{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Julemand/morfar er afsløret! {{forumTopicSubject}}

I går sidder Simone, knap 4,5 år, og jeg og kigger billeder. Hun peger så på et billede fra en juletræsfest for 2 år siden og siger: "Jeg tænker at julemanden lyder ligesom morfar. Måske er det faktisk morfar, der har klædt sig ud som julemanden! " og sender mig et skævt smil smiley
Jeg blev fuldstændig paf! For jeg havde ikke i min videste fantasi tænkt at hun havde gennemskuet den! Jeg var sikker på at den sagtens kunne gå igen i år. Synes så også det er vildt, at hun først nævner det nu -næsten et år efter sidste juletræsfest. Hun må jo have tænkt på det allerede sidste år, for det var tydeligt at det var stemmen hun genkendte, ikke udseendet på billedet. Så hun har gået og ruget på den hemmelighed... Et tydeligt bevis på hendes manglende sproglige evner smiley Men jeg må vel bare tage det som et positivt tegn på, at hun har udviklet sig og nu faktisk KAN sætte ord på det smiley
Problemet er jo så at morfar allerede er booket til rollen igen i år d. 1.12. Hvad pokker siger jeg til hende? Hun skal jo ikke "ødelægge" det for de andre børn og jeg synes da egentlig også det er lidt trist hvis vi allerede nu skal fortælle sandheden om julemanden og nissen, der kommer med kalenderpakker. Har tænkt på noget med, at julemanden har så travlt, så han har bedt morfar om hjælp.... Men det er vores hemmelighed....?
Synes bare det er så ærgerligt, for mindes selv denne fest fra min barndom og alle de sommerfugle i maven, når jeg så flyvemaskinen (det er i en lufthavn) og julemanden træder ud af den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julemand/morfar er afsløret!
  • #1   6. nov 2013 Jeg ville da bare sige at julemanden har meget travlt, omkring december, og derfor har morfar lovet at hjælpe ham, for en nisse er jo for lille til den opgave..
    Også fortælle at det er en hemmelighed at morfar hjælper julemanden..

Men HELT ærligt, så synes jeg sagtens I kan fortælle hende sandheden om julemanden, jeg er ikke den store tilhænger af at man 'lyver' for sine børn smiley

• #2   6. nov 2013 Har det ligesom Hornugle.. er ikke fan af julemandsmyten..
    Jeg lyver kun hvis hun spotter en gave eller noget smiley så er den "til en anden" smiley

• #3   6. nov 2013 Jeg har aldrig troet på julemanden, og det kommer mine børn heller ikke til. Jeg gider nemlig ikke at skulle stå i den situation hvor det er tid til at fortælle at vi egentlig har løget om julemanden.

• #5   6. nov 2013 Hun er nemlig en meget klog pige smiley
    Normalt er jeg mest fan af sandheden, men lige netop julemanden, synes jeg bare er så hyggeligt smiley

• #6   6. nov 2013 Jeg syns det er en super hyggelig ide, der kommer også en julemanden hjem til os hvert år, og jeg glæder mig som et lille barn til at se hvad min knap (på daværende tidspunkt) 2 årige barn vil sige til julemanden. Jeg kan selv huske hvor sjovt det var som barn at råbe julemanden julemanden julemanden, og så kom julemanden smiley så min søn får det først at vide når han regner den ud :-). Men jeg syns sagtens du kan sige at morfar afløser julemanden da han har såååååå travl smiley

• #7   6. nov 2013 Jeg enige med de andre.. Dog er min mening, at det er ok "at lyve" om julemanden, jeg er tilhænger af at give fantasien frit spil og ikke plage børn med den barske sandhed for tidligt:)

• #9   7. nov 2013 På trods af at jeg er 22 år, vil min morfar stadig ikke indrømme at han var julemand det år jeg afslørede ham.. Grænseløst irriterende smiley
    Monique er ikke opvokset med at der kommer en julemand juleaften, vi tager til juletræsfester mm.. men vil ikke præge hende til at tro på julemanden! - eller tandfeen! smiley

• #10   7. nov 2013 Tandfe og påskehare synes jeg også er liiiige overdrevet smiley

• #11   7. nov 2013 Tror jeg går efter Halloween-monsteret -dét må hun gerne tro på! smiley

• #12   7. nov 2013 De har bare en syg hukommelse børn smiley tror ik hun har gået og ruget over det så længe. Tror bare hun har set billedet og så derfor kan huske at han lød som morfar. Min søn er 6 og kan huske ting der er sket da han var 3. Man blir helt paf nogle gange smiley ang julemanden. Så lad da morfar. Julemanden har travlt så han låner lige morfar og det er jo også hyggeligt nok smiley jeg fortæller mine børn når de spørger at julemanden findes for dem der tror på ham og det falder i meget god jord smiley

• #13   7. nov 2013 Vi har iøvrigt både tandfe og påskehare her hos os. Sys det er hyggeligt. Ved ik hva jeg gør når de lure den. Men det er hyggeligt så længe det står på og har endnu ik mødt nogle der er blevet traumatiserrt af at få den barske sandhed at vide smiley

Kommentér på:
Julemand/morfar er afsløret!

Annonce