7. sep 2008 Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Julemand/morfar er afsløret! {{forumTopicSubject}}
I går sidder Simone, knap 4,5 år, og jeg og kigger billeder. Hun peger så på et billede fra en juletræsfest for 2 år siden og siger: "Jeg tænker at julemanden lyder ligesom morfar. Måske er det faktisk morfar, der har klædt sig ud som julemanden! " og sender mig et skævt smil
Jeg blev fuldstændig paf! For jeg havde ikke i min videste fantasi tænkt at hun havde gennemskuet den! Jeg var sikker på at den sagtens kunne gå igen i år. Synes så også det er vildt, at hun først nævner det nu -næsten et år efter sidste juletræsfest. Hun må jo have tænkt på det allerede sidste år, for det var tydeligt at det var stemmen hun genkendte, ikke udseendet på billedet. Så hun har gået og ruget på den hemmelighed... Et tydeligt bevis på hendes manglende sproglige evner Men jeg må vel bare tage det som et positivt tegn på, at hun har udviklet sig og nu faktisk KAN sætte ord på det
Problemet er jo så at morfar allerede er booket til rollen igen i år d. 1.12. Hvad pokker siger jeg til hende? Hun skal jo ikke "ødelægge" det for de andre børn og jeg synes da egentlig også det er lidt trist hvis vi allerede nu skal fortælle sandheden om julemanden og nissen, der kommer med kalenderpakker. Har tænkt på noget med, at julemanden har så travlt, så han har bedt morfar om hjælp.... Men det er vores hemmelighed....?
Synes bare det er så ærgerligt, for mindes selv denne fest fra min barndom og alle de sommerfugle i maven, når jeg så flyvemaskinen (det er i en lufthavn) og julemanden træder ud af den
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Også fortælle at det er en hemmelighed at morfar hjælper julemanden..
Men HELT ærligt, så synes jeg sagtens I kan fortælle hende sandheden om julemanden, jeg er ikke den store tilhænger af at man 'lyver' for sine børn
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Jeg lyver kun hvis hun spotter en gave eller noget
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 530
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Normalt er jeg mest fan af sandheden, men lige netop julemanden, synes jeg bare er så hyggeligt
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
okt 2012
Monique er ikke opvokset med at der kommer en julemand juleaften, vi tager til juletræsfester mm.. men vil ikke præge hende til at tro på julemanden! - eller tandfeen!
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
okt 2012
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
Julemand/morfar er afsløret!