke hvad! Men ingen har ''gidet'' at få hende undersøgt og finde problemet.. Istedet har de fyldt hende med medicin!! Hun har ralleret lige siden hun blev født. Som om hun har noget i halsen/lungerne men intet har virket. Først her i den her måned fik hun en kikkert ned genne næsen, hvor de fandt ud af hendes strubelåg var blødt. Fik besked på at hun vokser fra det.. Men efter at have læst lidt kan jeg forstå at det hypermobilitet kan have effekt på halsen! Så måske det kommer der af! Og så har hun bare altid været besværet og ked af berøring med mindre det var mig eller hendes far. Men helst mig. Måske fordi hun har haft ondt?! Det er det jeg tænker.. Men er glad for vi ved hvad det er nu.

Det lyder helt vildt med hans fod!!! Håber Lilli kommer hurtigt frem med hjælp fra fys!

• #11   30. nov 2013 Frk. Grøn - netop det ved jeg desværre godt. Min graviditet var et helvede. Men havde aldrig hørt det havde noget med at være hypermobil at gøre. Ved jeg nu smiley Er det selv lidt. Og døjer også med smerter nogen gange, graviditeten var virkelig slem og det havde været rart at man vidste hvorfor, så det vil jeg helt klart fortælle videre. Tak!! Ufatteligt, at man først finder ud af alle sådan nogen ting nu både om sit barn på 14 mdr og sig selv på 22 år!

• #13   1. dec 2013 Frk.grøn - Det er godt nok vildt.. smiley Jeg har bare den blandede følelse af lettelse og tristhed på samme tid i og med vi har ledt efter svar siden den dag hun blev født, men samme tid er det jo ikke særlig fedt, for det er noget hun skal leve med! smiley Og jeg ved, bare med den smugle hypermobil jeg er! - at det gør meget ondt til tider!!

Kan egentlig heller ikke lade være med at tænke de gange jeg har fået mund ''høvl'' for ikke at støvsuge, ligge rent sengetøj på og andre på den måde hårde ting, fordi det gjorde så sindsygt ondt. At der jo faktisk er en grund og ikke bare dovenskab.. Men nogen mennesker lytter bare ikke, for kan de ikke se uden på hvorfor man er i smerter er det nok bare fis i en hornlygte!:/

• #15   1. dec 2013 Frk.grøn ja samme her! Vildt det skulle tage så lang tid! Er glad for det er opdaget med Lilli! Ved du hvor man kan købe de der sko til hypermobile børn?

• #17   2. dec 2013 En spring hofte er ikke hvor hoften hopper af led, men musklerne i hoften er er alt for stramme. Der er en lille forhøjning i hoften som musklen skal over når man bevæger sig. Når så musklen er for stram, så springer den over og det giver smerten, som min mand siger den er ulidelig. Vi fandt ud af det fordi hun siden fødslen har sagt smæld i hoften, også derfor hun er blevet fulgt af børne kirurgen.
    På en dårlig dag får hun varmebehandling, hvor vi varmer en varmepose(en stofpose med grødris i) og ligger på sammen med smertebehandling. Det er det eneste der virker, og så er der jo så dømt ro på sofaen resten af dagen!

Varmebehandling kunne også være en god mulighed for din datters skulder og nakke da det kan løsne spændingerne. Vi bruger varmebehandling som smertelindring og for at få løsnet de muskelspændinger der opstår som følge af at have smerter.

• #18   2. dec 2013 Frk.grøn - Hvad mener du med, hvad vi har oplevet med hende? uha lyder ikke rart smiley

Anne - Okay, lyder slet ikke sjovt smiley Åh hvor er det dog synd for jeres datter! Jeg bliver selv varme elementer til mine ben nogen gange, da jeg har ulidelige smerter i dem uden helt at kunne sige hvorfor smiley Hvordan ville jeg bedst muligt kunne give hende sådan en varmepude på? Har godt nok en, men tror ikke hun ville bryde sig om at have den på? Kan jeg på en eller anden måde ligge den ind under hendes hovedepude når hun skal sove, eller ville det ikke hjælpe? Går bare og tripper og er mega utålmodig med det her, for hun skal bare have noget hjælp.. smiley Og jeg ved jo ikke min levende råd! Aner jo ikke noget om det, ud over jeg kender til smerterne smiley Men det hjælper hende jo desværre ikke rigtigt!

• #20   2. dec 2013 Vi var til undersøgelse på børneambulatoriet og der sagde lægen at hun var ret overbevist om at hun var hypermobil, pga når hun stod helt strakt ud, så ''svejede'' hendes knæ den anden vej.. Eller hvordan forklare man det.. De ''overbøjede'' agtigt.. Forstår du? smiley Og da hun sagde det tænkte jeg over hvad hun ellers gjorde at ting og når jeg forklarede de underlige stillinger hun kan ligge i og hvordan hun gør med sine ben osv, var hun sikker på det var det der var med hende. Men hun ville have en fys til at vurdere hende smiley

• #21   2. dec 2013 De lyde du beskriver Anne, men hoften. Sådan lyder Lilli skuldre smiley

• #22   2. dec 2013 Du skal få fyssen til at høre hvad der sker i hendes skuldre. De er en meget god kendskab til fysikken og ved ofte hvad det er.
    Jeg ville nok vælge når jeg varmebehandler at have hende liggende på min mave med varme elementerne over sig. På den måde mærker hun dig samtidigt. Evt. giv hende smertestillende en time før for at den værste smerte er væk! Det gør vi nogen gange med Nanna når det er slemt, for overhovedet at få lov til at røre hende(hun er 9 år)

Det skal siges at hun i dag er så vant til smerterne at hun sjældent siger det gør ondt, men det er det samme billede for mine smerter. Jeg mærker dem næsten heller ikke mere da jeg har vendet mig til dem! Kun når de er ekstra slemme kan jeg rigtigt mærke dem.

• #23   2. dec 2013 Anne j - Okay det vil jeg huske! Tusind tak for råd, vil prøve med det varmebehandling, helt sikkert!! Åha, jeg forsøger at vide så meget om det så muligt, men føler overhovedet ikke jeg ved noget og jeg føler ikke jeg kan hjælpe hende. Giver det mening smiley

• #24   2. dec 2013 Det giver meget mening smiley Kender følelsen til fulde. Men husk dig selv på at du kan kun gøre dit bedste og ikke mere. Ellers kører du dig selv ned. Du er en god mor der gør noget! Husk det!

Og du hjælper hende ved at søge hjælp og viden smiley

• #26   2. dec 2013 Hun står med låst knæ kalder man det jeg gør det samme smiley

Både min datter og jeg selv er hybermobile min datter går i børn i bevægelse og så er vi i et forløb gennem sygehuset,.

Jeg har kronisk skade af det da jeg står med låst knæ og allerede nu døjer med gigt smiley men havde man vidst det tidligere kunne jeg meget vel have fungeret normalt fysisk...

• #27   2. dec 2013 Tusind tak for jeres forståelse! Ved godt jeg ikke kan trylle, men hvis jeg dog bare kunne! smiley Glæder mig bare til at komme igang med, rigtigt at hjælpe hende til at komme frem af! smiley

Termin - Okay, ja det lyder meget rigtigt. Mine arme kan gøre det, altså hvor det er mine albuer der gør det.. :s Det kan virkelig gøre ondt nogen gange, specielt hvis man ligger vægten i.. :s Så jeg har fået at vide jeg aldrig må strække mine arme så langt ud jeg kan, i forskellige situationer. Ja det er sgu noget møg!!! smiley

Kommentér på:
Hypermobil - specielt hoften.

Annonce