{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.960 visninger | Oprettet:

Perfekte aldersforskel! {{forumTopicSubject}}

Hvad synes I er den perfekte aldersforskel og hvorfor?
Min kæreste vil rigtig gerne have et barn og jeg holder den lidt hen pga. Malous alder og fordi jeg godt vil vente lidt.
Han mener vi maks skal vente til oktober næste år, da han fylder 25 til marts og synes han er ved at blive for gammel ellers.
Hvis vi prøver til oktober så vil Malou nå at fylde 2 år inden hun bliver storesøster..
Hvad synes I er den perfekte alders forskel, hvorfor og er der fordele ved at have to børn med 2 års forskel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perfekte aldersforskel!
  • #1   1. nov 2013 Personligt har jeg altid ment at 3-4 år - er mest optimalt....

• #2   1. nov 2013 tror det er meget forskelligt nu venter vi os og der bliver min store dreng 3 16 dage efter termins datoen . min mor har altid sagt at man skal have nr to inden nr 1 bliver 2 eller efter de er 3½ for det er der at det er hårest. men ja tror det er meget forskelligt fra familie til familie

• #3   1. nov 2013 Jeg har gjort mine overvejelser i forhold til det psykiske

• #4   1. nov 2013 Det tror jeg ikke der er noget der hedder..
    For os har det været perfekt at vente, min pige er 3,5 år. Hun når nok at blive 4,5 måske ældre før hun bliver storesøster.
    Jeg har ikke gidet have 2 unger tæt på hinanden som skal kæmpe mod hinanden om opmærksomheden legetøjet vennerne og alt muligt andet.

• #5   1. nov 2013 Jeg gør skam os mine overvejelser. Havde en hård graviditet med Malou og Malou er meget mor-syg. Så har meldt ud at vi kan snakke om det når Malou er klar og kan forstå at jeg er nødt til at dele opmærksomheden mellem dem. Min livmodere skal os først komme sig helt over kejsersnittet

• #7   1. nov 2013 3.5 eller mere , har selv 2 år 4 mrd mellem mine de to ældste, derefter 3 år og 3 mrd mellem de to næste og så næsten 13 år mellem de to sidste.
    idag ville jeg vælge ca 4 år smiley

• #8   1. nov 2013 Det kommer an på om man føler sig klar søde. Vi snakker lidt om nr 2 og jeg vil have nr 2 snart da Freja bliver 5 i juli næste år

• #9   1. nov 2013 Mine overvejelser går ikke så meget på mig selv egentligt, når jeg tænker over det, jeg tænker mere over at mine børn skal have noget ud af hinanden. Der er 8 år imellem mig og min lille søster, og vi har stadig intet tilfælles, fordi jeg har fået et barn og lever mit "voksenliv" Og hun er kun 16 og lever det liv min nu gør i den alder, hun har selv udtalt at hun ikke føler hun har nogen søskende. Så er der 2 år mellem mig og min søster, hun er også gravid og der kommer til at være 6 mdr mellem vores første børn, vi har jo meget mere tilfælles i vores liv, og har altid kunnet komme til hinanden med problemer vi begge har kunnet forstå.
    Min yngste søster har jo altid være for meget "bagud" Så som søskende får vi jo ikke så meget "ud af hinanden" Hvis man kan sige det sådan.
    Det er mere sådan jeg overvejer det. Men vi er begge uddannet og har job, og har købt hus med plads til vores fremtid osv, så det skal vi ikke have med i vores overvejelser. smiley

• #10   1. nov 2013 Jane, det er jo ikke altid det går sådan. Min brødre er 5 og 12 år ældre end mig, og jeg har mest sammen med den ældste. Det kommer jo helt an på hvordan ens liv former sig.
    Jeg Synes ofte at de børn som er kommet så tæt på hinanden for at "få en masse ud af det" kæmper mod hinanden som små. Måske får de meget ud af hinanden senere hen, men det kan man bestemt også selvom man har 5-6 år imellem.

• #11   1. nov 2013 ^Men det er nok forskelligt, jeg har f.eks en søster der er 16 år ældre end mig, vi er vældig tæt knyttet og har altid været det ( vi er ialt 7 søskende.....så det er ikk fordi hun er den eneste smiley Jeg ser også anton har rigtig meget med sine søstre( som er hhv næsten 13 og 16 år ældre end ham) jo selvfølgelig leger de ikke lego m.m men de har et tæt og givende søskendeforhold til stor glæde for alle.

• #12   1. nov 2013 Jeg snakker jo også med min lille søster osv, jeg føler bare at der er for stor alders forskel, men det kommer nok når hun også er voksen, så håber jeg vi kommer hinanden mere nær smiley
    Men det er jo også bar min mening, jeg synes 2 -3 år for mit vedkommende, det tror jeg vi går smiley
    Men jeg tror også den kamp om opmærksomhed er sundt for børn, jeg tror det er med til at de opdager at der er andre at tage hensyn til også smiley Og jeg tror ikke at de kommer til at mangle opmærksomhed, for det er vel forældres opgave at sørge for at vores børn har det de skal have smiley

• #14   1. nov 2013 Den perfekte alder er når forældrene er klar.
    Vi er så småt igang med pb2 og hvis det lykkedes i første hug, så bliver Laurits 19-20 mdr når næste kommer.
    Jeg tror søskende forhold handler meget om hvordan mor og far tackler børnene i hverdagen. Gør plads til den store, lader ham/hende hjælpe til - så meget som muligt, huske alene tid med den store både med mor og far.

• #15   1. nov 2013 Selvfølgelig skal forældrene være klar.....
    ...men i mine øjne er det også super vigtigt at tænke på/tage hensyn til de børn som allerede er sat i verden smiley

• #18   1. nov 2013 I min verden skal der minimum være 3 år imellem, også gerne 4-5.

• #19   1. nov 2013 2 år - max 3. Vi er en søskendeflok på 4. Der er 2 år mellem mine 3 brødre og 3 år fra den yngste og ned til mig (vi er 31,29,27 og 24 år gamle) Vi har altid haft utroligt meget glæde af hinanden. Og mine brødre havde samme legekammerater på vejen da de var børn.

Og nu hvor vi alle er voksne, har vi stadig et bånd der er tættere end de fleste søskende har.

• #20   1. nov 2013 Jeg har 8 op til min storesøster og 6 år op til min storebror.....

...det har altid fungeret! Selvfølgelig på forskellige plan og måder...... Fra jeg var 20-25 år har vi været meget jævne og siden har man ikke rigtig mærket aldersforskellen... Min søster fik først børn - så mig og til sidst min bror....

Men det er jo meget forskelligt hvordan man vokser op - hvor meget man får ud af hinanden.

Jeg har bare den holdning at der skal være plads til alle og rum til at være.....og det er også derfor jeg altid har sagt 3-4 år imellem - Nu fik vi jo så tvillinger, men det er jo en helt anden snak

• #21   1. nov 2013 mortil: jeg er virkelig så enige i det du skriver.......

Dermed ikke sagt jeg siger at dem som vælger at gøre det anderledes er dårlige forældre - bare lige så vi er helt klare i spyttet smiley

• #26   1. nov 2013 Der er 3 år og 1 måned mellem mine og det syntes jeg er super fint

• #27   1. nov 2013 mortil: Vi er enige smiley ...og jeg ved godt du heller ikke mener det.

Skriver det kun fordi nogle har det med at tolke videre på det man skrive. smiley

• #29   1. nov 2013 Der kommer jo også an på hvordan børnenes personlighed er. Hvis de stadig virker meget små i det og mor afhængige er det svært at finde tid til det. Men hvis ens barn er meget fremme mental og ikke særlig afhængig af mor og far, så er det nok nemmer. Lige meget om barnet er 5 år eller 2 år.

• #32   1. nov 2013 hmmm....

Der er jo psykologiske stadier....og dem kommer vi jo igennem allesammen.....

Vores har altid været meget udadvendte og "selvstændige" - og bestemt ikke bagefter, men jeg ville stadig aldrig planlægge at få en før omkring eller efter de er blevet tre år.

Dermed ikke sagt at jeg ville få et barn fjernet, hvis det kom før end planlagt!

• #33   1. nov 2013 ....i min verden og hvad undersøgelser viser... så er der stor forskel på at være tvillinger og pseudo tvillinger.....

Som tvillinger har man altid været sammen - man har altid delt - og man har de "samme" behov/ man er på samme stadie i livet og den psykologiske udvikling.

Hvor hvis man få en pseudo tvillinger, så vil man hurtigt/nemt blive betragtet som den store, og det er noget som helt naturligt sker - og der kommer nogle andre forventninger til en, i forhold til hvis man ingen søskende har. (endnu)

IGEN jeg siger ikke at I som vælger at få jeres børn tæt - er modbydelige og ødelægger jeres børn etc...... Jeg bygger min holdning udfra psykologi - erfaringer - i mine øjne logik smiley
    Og nej jeg ville aldrig få et barn fjernet, hvis det kom før planlagt.....

• #34   1. nov 2013 Men man skal vel altid træffe det valg, i alle henseender, som man med hånden på hjertet mener er det sundeste og rigtige for det barn man har sat i verden. Og ikke ego behov!

• #35   1. nov 2013 Hehe
    Vil bare sige: Det vigtigste i mit hoved er at der er kærlighed og overskud til de børn man får.
    Der er fordele og ulemper ved begge dele. Dem med flere år imellem synes det er den rigtige løsningen, og dem med få år imellem synes det er 100% det bedste.
    Heldigvis er man som regel selv herre over sit liv og behøver ikke at lade sig diktere af selvudråbte eksperter på diverse baby-debat sider smiley hehe

• #37   1. nov 2013 TS ved ikke om du blev klogere af alle vores svar og input..... smiley

...men nu synes jeg jo ikke hverken du eller din kæreste på 25 år er for gamle til at få børn inden for de næste mange år smiley

Er det hans den første eller? I skal jo også begge føle jer klar som par smiley

• #39   1. nov 2013 Mortil - var det til mig,? smiley
    Synes nu jeg holder tonen vældig pæn. Kan ikke lige se hvor jeg er "upæn".

• #40   1. nov 2013 "....selvudråbte eksperter på diverse baby-debat sider hehe..."

Var det virkelig en nødvendig kommentar? smiley

Jeg mener ikke jeg er ekspert eller føre mig frem som en sådan, men jeg har læst og læser en del - og jeg bygger mine overvejelser på det, og når jeg så bliver spurgt om min mening til et emne. Så svare jeg på det, med min PERSONLIGE holdning og kommer med saglige argumenter. Og ligger endda vægt på MANGE gange at jeg netop ikke nedgør andre og deres holdninger til det adspurgte... Men vi må vel godt have forskellige holdninger til tingene.... Så længe man kan holde sine kommentar saglige og ikke synke ned på de lave niveau er ikke kunne argumentere for sine holdninger uden at skulle komme med personlige bemærkninger ?

• #42   1. nov 2013 Nåh ja så er den vel ment på mig...
    Søde du, jeg skrev altså ikke at - mor til skønne tvillinger er en selvudnævnt ekspert. smiley
    Min kommentar er lige så vel møntet på mig selv, for hvad har jeg af erfaring og faglig viden om emnet, andet end hvad jeg har læst mig til i bøger og på nettet? Altså kan jeg jo i princippet sidde og være fortaler for noget som jeg om nogle år muligvis ændre syn på. Jeg kommer også bare med min private holdning og kommentar til det jeg har læst.
    Men som sagt - i sidste ende er det kun ts der bestemmer, hun behøver egenligt ikke lytte til hverken mig, eller dig, eller de 14 andre som svare i tråden... Det var egentlig det der var min pointe..

• #43   1. nov 2013 ....nu er det jo ikke noget forældrene gør bevidst, når de "glemmer" den første, det er ikke en bevidst eller ond handling. Det er noget som nemt og naturligt sker, da den første jo vil være den største - og vil få et andet "ansvar" - selvom den jo stadig er meget lille.........

Men selvfølgelig har forældrene en KÆMPE rolle i det hele.......og jeg siger lige igen.... DET GØR DEM IKKE TIL DÅRLIGE FORÆLDRE smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #44   1. nov 2013 25 til Marts?? Ahh come on, mulighederne for børn forsvinder sgu ikke fordi han kommer i nærheden af de 30. Jeg er ældre end 25, har netop fået mit første, men absolut ikke sidste barn, og vi snakker om næste barn om 2-3 år

• #45   1. nov 2013 Men jeg er ked af at i føler jer ramt af min kommentar..
    Jeg var ikke klar over at i ville tage sådan en lettere ironisk og overordnet udtalelse så nært. smiley

• #46   1. nov 2013 Katrine: troede ikke du ville have flere? Det har du før sagt?
    Der kommer til at være 2,5 år mellem mine

• #47   1. nov 2013 Nej det gjorde ikke..... men du skrev det efter at vi havde kommenteret hver især på tråden og givet udtryk for hver vores meninger... Derfor var det meget naturligt for mig at læse det som en personlig kommentar til mig/os (mortil også)

Men fair nok hvis det ikke var hensigten, men vi var to som forstod den samme sætning således hehe smiley

• #48   1. nov 2013 glemte lige DU "Nej det gjorde DU ikke....men..."

• #49   1. nov 2013 Ja, det vil være Dannys første.

Sbs, ønskede heller ikke flere - men jeg overvejer det nu da jeg er rigtig glad for Danny og på længere sigt godt vil skifte rigtig familie med ham..

• #50   1. nov 2013 Her er Marcus 6 og 8 år yngre end sine søskende. De har et super godt forhold alle sammen nu og er ikke i tvivl om at det vil forsætte.

Jeg selv har en storebror der er 2 år ældre end mig samt en tvillingebror og dem har jeg altid har det super godt med, fælles venner osv.

Så jeg kan ikke sige det ene er bedre end det andet.

• #51   1. nov 2013 Quist B, nu ser folk jo meget forskelligt på alder at få børn i. Hvis manden føler han bliver for gammel, er det så ikke en personlig sag? Jeg skal heller ikke have flere efter jeg er fyldt 27.

• #53   2. nov 2013 Jeg ville slet ikk have overskud til nr 2 li nu. Vi snakker om der gerne må være 3-4 år imellem dem. Også så rebekka kan forstå at hun skal være storesøster osv.

Imellem mig og min ældste bror er der 20 år smiley og vi har rigtigt meget glæde af hinanden smiley hehe
    Men min storesøster som er 5 år imellem, leger jeg selvf bedst med.

Har den indstilling, at jo man kan få rigtigt meget fornøjelse af hinanden.
    Men jeg har også 2 niecer hvor er der 16 mdr imellem, og de er som ild og vand og ligner slet ikk hinanden. De har hver deres liv og interesser og har altid haft det. smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #54   2. nov 2013 Bestemt enig Kathrine.
    Men når du gerne vil vente, men han vil have nu. Er det så bedst at give efter for hans begyndende kvartvejs depression, eller prøve at snakke manden lidt til fornuft.

21 og 25 år er overhovedet ingen alder, i skal nok nå det hele.

• #56   3. nov 2013 Her regner jeg med at der går flere år før jeg møder en mand som jeg vil have børn med. Og det passer mig fint. Jeg har altid ønsket mig at der skal være min. 3 år mellem mine børn og gerne 4-5.

• #57   4. nov 2013 Vi ønsker der skal være ca. 3 - 4 år imellem vores smiley

• #58   5. nov 2013 Mellem 3 og 5 år.

• #59   19. nov 2013 Det ideelle for mig må være 3 års forskel smiley Håber vi kan gå igang med nummer to til sommer hvor Smilla fylder 2 år.

Kommentér på:
Perfekte aldersforskel!

Annonce