Hypermobil - specielt hoften. {{forumTopicSubject}}
Nogen der har børn der er hypermobile? Tænker specielt i hoften, men også ellers?
Min datter på 14 mdr og 19 dage er hypermobil (har lige været på sygehuset pga hun er bag ud i grov udviklingen) Vi skal ind til en fys her på et tidspunkt. Jeg er også selv lidt hypermobil, min far var og min faster er også meget! Har læst lidt om det ved børn og vil egentlig gerne høre lidt om det fra folk der har stået i sådan en situation eller stadig gør det. Kan forstå det er ubehageligt for barnet, jeg ved jeg selv kan få smerter i hofter osv. og havde også slem bækkenløsning.
Det besvare nogen spørgsmål jeg havde omkring min datter, men nu vil jeg bare gerne vide hvad jeg skal gøre for at hjælpe hende bedst muligt.
Hun er numseglider, og sidder KUN på numsen. Hun kan ikke rejse sig, kravle eller gå, hun kan ikke ligge sig ned selv og kan ikke rejse sig op fra liggende til siddende. Det er sådan lidt hendes grovmotoriske evne. Hun har en god finmotorik og hendes ''tale/pludren'' er også fin.
Nogen gode råd, eller historier i vil dele? Tager imod med kyshånd!
I får lige et billede af prinsessen - Og ha en fortsat god dag
jul 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 315
jul 2013
apr 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 129
Vi bliver fulgt af fys, og så har hun støtte i VS, som laver øvelser med hende.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Hun er i dag en aktiv pige på 9 år der ikke går til dans samt har gået til fodbold. Selvfølgelig er der dårlige dage med smerter men hun har lært at takle smerten og får nu meget sjældent smertestillende.
Derudover skal det siges at hun ser mig takle mine kroniske smerter daglig og det er som følge af hybermobiliet. Mit sidder dog i hænder/fingre og arme. Og jeg håber virkeligt ikke for min datter at hun får så stærke smerter som jeg.
Men som lægen siger så skal hun selv lære hendes smertegrænse og det går at man en gang i mellem får lavet for meget og noget forkert hvilket gør at smerterne kommer, men hun må ikke pakkes ind i vat og gemmes for at undgå det.
jul 2013
Er begyndt at massere Lilli STILLE OG ROLIGT hver aften inden sengetid, trykker ikke hårdt og begynder hun at græde eller pive gør jeg det endnu lettere!! Men hun eeelsker det virkelig. Hun vil normalt ALDRIG ligge på maven, men hun ligger helt stille og falder helt hen imens hun smiler og sukker.
Glæder mig sindsygt meget til at vi har været til fys så vi får noget at arbejde med!!
Spring hofte
jul 2013
Det lyder helt vildt med hans fod!!! Håber Lilli kommer hurtigt frem med hjælp fra fys!
jul 2013
jul 2013
Kan egentlig heller ikke lade være med at tænke de gange jeg har fået mund ''høvl'' for ikke at støvsuge, ligge rent sengetøj på og andre på den måde hårde ting, fordi det gjorde så sindsygt ondt. At der jo faktisk er en grund og ikke bare dovenskab.. Men nogen mennesker lytter bare ikke, for kan de ikke se uden på hvorfor man er i smerter er det nok bare fis i en hornlygte!:/
jul 2013
jul 2008
På en dårlig dag får hun varmebehandling, hvor vi varmer en varmepose(en stofpose med grødris i) og ligger på sammen med smertebehandling. Det er det eneste der virker, og så er der jo så dømt ro på sofaen resten af dagen!
Varmebehandling kunne også være en god mulighed for din datters skulder og nakke da det kan løsne spændingerne. Vi bruger varmebehandling som smertelindring og for at få løsnet de muskelspændinger der opstår som følge af at have smerter.
jul 2013
Anne - Okay, lyder slet ikke sjovt
jul 2013
jul 2013
jul 2008
Jeg ville nok vælge når jeg varmebehandler at have hende liggende på min mave med varme elementerne over sig. På den måde mærker hun dig samtidigt. Evt. giv hende smertestillende en time før for at den værste smerte er væk! Det gør vi nogen gange med Nanna når det er slemt, for overhovedet at få lov til at røre hende(hun er 9 år)
Det skal siges at hun i dag er så vant til smerterne at hun sjældent siger det gør ondt, men det er det samme billede for mine smerter. Jeg mærker dem næsten heller ikke mere da jeg har vendet mig til dem! Kun når de er ekstra slemme kan jeg rigtigt mærke dem.
jul 2013
jul 2008
Og du hjælper hende ved at søge hjælp og viden
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 55 Svar: 534
Både min datter og jeg selv er hybermobile min datter går i børn i bevægelse og så er vi i et forløb gennem sygehuset,.
Jeg har kronisk skade af det da jeg står med låst knæ og allerede nu døjer med gigt
jul 2013
Termin - Okay, ja det lyder meget rigtigt. Mine arme kan gøre det, altså hvor det er mine albuer der gør det.. :s Det kan virkelig gøre ondt nogen gange, specielt hvis man ligger vægten i.. :s Så jeg har fået at vide jeg aldrig må strække mine arme så langt ud jeg kan, i forskellige situationer. Ja det er sgu noget møg!!!
Hypermobil - specielt hoften.