{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

børnehaveklasse penge skolebod? {{forumTopicSubject}}

Hmm vores søn er startet i skole her i august. Så fagre nye verden. smiley første problematik var at nogle af de andre børn fik/får saftevand med. Victor det stakkels barn må nøjes med vand i hans dunk og skolemælk smiley nyeste "alle de andre børn må problematik" er så at nogle ( i hans øjne alle ) får penge med til skoleboden og hittet er at købe kakao åbenbart. ærlig talt troede jeg slet ik de måtte gå derover (boden er i en anden bygning hvor 4 til 9 kl går).
Så ville egentlig bare hører om jer der har små skolebørn giver i dem penge med til boden? Hvor tit og hvor mange? Og spiser de så deres mad? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  børnehaveklasse penge skolebod?
  • #1   8. sep 2013 Nu har jeg ikke så store børn, men er lærer i indskolingen.
    som hovedregel har mine små elever penge med 1-2 gang om ugen, 30kr, primært om fredagen da de der får en chokoladebolle eller et stykke kage med til maden.
    De 30kr dækker en bolle i 10 pausen og varm mad, fredagshitter, frugt og en brik juice i 12 pausen
    Mange forældre vælger at sende kakaopulver med til skolemælken i en lille bøtte eleven selv hælder i.
    Det er dog ikke tilladt i min klasse, ligeså saftevand. Det har forældrene selv valgt, måske det var værd at drøfte til forældreaften og lave fælles retningslinjer omkring sukker og 'slik' i madkassen, det er gerne et fast punkt først på året når jeg starter en ny klasse op.

• #2   8. sep 2013 Hvorfor er der mon ikke kostpolitik på skoleområdet, når den nu er så forholdsvis striks på daginstitutionsområdet ? Ja bare lige noget jeg blev nysgerrig på

• #5   8. sep 2013 Der er som udgangspunkt ingen regler om kost nogle steder.
    Det er op til den enkelte institution at vedtage sanktioner på området.
    Hos os hedder det som udgaulngspunkt nul sukker i indskolingen. Men der kan stadig købes juice, kakao, is the osv I kantinen, og der serveres kage hver fredag..
    Så det kan være svært at håndhæve i praksis, jeg våger ikke som en høg over hvad mine elever køber eller hvad de har i madpakken.
    Men består den ofte af toast med chokolade så kontakter jeg forældrene, og iagttager jeg at en elev ofte køber 3_4 juice på en dag, så er det også noget jeg ville tale med forældrene om

• #6   8. sep 2013 Okay. Har også tænkt at tage det op. Har ik set nogle af lærene siden 1 dag. Har haft fat i en sfo pædagog der ik rigtig vidste noget om noget. Men ville tage det op. Er bare ik lige for skolebod til små børn, men heller ik fedt jo hvis han vitterligt er den eneste der ik må få penge med smiley

• #7   8. sep 2013 I min datters skole ( hun startede også august) der går de ikke i kantinen, selvom den ligger i samme bygning.
    De andre børn inkl mit barn har kun vand i dunkene, også har vi Skolemælk....

Jeg syntes bestemt du skal tage det op på forældremødet. Jeg ser et problem som skal løses i klassen, blandt forældrene .

• #10   9. sep 2013 nu er det primært ok retter mine børn kan købe såsom wok mad, friakdeller med kartoffel salat osv, men jeg giver dem helst ikke penge med da de simpelthen bruger for meget af deres spise frikvater på at stå i kø og så nørmest må sluge maden derefter,
    Ved os kan de ikke købe kakao, men kunne de så ville jeg nu ikke have et problem med at give dem en skilling til sådan en i ny og næ på en fredag,

• #11   9. sep 2013 TF kan simpelthen ikke forstå det er et problem de får et stykke kage eller slik til fødselsdag, nu plejer det altså ikke og være i store mængder men de plejer bare og få et stykke eller en slikkepind, så længe man selv holde det sundt der hjemme.

• #12   9. sep 2013 Han må som sådan gerne få kakao bare det ik er hver dag smiley og aner slet ik hva de sælger i den bod. Havde ik regnet med han sku bruge den. Det var mere det. Jeg står jo hver dag og smørrer 3 madpakker til ham som er super fine og variererede. Så gider jeg da bare ik den ryger i skrælderen for et eller andet fesent fra boden ( ved jeg godt jeg ik ved noget om men når de sælger både kakao og juice tænker jeg ik alt maden er super sund) tænker bare de sku være ældre før de råder over hva de skal spise sådan en skoledag.
    men det kan da godt være det bare er mig så smiley så gir i dem bare penge med og håber de køber noget sundt? smiley

• #15   9. sep 2013 Det lyder da smart smiley

• #17   9. sep 2013 TF de har vel kun kage med til dem fra klassen eller skal i dele ud til en hel SFO?

• #18   9. sep 2013 carina de gange mine børn har haft penge så har de ikke haft madpakke med, så sådan undgår man at den ryger ud og i stedet for at barnet skal bruge tid i køen så køb kakaoen selv og send med smiley

• #20   9. sep 2013 TF hvis de har været 3 på en uge så har der nok os været uger hvor der ingen har været for går stærkt ud fra i ikke er flere i din datters klasse end normen og jeg tror simpelthen ikke at barnets liv går i stykker over at ha fået et stykke kage eller en slikkepind 3 gange på en uge når der så også er uger hvor de intet får, og i de små klasser er det sjældent man både invitere piger og drenge til selve føselsdagen.

Nu har jeg en der går i 6 klasse og en der går i 2 klasse og det har altså aldrig været noget problem, for hulen ungerne har fødselsdag og vil gerne fejre det og hvis de lever af grøntsagsstave og frugt til hverdag så er det vel meget naturligt at man disker op med noget anderledes den dag.

• #22   10. sep 2013 har ikke skrevet at du mener deres liv går i stykker det var mig der kom med en konstatering smiley

lige så vel som at du mener at det er skod de skal ha slik så ofte vil der også være nogen der synes det er noget fis at du har det sådan og når der er er 28 i klassen så skal der jo være plads til alles menninger uanset om man kan lide den eller ej smiley

i vores klasse må de også invitere hele klassen det er bare sjældent at man vælger dette i de små klasser smiley

• #25   10. sep 2013 Valsoe: ja men så er problemet jo bare hvem der skal gi sig, man må jo også selv være lidt large og det kan jo være lige så vel den ene som den anden smiley

jeg gør simpelt det at der udelukkende er vand i drikke dunken og i ny og næ kan de få en juice brik med (min datter kan ikke lide saft) og det er sund mad der er i madpakken på den måde går det mig slet ikke på hvad der foregår til fødselsdage osv.

Kommentér på:
børnehaveklasse penge skolebod?

Annonce