1.858 visninger
|
Oprettet:

6. jul 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
børnehaveklasse penge skolebod? {{forumTopicSubject}}
Hmm vores søn er startet i skole her i august. Så fagre nye verden. første problematik var at nogle af de andre børn fik/får saftevand med. Victor det stakkels barn må nøjes med vand i hans dunk og skolemælk
nyeste "alle de andre børn må problematik" er så at nogle ( i hans øjne alle ) får penge med til skoleboden og hittet er at købe kakao åbenbart. ærlig talt troede jeg slet ik de måtte gå derover (boden er i en anden bygning hvor 4 til 9 kl går).
Så ville egentlig bare hører om jer der har små skolebørn giver i dem penge med til boden? Hvor tit og hvor mange? Og spiser de så deres mad?
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
som hovedregel har mine små elever penge med 1-2 gang om ugen, 30kr, primært om fredagen da de der får en chokoladebolle eller et stykke kage med til maden.
De 30kr dækker en bolle i 10 pausen og varm mad, fredagshitter, frugt og en brik juice i 12 pausen
Mange forældre vælger at sende kakaopulver med til skolemælken i en lille bøtte eleven selv hælder i.
Det er dog ikke tilladt i min klasse, ligeså saftevand. Det har forældrene selv valgt, måske det var værd at drøfte til forældreaften og lave fælles retningslinjer omkring sukker og 'slik' i madkassen, det er gerne et fast punkt først på året når jeg starter en ny klasse op.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Det er op til den enkelte institution at vedtage sanktioner på området.
Hos os hedder det som udgaulngspunkt nul sukker i indskolingen. Men der kan stadig købes juice, kakao, is the osv I kantinen, og der serveres kage hver fredag..
Så det kan være svært at håndhæve i praksis, jeg våger ikke som en høg over hvad mine elever køber eller hvad de har i madpakken.
Men består den ofte af toast med chokolade så kontakter jeg forældrene, og iagttager jeg at en elev ofte køber 3_4 juice på en dag, så er det også noget jeg ville tale med forældrene om
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
De andre børn inkl mit barn har kun vand i dunkene, også har vi Skolemælk....
Jeg syntes bestemt du skal tage det op på forældremødet. Jeg ser et problem som skal løses i klassen, blandt forældrene .
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
Ved os kan de ikke købe kakao, men kunne de så ville jeg nu ikke have et problem med at give dem en skilling til sådan en i ny og næ på en fredag,
mar 2008
jul 2008
men det kan da godt være det bare er mig så
jul 2008
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Nu har jeg en der går i 6 klasse og en der går i 2 klasse og det har altså aldrig været noget problem, for hulen ungerne har fødselsdag og vil gerne fejre det og hvis de lever af grøntsagsstave og frugt til hverdag så er det vel meget naturligt at man disker op med noget anderledes den dag.
mar 2008
lige så vel som at du mener at det er skod de skal ha slik så ofte vil der også være nogen der synes det er noget fis at du har det sådan og når der er er 28 i klassen så skal der jo være plads til alles menninger uanset om man kan lide den eller ej
i vores klasse må de også invitere hele klassen det er bare sjældent at man vælger dette i de små klasser
mar 2008
jeg gør simpelt det at der udelukkende er vand i drikke dunken og i ny og næ kan de få en juice brik med (min datter kan ikke lide saft) og det er sund mad der er i madpakken på den måde går det mig slet ikke på hvad der foregår til fødselsdage osv.
børnehaveklasse penge skolebod?