Baby vågen hele dagen + pjevset {{forumTopicSubject}}
Hej alle kloge hoveder!
Min lille datter på snart 9 uger er et rigtigt hængetræ! Hun blev født 3+2 for tidligt og fik en lidt hård start på livet med indlæggelse i en uge med lysbehandling og rigtig mange blodprøver. Alt skulle gerne være ok nu.
Min frustration går på, at hun HELE dagen er vågen og en halv times tid efter måltid (amning + supplement) bliver pjevset. Dvs hun skal være hos mig hele tiden for ikke at græde. Tidligere var det eneste der stoppede gråden løbeture rundt i huset med hende på armen. Hun kan på ingen måde falde i søvn alene og ligger i mine arme en halv time inden hun kan lægges - også om natten!! Jeg er bange for at give hende dårlige puttevaner, men ved ikke hvad jeg skal gøre. Hverken barnevognsture eller bilture putter hende. Ofte er hun lige ved at falde hen på min arm, men får kæmpet øjnene op. Hun er jo mega træt, men vil bare ikke overgive sig til søvnen. Håber der er nogen der kan give et råd eller som måske er i samme båd.
Mvh. Cecilie
Beklager det blev lidt langt:)
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Min datter er født 10 uger for tidligt og hun hang og sov på mig hele det første år.
En hektisk start på livet kræver bare lidt mere tryghed - så endelig giv hende al den tryghed du kan.
Det skal nok gå over.
Min datter er 18
Måneder nu og hun gider ikke hænge hos mig mere
sep 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
sep 2013
sep 2013
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Og hun sov måske 3X 20 min i løbet af en hel dag.
Det var rigtig rigtig hårdt - og det har lidt skræmt mig For at få nr 2.
Men hvis Det en dag sker håber jeg det bliver et barn født til tiden.
Jeg var mere eller mindre bundet til hjemmet/sofaen hele det første år.
Men håb at med al den ekstra tryghed du giver hende nu at hun slipper dig før Sophia turde give slip på mig.
Jeg kan huske at vi allerede tidligt øvede at det var okay bare at ligge lige ved siden af mig på sofaen istedet for oven på mig. - det gav et lille pusterum
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
sep 2013
Sidste del af natten foregår ofte på brystet hos mig:)
Hvad er en strækvikle?
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Som de andre siger kan du ikke give hende dårlige vaner, og alt hvad hun lærer, kan du senere trappe langsomt og blidt ud af, bare du følger hendes behov.
Vito var 7-8 mdr før han lærte at sove i barnevogn selv, indtil da sov han på mig ved hver en lur og skulle altid hjælpes i søvn og sov knap nok.
Jeg vil også klart foreslå en vikle. Så kan din datter få den tryghed hun eftersøger, og du kan få dine hænder livet fri. Ofte falder de også let i søvn i viklen, mens man går rundt
sep 2013
sep 2013
sep 2013
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
Kan være jeres barn også er meget sensibelt og samtidig tænker jeg at så længe hun ikke er ældre, så må man bære over med det. Hendes tryghed kommer i første række. Når hun bliver ældre kan det være hun vokser fra det eller i kan lave nye rutiner
Baby vågen hele dagen + pjevset