{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Cecilie B
Cecilie B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

Baby vågen hele dagen + pjevset {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hoveder!
Min lille datter på snart 9 uger er et rigtigt hængetræ! Hun blev født 3+2 for tidligt og fik en lidt hård start på livet med indlæggelse i en uge med lysbehandling og rigtig mange blodprøver. Alt skulle gerne være ok nu.

Min frustration går på, at hun HELE dagen er vågen og en halv times tid efter måltid (amning + supplement) bliver pjevset. Dvs hun skal være hos mig hele tiden for ikke at græde. Tidligere var det eneste der stoppede gråden løbeture rundt i huset med hende på armen. Hun kan på ingen måde falde i søvn alene og ligger i mine arme en halv time inden hun kan lægges - også om natten!! Jeg er bange for at give hende dårlige puttevaner, men ved ikke hvad jeg skal gøre. Hverken barnevognsture eller bilture putter hende. Ofte er hun lige ved at falde hen på min arm, men får kæmpet øjnene op. Hun er jo mega træt, men vil bare ikke overgive sig til søvnen. Håber der er nogen der kan give et råd eller som måske er i samme båd.

Mvh. Cecilie

Beklager det blev lidt langt:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baby vågen hele dagen + pjevset
  • #1   24. sep 2013 Man kan ikke give et barn på 9 uger dårlige puttevaner endnu smiley

Min datter er født 10 uger for tidligt og hun hang og sov på mig hele det første år.
    En hektisk start på livet kræver bare lidt mere tryghed - så endelig giv hende al den tryghed du kan.
    Det skal nok gå over.

Min datter er 18
    Måneder nu og hun gider ikke hænge hos mig mere smiley

• Cecilie B
    Cecilie B Tilmeldt:
    sep 2013

#3   24. sep 2013 Hold da op - 10 uger?! Sikker en start! Dejligt med andre erfaringer.. Giver hende al den tryghed hun vil have, så rart at vide hun ikke vænner sig til det. Var din datter også rigtig meget vågen? Min datter kan ment tage 12 timer i træk uden en lur (måske lige 10 min på armen).

• Cecilie B
    Cecilie B Tilmeldt:
    sep 2013

#4   24. sep 2013 Hun bleg taget med sugekop grundet fald i iltmætningen, men har været ved kiropraktor 2 gange, som mener hun er ok nu. Vi går jævnligt til zoneterapi netop pga ondt i maven. De første 6 uger siv vi stort set ikke om natten fordi hun pressede meget højt i søvne.

• Cecilie B
    Cecilie B Tilmeldt:
    sep 2013

#5   24. sep 2013 Bleg = blev. Siv = sov

• #7   24. sep 2013 Sophia sov præcist 20min af gangen da hun baby

Og hun sov måske 3X 20 min i løbet af en hel dag.
    Det var rigtig rigtig hårdt - og det har lidt skræmt mig For at få nr 2.
    Men hvis Det en dag sker håber jeg det bliver et barn født til tiden.

Jeg var mere eller mindre bundet til hjemmet/sofaen hele det første år.
    Men håb at med al den ekstra tryghed du giver hende nu at hun slipper dig før Sophia turde give slip på mig.

Jeg kan huske at vi allerede tidligt øvede at det var okay bare at ligge lige ved siden af mig på sofaen istedet for oven på mig. - det gav et lille pusterum

• #8   24. sep 2013 Min søn er født 12 uger fortidlig, og han sov også kun på mig i lang tid, tror han var godt 9 måneder inden jeg kunne putte ham i barnevognen smiley så det skal nok gå over igen når hun er klar til at sove. Her lå han på mit bryst når vi sov der var han tryg ;).

• Cecilie B
    Cecilie B Tilmeldt:
    sep 2013

#9   24. sep 2013 Hvor er det dejligt i vil tage jer tid til at besvare mit indlæg - mange tak. Dejligt at vide jeg ikke er den eneste med de "problemet". Man er jo priviligeret at få et barn, men synes ofte mødre har travlt med st fortælle om at ALT er fantastisk. Det er en kæmpe gave at blive forældre,en i den grad også en opgave!

Sidste del af natten foregår ofte på brystet hos mig:)

Hvad er en strækvikle?

• #10   24. sep 2013 Tryghed tryghed tryghed.

Som de andre siger kan du ikke give hende dårlige vaner, og alt hvad hun lærer, kan du senere trappe langsomt og blidt ud af, bare du følger hendes behov.

Vito var 7-8 mdr før han lærte at sove i barnevogn selv, indtil da sov han på mig ved hver en lur og skulle altid hjælpes i søvn og sov knap nok.

Jeg vil også klart foreslå en vikle. Så kan din datter få den tryghed hun eftersøger, og du kan få dine hænder livet fri. Ofte falder de også let i søvn i viklen, mens man går rundt smiley

• Cecilie B
    Cecilie B Tilmeldt:
    sep 2013

#12   24. sep 2013 Hun har sk været svøbt de sidste 8 uger - uden den store succes, men tak for tippet:)

• Cecilie B
    Cecilie B Tilmeldt:
    sep 2013

#13   24. sep 2013 Sk = skam - det hele går lidt hurtigt med ungen på den anden arm;)

• Cecilie B
    Cecilie B Tilmeldt:
    sep 2013

#15   24. sep 2013 Tak for jeres indlæg:)

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #16   25. sep 2013 Har selv en søn der er født 5 uger for tidligt og dermed var og stadig er (knap 5år gammel) meget sensibel.
    Kan være jeres barn også er meget sensibelt og samtidig tænker jeg at så længe hun ikke er ældre, så må man bære over med det. Hendes tryghed kommer i første række. Når hun bliver ældre kan det være hun vokser fra det eller i kan lave nye rutiner

Kommentér på:
Baby vågen hele dagen + pjevset

Annonce