Hvordan overvåges dit barn? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Ved du, hvordan dit barn overvåges i din vuggestue?
Mange vuggestuer bruger trådløse babyalarmer ligesom dem mange selv bruger derhjemme. De babyalarmer er bare ikke egnet til en institution, grundet hyppigt batteri skift eller opladning og dårligt signal special ved længere rækkevidde eller store nye bygninger.
Det kan have konsekvenser for de børn, som ligger og sover i en sovesal/krubberum. Hvis et barn vågner i gråd og ikke høres, når det "kalder". Andre børn vækkes også af det enkelte barn, som er brudt i gråd og således kan det endda skabe en kædereaktion.
Det giver børnene en dårlig søvn cyklus, hvis de ikke når at flade i dybsøvn, men vækkes på skift af hinanden inden en pædagog opdager det.
Nogle steder overvåges børnene af en pædagog, som konstant er i nærheden, hvilket klart er den foretrukne måde. Men da der skal spares alle steder er der ikke altid råd til det.
En anden ting, som jeg heller ikke er tryg ved er, at såfremt en indbrudstyv/kidnapper vil kidnapper et barn, så kan denne liste sig ind i sovesalen og slukke for den trådløse alarm og derefter kan der intet høres i sovesalen/krybberummet.
Synes ikke at der er nok fokus på det punkt - at børnene skal have en god søvn og samtidig være i sikkerhed.
Hvad synes du?
Vh.
Michael
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Der var dog en dag min datter havde lavet ballade, dette er sket på disse 5-10 minutter:
Monique vågner efter 40 minutter, hun tager alarmen og holder den mod maven (så kan de ikke høre dem) og vækker derefter alle de andre børn og SÅ blev der ellers holdt fest da der kom en voksen ind.. og så havde hun ellers lige gemt alarmen også.
Det er de store børn der sover derinde og de ved at hvis/når de vågner, må de gerne rejse sig og gå ud..
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hos en dagpleje er det også rigeligt med de trådløse alarmer vil jeg mene, da det er hos dagplejen selv og der ikke er så mange børn, så er det lettere at holde øje med dem
Er glad for at høre, hvad I mener.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
Vi har efterfølgende snakket om, at man ikke må drille de andre når de sover
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Angående kidnapper så er det ikke en mulighed da døren ind til vuggestuen er låst fra 9-15.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Når børnene sover bliver der tjekket til dem, i øvrigt er der altid voksne lige i nærheden. De fleste af børnene ligger bare og pludrer lidt når de vågner, de plejer ikke at græde.
Vores søn var en ballademager for noget tid siden, han havde en periode hvor han kun sov omkring 30 min. så han vækkede de andre børn ved at sidde og kalde på dem. Han blev fjernet ind i et andet rum og sove, indtil han begyndte at sove igennem.
Hvordan overvåges dit barn?